«وحید تاج» در آغاز فصل جدیدی از فعالیتهای مستقل خود، با تشکیل گروهی به سرپرستی اش تصمیم دارد طی سه شب در زادگاهش روی صحنه برود.
+عواید این کنسرت به بیماران خاص و افراد نیازمند اختصاص داده میشود
شورای اروپا (Europe Council) براى اجراى یک پرفورمنس با موضوع اسلام و اروپا از علی قمصری و و لوسین خاچاتریان دعوت به عمل آورده است.
+این پرفورمنس علاوه بر اجراى زنده على قمصرى و لوسین خاچاتریان، به پخش فیلم و موسیقىهاى دو فرهنگ خواهد پرداخت
مراسم تشییع پیکر زندهیاد استاد «فرهنگ شریف» نوازنده و هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی با حضور تعداد زیادی از هنرمندان و مردم هنردوست در تالار وحدت برگزار شد.
+حمیدرضا نوربخش: همه صداقت و صفایی که در وجود فرهنگ شریف وجود داشت در ساز او نیز کاملا احساس میشد
+داریوش پیرنیاکان: مانند یک آفتاب همواره تابید و نشان داد که یکی از ماندگارترین نوازندگان سرزمین ایران است
+منصوره رضایی: استاد فرهنگ شریف عاشقانه زندگی کرد و مضرابش را در عشق پیدا کرد / امیدوارم توانسته باشم به عنوان یک همسر، وظیفهام را به استاد شریف ادا کنم
کنسرت موسیقی «هنوز» به نوازندگی تار و سه تار «عیسی غفاری» اوایل مهر ماه ۱۳۹۵ و به همت مرکز موسیقی «نوای شهر آشوب» با مدیریت «علی قزانی» برگزار می شود.
+پوستر و جزئیات کامل این کنسرت
استاد «فرهنگ شریف» از نوازندگان سرشناس و برجسته و صاحب سبک تار در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.
+سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»ف درگذشت این استاد موسیقی ایران را به خانواده ایشان، دوستداران و جامعه هنری تسلیت میگوید.
کاوه صادقی آزاد: تأثیر و جایگاه استاد حسن ناهید در بکارگیری ساز نی در ارکستر و گروهنوازی بر کسی پوشیده نیست. وی بهواسطهی نظم و جدیت و علاقهی وافری که به این ساز داشت با وجود محدودیتهایی که در شیراز وجود داشتــ نبود استاد و ساز مناسبــ از طریق رادیو و غیرمستقیم با تأثیر از ساز استاد حسن کسایی بهصورت خودآموز شروع به فراگیری این ساز کرد، به طوری که اواخر دههی ۳۰ توانست پس از استاد حسن کسایی در این عرصه فعالیت کند و شخصیت ویژهای در ارکستر به این ساز ببخشد. او اگرچه زادهی کرمان است اما بهخاطر شغل پدرش که نظامی بود به همراه خانواده به شیراز نقل مکان کردند. حسن ناهید از ده سالگی از طریق رادیو بهواسطهی نوای ساز مرحوم کسایی به این ساز علاقمند شد و با تکیه بر علاقه و پشتکار خود شروع به فراگیری این ساز کرد، چنانچه جزو معدود نوازندگانی است که به لحاظ اجرا و سونوریته و رنگ صوتی صاحب امضا است. او در بیشتر ارکسترها و گروههای مهم آن زمان چون ارکستر بزرگ سازهای ایرانی (نصرتالله گلپایگانی)، ارکستر نوازندگان سازهای ملی وزارت فرهنگ و هنر (ارکستر پایور)، ارکستر سازهای ایرانی (مرتضی حنانه)، ارکستر درویش، ارکستر سماعی، ارکستر رودکی، گروه اساتید و گروه عارف کار کرده و نیز اجراهای بسیاری در رادیو و تلویزیون داشته است.
+نت خوانی را از حسین دهلوی یاد گرفتم
+ده سال پیش کسی تصور نمیکرد که یک دختر نی بنوازد، اما الان نوازندگان خانمی داریم که از دانشگاه فارغالتحصیل شدهاند
+آیندهی درخشانی برای ساز نی میبینم
قطعه «سر خوشان عشق» با آواز «ایوب کولیوند» و سنتور نوازی «فرشاد مالمیر» با شعری از مولانا منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.
کنسرت تنبورنوازی وکارگاه آموزشی تنبور «حیدرکاکی» سیزدهم شهریورماه سال جاری در سالن شهید آوینی شهر همدان برگزار شد.
در ادامه می توانید گفتگوی مفصل «موسیقی ایرانیان» با «هوشنگ کامکار» موسیقیدان پیشکسوت کشورمان که به سختی! صورت گرفت را دنبال کنید.
+دلم می خواهد یکی بیاید با دلیلِ فنی کارم را نقد کند
+همهء سبک های موسیقی در صورتی که آثاری فکر شده و با اندیشه ای عمیق خلق کنند، قابل ارزش و ستایش هستند
+برخی از موزیسین های ما و حتی خوانندگان، مدعی خلق و ابداع می شوند اما این ادعاشان هم مقطعی ست و منوط به زمان و شرایط.
+نمی توانیم سطح فکر و اندیشهء موسیقایی مخاطب را یک شبه بالا ببریم
+هنرمندان جوان از لحاظ تئوریک خود را تقویت کنند
+باز هم می گویم، حمیدرضا نوربخش را بیشتر از هر خوانندهء دیگری قبول دارم
+خواننده برای من می تواند حکم یکی از سازهای ارکستر را داشته باشد
+مجموعه ای را در حال ضبط داریم که یک تقدیمی به استاد پژمان خواهد بود
+فکر می کنم فعالیت کامکارها در راستای راه استاد پژمان و در تداوم آن باشد
+فعالیت «کامکارها» تنها به کنسرت و آلبوم خلاصه نمی شود، ما سعی می کنیم بار علمی هنرجویان را بالا ببریم
+هر آهنگسازی می تواند و این آزادی عمل را دارد که از تکنیک های موسیقایی جهان و ایران در اثر خود استفاده کند اما نه اینکه عنوان کند این حرکت مختص به اوست و سابق بر این نبوده!
+افرادی با چند بار سفر به اروپا و آمریکا و برگزاری چند کنسرت و مشاهدهء تکنیک های مرتبط با موسیقی و فرهنگ آن کشورها تصمیم می گیرند همان ها را بیاورند در ایران اعمال و اجرا کرده و به نام خود تمام کنند!
+برخی مخاطبان یا خبرنگاران اصطلاحات را نمی شناسند و حتی آنها را اشتباه می نویسند
نخستین همایش ملی «ایران جوان» با تجلیل ویژه از «سالار عقیلی» به عنوان «خواننده جوان اثر ماندگار ایران جوان» در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد تهران برگزار شد.
+سالار عقیلی در این مراسم که تمامی اعضای خانواده اش نیز حضور داشتند، گفت: «اگر امروز به این جایگاه رسیدم موفقیتم را مدیون مادرم هستم و از همینجا بر دستان مادرم بوسه میزنم.»
دویستوپنجاهوهشتمین شب از مجموعه شبهای بخارا، با همراهی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار میزبان کامبیز روشنروان بود. این جلسه با حضور اساتید و هنرمندانی مانند محمد سریر، داریوش طلایی، کیوان ساکت، اسماعیل واثقی، فریدون شهبازیان، اسماعیل تهرانی، فاضل جمشیدی، بیژن بیژنی، کارن همایونفر، وحید تاج و کوروش بزرگپور برگزار شد.
+محمد سریر: آثار روشنروان، پیوند ارگانیکی با موسیقی ملی دارد و جان مایه آن از موسیقی ملی گرفته شده و به همین جهت هویت ایرانیاش، پرچم کارهایش هست
+بیژن بیژنی: موسیقی او بوی وطنم را میدهد و ملهم از شادیها و غمهای سرزمینم است
کمتر از دو هفته ی دیگر به اجرای کنسرت «داود آزاد» خواننده و موزیسین مطرح کشورمان باقی مانده است تا بعد از گذشت ۱۰ سال، به دیدار هواداران مشتاق خود در «تالار وحدت» تهران رفته و گلچینی از بهترین های خود را در لحظاتی خاطره انگیز با آنها به اشتراک بگذارد.
+جزئیات کامل این کنسرت به همراه اطلاعات بلیت فروشی
استاد آواز ایران با بیان اینکه ایران کشوری است پر از تناقض و با این وجود، عاشق ایران است، گفت: «عشق به ایران باعث شد زندگی بدون دغدغه در خارج از کشور را رها کنم و در ایران بمانم و ظاهرا چارهای نیست باید برای عشق به وطن تاوان داد.»
+نماینده سازمان ملل در ایران: آثار شهرام ناظری به شیوههای مختلف معرف فرهنگ و موسیقی ایرانی است و مولانا و شاعران ایران را به همگان معرفی کرده است
+ویدئویی کوتاه از اجرای زنده شهرام ناظری در این مراسم
ششمین همکاری «سهراب پورناظری» با «حمید نعمتالله»، در ساختِ موسیقی فیلمِ ایرانی «رگ خواب» در حالی رخ میدهد که این آهنگسازِ جوان از حضور «همایون شجریان» به عنوانِ خواننده بهره برده است. موسیقی این اثر دارای دو قطعهی باکلام است که علاوه بر تیتراژ، در فضای فیلم نیز از آن بهره گرفته میشود.
+آثارِ باکلامِ این اثر برگرفته از شعرهای «حسین منزوی» و «مولانا» است و «پورناظری» بارِ دیگر از فضاهایی خاص در آهنگسازیِ قطعاتِ باکلام بهره برده است