×
×

سیدمجید پوراحمدی: صندوق اعتباری در مسیر قانون مندی و‌ شفافیت قرار دارد/ در حال تکمیل سامانه ها هستیم

  • کد نوشته: 439297
  • مینا آتشی
  • دوشنبه, ۲۱ام اسفند ۱۴۰۲
  • ۰
  • نشست خبری پایان سال صندوق اعتباری هنر صبح روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه در محل این صندوق برگزار شد.
    سیدمجید پوراحمدی: صندوق اعتباری در مسیر  قانون مندی و‌ شفافیت قرار دارد/ در حال تکمیل سامانه ها هستیم
  • نشست خبری پایان سال صندوق اعتباری هنر صبح روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه در محل این صندوق برگزار شد.

    در این برنامه  سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق، فرزاد طایفه حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع، محمدعلی کاروان معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هنر، مسلم کریمی معاون اعضا، امیررضا یزدخواستی مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هنر پروانه (از شرکت‌های تابعه صندوق اعتباری هنر)، سیدعلی شکراللهی مدیرعامل شرکت مسیر اعتلای هنر آتیه (از شرکت‌های تابعه صندوق اعتباری هنر) حضور‌ داشتند.

    در ابتدای نشست پوراحمدی گفت: اساسا صندوق اعتباری دارای ۲ بال فعالیت است. اول بال فعالیت‌های حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر است و بال دوم بحث توانمندسازی در حوزه کسب و کارهای مربوط به فعالیت‌های فرهنگی هنری است. البته عمده فعالیت ما در سال گذشته متمرکز بر فعالیت‌های حمایتی بود اما امسال تلاش کردیم در حوزه تقویب بخش توانمندسازی کارهایی را انجام دهیم. شرایطی که خوشبختامه منجر به فعالیت‌های خوبی در این زمینه شد.

    او ادامه داد: در بخش حمایتی با رشد و توسعه خدمات همراه بودیم تا به این واسطه بر دایره میزان تنوع‌ها بیفزاییم. بخش اصلی مربوط به صندوق برای هنرمندان رشته‌های مختلف روند عضو شدن است که در حال حاضر سهل شده است.تلاش می‌کنیم همزمان مشکلات موجود دیگر را هم کاهش دهیم و با حذف موانع در سال بعد سیر عضویت را راحت‌تر کنیم.البته در مقاطعی عضوگیری صندوق اعتباری هنر متوقف شده بود و حال این روال عضوگیری وجود دارد. در گذشته طرح تکریم را داشتیم که نشان اعتبار هنر به آن اضافه شد. این نشان مختص به هنرمندان شهرهای دیگر است و امکان دریافت درجه یک را ندارند و دلیل طراحی طرح همین است.

    وی افزود: رسیدگی به اعضای کم‌توان موضوع مهمی بود که نهایت تلاش خود را انجام دادیم تا در این بخش با یک رشد ۱۷۰ درصدی از اعضای بیشتری در این زمینه حمایت کنیم. ما در طرح «نیک مهر» نیز کارهایی انجام دادیم تا بتوانیم با حوزه حمایتی بیشتری از هنرمندان روبه‌رو باشیم. در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی انجام گرفته که از ابتدای سال آینده هنرمندان کم‌توان کمک‌های حمایتی بیشتری دریافت می‌کنند.صندوق در موضوعات مختلف فعالیت‌های حمایتی را انجام داده است. حتی در حوزه سهم بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر که برخی ممکن است بضاعت پرداخت آن را نداشته باشند پرداختی‌هایی داشتیم که مایه افتخار ما است. به طور کلی ما اکنون شاهد بیش از ۳۶ طرح حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر هستیم که تلاش داریم این عدد را افزایش دهیم. ما به حدود ۲۳ هزار نفر از اعضا تسهیلات حمایتی در قالب وام پرداخت کردیم که فکر می‌کنم دربرگیرنده یک آمار بسیار خوب است.

    او همچنین گفت: صندوق اعتباری هنر طی یکی ۲ سال گذشته تمام تلاش را انجام دادیم تا بتوانیم مسیر امیدبخشی را در حوزه عدالت فرهنگی، توزیع منابع، شفافیت طی کنیم. برای اولین‌بار در تاریخ تشکیل صندوق اعتباری هنر توانستیم گزارش مطلوبی از حسابرس قانونی دریافت کنیم. شرایطی که خوشبختانه موجب قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم شد. این در حوزه مدیریتی بخش اقتصادی اتفاق بسیار مطلوبی است. شرایطی که هم در صندوق و هم در مجموعه وزارت ارشاد بی‌نظیر بود و مسیری که نشان‌دهنده قانونمندی و شفاف‌سازی است. ما در تلاش هستیم تا در حوزه ارایه آمار فعالیت‌هایی را برای شفاف‌سازی انجام دهیم که به‌زودی محقق می‌شود. البته در حوزه «آموزش، تبیین و توسعه مدیریت خدمات صندوق» موضوع «طرح کارگاه‌های انسانی» مورد توجه است. در این بخش «شرکت در کارگروه‌های انسانی»، «به‌روزرسانی و یکسان‌سازی اطلاعات»، «تبادل تجارت با رفع ابهامات» از اولویت‌های ما است.

    مدیرعامل صندوق همچنین گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار نفر به صندوق اضافه شدند که با این میزان، حدود ۶۰ هزار نفر تعداد بیمه‌شدگان ما هستند. ما نزدیک ۱۶۳ میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت کردیم. در کنار تجلیل از هنرمندان پیشکسوت استان‌ها طراحی طرحی با نام «با فردا» را انجام دادیم که هدف این طرح تجلیل از هنرمندان چوان و بااستعداد و نخبه استان‌ها و شهرهای مختلف کشور است. به‌واسطه این طرح دنبال این هستیم که علاوه بر تجلیل و زمینه‌های شناساندن این هنرمندان در سطح ملی، بتوانند از امکانات بیشتری برخوردار باشند.

    نویسنده: مینا آتشی
    منبع: سایت خبری تحلیلی موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=439297
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *