×
×

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد

  • کد نوشته: 439313
  • مینا آتشی
  • دوشنبه, ۲۸ام اسفند ۱۴۰۲
  • ۰
  • هفدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.
    فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد
  • به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، هفدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان در چهار بخش اصلی؛ “موسیقی دستگاهی ایران”،”موسیقی نواحی”،”موسیقی کلاسیک”،”آهنگسازی”و یک بخش ویژه؛”شناخت و حفظ ردیف” با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

    این جشنواره برای سه گروه سنی «الف»۱۵ تا ۱۸ سال: متولدین سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷، «ب»۱۹ تا ۲۳ سال: متولدین سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ و «ج»۲۴ تا ۲۹ سال: متولدین سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸ طراحی شده است؛ متقاضیانی که سن آنها از ۱۵ سال کمتر است، درصورت آمادگی و تمایل، می توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند .

    برای شرکت در جشنواره ارسال اجرای رپرتوارِ مشخص شده برای هر بخش به صورت ضبط ویدئویی و در موعد مقرر(از یکم تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) از طریق سامانۀ «بامک» به دبیرخانۀ جشنواره ملاک قرار می گیرد.

    پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط  هیئت های داوران، در صورت لزوم، از پذیرفته شدگان برای‌شرکت در مرحلۀ نهایی دعوت به عمل خواهد آمد. بخش موسیقی نواحی ایران، آهنگسازی، پیانو(ایرانی) و ویلن (ایرانی) با تعیین رپرتوارهای تفکیکی به صورت تک‌ مرحله ای و بخش موسیقی کلاسیک و دستگاهی به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود.

    گفتنی است در دورۀ شانزدهم بنا به تقاضاهای مکرر استادان و شرکت کنندگان در جشنوارۀ ملی موسیقی جوان ویلن و پیانو ایرانی به مجموعۀ سازها اضافه گردید. در جشنوارۀ هفدهم نیز ساز ریکوردر هم به دلیل گستره نوازندگان و ورود این ساز به سیستم های آموزشی اضافه گردید.

    علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن کامل فراخوان (فایل پی‌دی‌اف) در سایت انجمن موسیقی ایران به آدرس www.nay.ir و سایت جشنواره ملی موسیقی جوان به آدرس www.nfym.ir مراجعه کنند.

    نویسنده: مینا آتشی
    منبع: سایت خبری تحلیلی موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=439313
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *