×
×

یک نوازنده مطرح کرد؛
مهدی مساح بیدگلی: برای افرادی که دغدغه‌های فرهنگی دارند، شرایط سخت است

  • کد نوشته: 439309
  • مینا آتشی
  • چهارشنبه, ۲۳ام اسفند ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس هیئت مدیره خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد می‌گوید: همه ساله در فصل‌های مختلف نکوداشت زادروز هنرمندان پیشکسوت موسیقی، ادبیات و خوشنویسی را برگزار می‌کردیم، اما به دلیل نبود بودجه توان برگزاری این برنامه را نداشتیم.
    مهدی مساح بیدگلی: برای افرادی که دغدغه‌های فرهنگی دارند، شرایط سخت است
  • مهدی مساح بیدگلی استاد دانشگاه، رئیس هیئت مدیره خانه موزه دکتر معین و استادامیرجاهد، عضو هیئت مدیره کانون مدرسان خانه موسیقی ایران، دبیر ده ها جشنواره فرهنگی هنری در سطح ملی و استانی است. در ادامه گپی کوتاه با او را می خوانید:

    ارزیابی شما از سال ۱۴۰۲ به چه صورت بود؟

    امسال کتاب اول تئوری موسیقی که افتخار تألیف آن را داشتم، به چاپ یازدهم رسید.
    خوشحالم که در سال ۱۴۰۲ با تمام مشکلاتی که پیش روی داشتیم، دوره پنجم جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد را با مشارکت خانه موسیقی به اتمام رساندیم و یک مراسم اختتامیه بسیار خوب در برج آزادی برگزار شد و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد. همچنین بزودی و در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ نیز فراخوان دوره ششم این جشنواره نیز اعلام خواهد شد.
    از دیگر جشنواره‌هایی که در سال جاری برگزار کردیم، دوره نخست جشنواره ملی – ادبی دکتر معین با مشارکت موسسه لغت نامه دهخدا بود. همچنین برگزاری دوره سوم جشنواره ملی خوشنویسی امام علی (ع) با مشارکت انجمن خوشنویسان ایران و برگزاری دوره اول جشنواره گنجینه‌های شهر تهران در سطح شهر تهران و از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران از جمله جشنواره‌هایی بود که در سال جاری به عنوان دبیر اجرایی افتخار همکاری داشتم.

    به نظر شما چه مشکلاتی در حوزه فرهنگ و هنر در کشور وجود دارد؟

    برای افرادی مثل من که دغدغه های فرهنگی داریم، تحمل وضع موجود بسیار دشوار است و متأسفانه کمبود بودجه در این حوزه بیشتر به چشم می‌خورد بودجه‌ای در این حوزه‌ها نیست و ما مشکلات بسیار زیادی را در برگزاری جشنواره‌ها داریم. حتی ما همه ساله در فصل‌های مختلف نکوداشت زادروز هنرمندان پیشکسوت موسیقی، ادبیات و خوشنویسی را برگزار می‌کردیم اما به دلیل نبود بودجه توان برگزاری این برنامه را نداشتیم اما در مجموعه خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد همیشه سعی کردیم دیدار با هنرمندان را داشته باشیم و یا اینکه افتخار این را داریم که در خدمت هنرمندان باشیم و آن‌ها را دعوت می‌کنیم و شاید به صورت انفرادی مراسمی برای این عزیزان برگزار کنیم و یا اینکه به منازل هنرمندان پیشکسوت عرصه هنر برای دیدار با این عزیزان می‌رویم.

    در کانون مدرسان خانه موسیقی چه اتفاقاتی می‌افتد؟

    ما در طول سال جاری چندین دوره جلسه را با اعضای هیئت مدیره برگزار کردیم و جلساتی با حضور خانم آذر هاشمی، دکتر محمد سریر، استاد داوود گنجه‌ای، استاد هادی منتظری و آرش فرهنگ فر بازرس کانون برگزار شد.

    اعضای هیئت مدیره، بسیار همراه، همسو و همدل هستند و ما در جلساتی که در سال جاری برگزار کردیم، پرونده افرادی که می‌خواهند عضو کانون مدرسان خانه موسیقی شوند را بررسی کرده و در بیمه کردن متقاضیان ورود به کانون مدرسان خانه موسیقی نیز اقداماتی صورت گرفت و در کنار آن، پیشنهاداتی نیز برای برنامه‌هایی در حوزه فرهنگی و هنری داشتیم و همچنین برنامه‌هایی نیز در این حوزه‌ها در سال جاری اجرا شد و یکی از برنامه‌های ما در سال آینده، تقویت این‌گونه برنامه‌ها است و طرح‌هایی را در این زمینه ارائه کردیم و قرار است در سال ۱۴۰۳ بیش از ده طرح بسیار مهم از سوی کانون برگزار شود.

    نویسنده: مینا آتشی
    منبع: خبرگزاری ایلنا
    https://musiceiranian.ir/?p=439309
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *