×
×

در تازه‌ترین تجربه نوشتاری خود

  • کد نوشته: 83205
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۴ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • «نویده گوگانی» در تازه‌ترین تجربه نوشتاری خود با موضوع «باربد»، درباره نامورترین موسیقی‌دان‌، شاعر و خواننده دوران ساسانی دست به قلم شده است. این نویسنده‌ی کودکان که پیش از این کتاب «یال طلایی» را به ناشر سپرده بوده، در تازه‌ترین اثر تالیفی خود با موضوعیت موسیقی‌دان و شاعر دوران خسرو پرویز دست به قلم شده […]

    در تازه‌ترین تجربه نوشتاری خود
  • images«نویده گوگانی» در تازه‌ترین تجربه نوشتاری خود با موضوع «باربد»، درباره نامورترین موسیقی‌دان‌، شاعر و خواننده دوران ساسانی دست به قلم شده است.

    این نویسنده‌ی کودکان که پیش از این کتاب «یال طلایی» را به ناشر سپرده بوده، در تازه‌ترین اثر تالیفی خود با موضوعیت موسیقی‌دان و شاعر دوران خسرو پرویز دست به قلم شده و درباره زندگی این هنرمند که اطلاعات کم ما، آن را به افسانه نزدیک کرده نوشته است.

    این نویسنده تاکید کرد: باربد‌، هنرمندی است که درباره او اطلاعات کم و افسانه‌آمیزی در کتاب‌های فارسی – عربی آمده است. منابع کهن‌تر او را اهل مرو و منابع تازه‌تر او را اهل جهرم معرفی کرده‌اند.

    «ابن خرداد به»، تاریخ‌نویس و موسیقی‌شناس ایرانی درباره باربد می‌نویسد: او با سخنانی موزون به همراه بربط نوازی برای خسرو آهنگ‌هایی ساخت و در آن حوادثی را که دیگران جرات بازگوکردن آن را نداشتند، بازبان موسیقی و شعرهایش گفت.

    این اثر که ویژه کودکان نوشته و هنوز نام آن مشخص نشده است، بناست توسط نشر “گردو‌” راهی بازار شود.

    گرگانی که پیش از این کتاب «یال طلا» را ویژه کتاب‌های کیمیایی نشر “نسل نو اندیش” نوشته بود. او که هنوز نتوانسته است شاهد حضور این کتاب در بازار نشر باشد، ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتواند در سال جاری شاهد راهی شدن این کتاب بازار کتاب تهران شود گفت: این داستان، داستان کودکانه‌ای درباره دو اسب است که جاهایشان با هم عوض می‌شود.

    این نویسنده تصریح کرد: در نگاه اول شاید این کتاب برداشتی از کتاب «شاه و گدا» مارک تواین به نظر برسد، اما من با توجه به گروه سنی مخاطبم که کودکان هستند، سعی کرده‌ام تجربه و حس‌هایی که این جابجایی در مخاطب ایجاد می‌کند‌، را به ذهن آنان متبادر کنم و هدفم بیشتر این بود که نشان دهم یک جابجایی و موقعیت جدید، چه شناختی در مخاطب ایجاد می‌کند.

    «شاهزاده و گدا» رمانی تاریخی و جاودانه مارک تواین، نویسنده آمریکایی است که در سال ۱۸۸۱ میلادی نگارش شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=83205
       
    برچسب ها نویده گوگانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *