×
×

جنگ را تمام کنید، زمین را حفظ کنید!

  • کد نوشته: 8862
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳ام فروردین ۱۳۹۰
  • ۰
  • طبل نوازان جهان در اقدامی نمادین و به شکلی هماهنگ روز گذشته – ۲۰ مارس برابر با اول فروردین ماه سال ۱۳۹۰ ـ به بهانه‌ی روز جهانی زمین، نوای سازهای کوبه‌ای خود را برای صلحی جهانی به صدا درآوردند. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چندی پیش گروه «خیزش صلح» در بیانیه‌ای برای […]

  • طبل نوازان جهان در اقدامی نمادین و به شکلی هماهنگ روز گذشته – ۲۰ مارس برابر با اول فروردین ماه سال ۱۳۹۰ ـ به بهانه‌ی روز جهانی زمین، نوای سازهای کوبه‌ای خود را برای صلحی جهانی به صدا درآوردند.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چندی پیش گروه «خیزش صلح» در بیانیه‌ای برای صلح جهانی و مسؤولیت محیط زیستی از تمام طبل‌نوازان جهان دعوت کرد تا در این روز سازهای خود را به صدا درآوردند.

    در بخشی از فراخوان این گروه آمده : «۲۰ مارس (اول فروردین) روز جهانی زمین، اولین روز بهار، جشن درختان، روز بانو و نوروز در تمام دنیا جشن گرفته می‌شود؛ ما – طبل نوازان- آن‌ را به عنوان روز امید و نو شدن می‌نامیم.

    در سالی که گذشت زمین برای ما پیام‌هایی به صورت زلزله، سیل و طوفان فرستاده است و ما به یک پاسخ جهانی نیاز داریم که توجه همه را به تخریبی که نسبت به مادرمان – زمین – انجام می‌دهیم جلب کنیم؛ فراخوانی برای تعهد به سیاره‌مان با مسئولیت محیط زیستی. »

    در ادامه این فراخوان آمده است:«برای جشن گرفتن چنین روزی از تمام طبل نوازان جهان – نوازندگان سازهای کوبه‌ای – دعوت می‌کنیم که برای صلح به مدت ۱۵ دقیقه از ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی، بنوازیم.»

    شعار اصلی این جمعیت «جنگ را تمام کنید، زمین را حفظ کنید» است.

    بر اساس این گزارش، پیمان ناصح پور – نوازنده تنبک، دایره و دف نیز به عنوان یکی از هنرمندان کوبه‌ای نواز از ایران همکاری خود را با این طرح جهانی اعلام داشت و روز گذشته در شهر اسنابروک (آلمان) که به شهر صلح معروف است، ساز دف خود را به صدا درآورد.

    همچنین هنرمندان دیگری از کشورهایی همچون آمریکا،کانادا،استرالیا،هند و…در این برنامه شرکت کردند و برخی از آنها در پارکها،برخی در کلیسا و تعدادی نیز در سالن‌های موسیقی سازهای خود را برای زمین نواختند.

    به گزارش ایسنا، روز زمین در بیشتر کشورها جشن گرفته می‌شود. این روز در نیمکره شمالی اول فروردین یعنی روز اعتدال بهاری و در نیمکره جنوبی برابر با آغاز فصل پاییز است. روز زمین روز تعادل و توازن است، روزی است که تفاوتها فراموش می‌شوند و تمام موجودات نو شدن طبیعت را جشن می‌گیرند. روز زمین با این هدف مشخص شده است که سهم هریک از ما را در حفظ و نگهداری از زمین، یادآور شود. سازمان ملل متحد نیز هر سال روز جهانی زمین یعنی روز اعتدال بهاری (حدود ۲۱ مارس) را جشن می‌گیرد.

    همچنین در روز ۲۶ فوریه سال ۱۹۷۱ در سازمان ملل متحد بیانه‌ای امضا شد که طی آن هر سال در زمان اعتدال بهاری ناقوسهای صلح در اداره مرکزی سازمان در نیویورک به صدا درآید.

    https://musiceiranian.ir/?p=8862
       
    برچسب ها پیمان ناصح پور

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *