‘بنیامین بهادری’از خوانندگان جوان عرصه موسیقی که در این چند سال برای خود،شهرتی دست و پا کرده است، در قالب چهار برنامه به بازخوانی آلبوم هایش به مخاطبان پرداخته است.صدایی که به باور بسیاری از علاقه مندان به سبک های جدید موسیقی نیاز به میکس دارد و بی واسطه گیرایی ندارد. به گزارش ایرنا؛ بنیامین […]
رمان “فردا بدون من” سرگذشت علیرضا مشایخی به قلم خودش از سوی نشر “مکتب تهران” منتشر می شود. علیرضا مشایخی از آهنگسازان پیش گام در موسیقی مدرن این بار کتابی را از سرگذشت خود (آتوبیوگرافی) نوشته است که این کتاب در برگیرنده آرا، اندیشه ها و درونمایه های فکری وی است و به شیوه آهنگسازی […]
حسین علیزاده گفت: موسیقى ایرانى را نمىشود با قواعد هارمونى غربى چندصدایى کرد، چون فرهنگش فرق مىکند. شما اگر به موسیقى آفریقا دقت کنید مىبینید که پلىفونىها و پلىریتمهاى مختص به خود را دارد و فرهنگ موسیقى آنها این چندصدایى را به وجود آورده است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومى تورکنسرت، […]
برای شناختن علی رهبری کافی است به بیوگرافی کاری او نگاهی کوتاه داشته باشیم: تنها رهبر حرفهای ایرانی که از ۳۵ سال پیش تا امروز برای رهبری ارکسترهای مختلف دنیا دعوت میشود و از این راه زندگی میکند، آهنگساز نوحه خوان(عاشورا) و خون ایرانی که ۸ سال قبل از انقلاب نوشته و در وین اجرا […]
گروه موسیقی «شمس» آخرین شب از کنسرتاش را در سالن «میلاد» بدون حضور تهمورس پورناظری سپری کرد. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گروه موسیقی «شمس» با خوانندگی علیرضا قربانی طی دو شب گذشته به بهانه سیامین سال تاسیساش در سالن «میلاد» نمایشگاه بینالمللی به صحنه رفتند. این در حالی بود که دومین […]
شهرام ناظری ـ شوالیه آواز ایران ـ در ادامهی اولین اجراهای شاهنامهخوانی در ایران، شب گذشته ـ جمعه۱۳اسفندماه ـ در تالار رودکی شهر اصفهان به صحنه رفت. به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری ایران(ایسنا)،این اجرا در تالار «رودکی» در بخشهای اشعار مولانا و شاهنامهخوانی اجرا شد. این اجرا که در آستانهی هزار و یکمین سال سرایش […]
بهروز غریب پور: اپرای ملی ایران را با «عاشورا» آغاز کردیم، در سطح جدیدی از هنر قرار گرفتیم و دایما با تجربیات جدید روبهرو میشدیم و به افزودن و یا کاستن عناصر جدید میپرداختیم تا اپرا را نافذتر و جذابتر کنیم. اپرای «مولوی» تمرین دوم ما بود که هدف در آن تعریف آوازخوانی ایرانی در […]
کنسرت «انسان منقطع از نون و آ و سین» طی دو شب در در تالار هلال احمر «ساری» برپا میشود. علی قمصری ـ آهنگساز قطعات این کنسرت به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، توضیح داد: یک بخش از این برنامه به اجرای بخش نخست «برفخوانی» با همراهی کوارتت زهی پارسه اختصاص دارد که از […]
کتاب زندگی و آثار استاد پایور با عنوان «معارف پایور» روانه بازار نشر فرهنگی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران؛ این کتاب منتشرشده توسط موسسه فرهنگی- هنری ماهور که به زندگینامه و آثار فرهنگی استاد فقید فرامرز پایور می پردازد، به قلم ارفع اطرایی نوشته شده است. بر این اساس، در توضیح این […]
حسین علیزاده و مجید خلج بعد از حضور در رشت و قزوین،دو شب از برنامه تورـ کنسرت بداهه خود را در گرگان سپری کردند. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این کنسرت که ۵ و ۶ اسفندماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، حسین علیزاده با همراهی مجید خلج به بداهه […]
بهراد توکلی؛ کارشناس موسیقی از دانشگاه هنر تهران و نوازنده سه تار و سرپرست گروه همنوازان مهر است. وی اجراهای متعددی را در داخل و خارج از کشور داشته است. او در جشنواره بیست و یکم بهعنوان مدیر گروه خورشید(به سرپرستی استاد مجید درخشانی) و نوازنده سه تار، در جشنواره بیست و دوم بهعنوان مدیر […]
کیهان کلهر که در ساختن موسیقی فیلم «جوانی بدون جوانی» فرانسیس کاپولا نقش داشته است، در گفتگویی با مجله فیلم از این همکاری سخن گفت. به گزارش خبر آنلاین، کلهر در اینباره گفته است: فیلم «جوانی بدون جوانی» کاپولا بر اساس یک داستان فلسفی ساخته میشد و شخصیت اصلی داستان در آن نمایانگر انسانی نمادین […]
سمیه قاضیزاده: امیر توسلی آهنگساز جوانی است، اما تا به حال بیش از ۵۰ موسیقی فیلم نوشته که از شاخصترین این کارها میتوان به فیلمهای سامان مقدم مثل «کافه ستاره»،«مکس» و همچنین «اخراجیها ۲» به کارگردانی مسعود دهنمکی اشاره کرد. این روزها هم به جز موسیقی بسیار خوب سریال «مختارنامه» از او موسیقی مجموعه تلویزیونی«گمشده» […]
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران؛ حمید حامی در گفتگو با خبرنگار «نای»، پیرامون این دو قطعه گفت: ترانه های «دختر شرق یقین» و «عشق نزدیک است»، به آهنگسازی و تنظیم بابک زرین از جمله کارهایی است که به خواندن آنها افتخار کرده ام؛ چرا که اجرای آنها به لحاظ تکنیکی بسیار دشوار است. […]