×
×

آهنگهایی که هرگز فراموش نمی‌شوند!

  • کد نوشته: 8538
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام اسفند ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • بر اساس یک پژوهش جدید، کودکان قادرند آهنگ‌هایی را که در دوران جنینی در رحم مادر شنیده‌اند؛ به خاطر بیاورند. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان در تحقیقات خود، سه هفته پیش از وضع حمل برای مادران باردار آهنگ‌های خاصی را پخش کرده و کودکان آنها را یک ماه پس از تولد […]

  • بر اساس یک پژوهش جدید، کودکان قادرند آهنگ‌هایی را که در دوران جنینی در رحم مادر شنیده‌اند؛ به خاطر بیاورند.
    به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان در تحقیقات خود، سه هفته پیش از وضع حمل برای مادران باردار آهنگ‌های خاصی را پخش کرده و کودکان آنها را یک ماه پس از تولد مورد آزمایش قرار دادند.
    ضربان قلب این نوزدان در زمان شنیدن آهنگ‌هایی که در زمان جنینی در رحم مادر شنیده بودند، به نسبت آهنگ‌های ناشنیده کاهش چشمگیری داشت.
    این یافته‌ها درک دانشمندان را از تاثیرات صداهای شنیده شده در رحم از جمله چگونگی یادگیری درک گفتار توسط کودکان افزایش می‌دهد.
    در این پژوهش، محققان دانشگاه دسکارتس پاریس از ۵۰ مادر باردار خواستند تا روزی دوبار به ملودی نزولی پیانو گوش بدهند.
    هنگامی که کودکان این مادران یک ماهه شدند، محققان به پخش این ملودی و همچنین یک ملودی ۹ نتی صعودی پیانو در زمانی که نوزادان خواب بودند پرداختند.
    بطور میانگین، ضربان قلب کودکان در زمان پخش آهنگ آشنا تا ۱۲ ضربه کاهش یافت، درحالیکه این کاهش در زمان پخش آهنگ ناآشنا فقط پنج تا شش ضربه بود.
    به گزارش ایسنا بنا به گفته محققان این یافته‌ها نشان می‌دهد که نوزادان نسبت به آنچه که ممکن است صداهای آهنگین مادر خود باشد تا صدای زنان دیگر توجه بیشتری می‌کنند.
    شنوایی انسان در سه ماه آخر جنینی در رحم مادر تکامل می‌یابد. در پنج هفته آخر پیش از تولد، پخش حلزونی گوش معمولا به مرحله تکامل رسیده است.
    این محققان همچنین در یافته‌های خود که در مجله پلوش وان به چاپ رسیده افزودند که این تحقیقات بدین معنی نیست که مادران باردار برای نوزادان درحال شکل‌گیری خود آهنگ پخش کنند. چرا که این امر ممکن است به شنوایی کودکان آسیب بزند.

    https://musiceiranian.ir/?p=8538
       
    برچسب ها موسیقی پزشکی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *