×
×

در سن ۸۸سالگی

  • کد نوشته: 81664
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۲ام تیر ۱۳۹۴
  • ۰
  • «جان ویکرز» که از او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان اپرا در قرن بیستم یاد می‌شود در سن ۸۸سالگی درگذشت. این خواننده تنور کانادایی پس از سال‌ها کشمکش با بیماری آلزایمر سرانجام در سن ۸۸سالگی و پس از سه دهه فعالیت در عرصه خوانندگی اپرا درگذشت. وی که کار خود را از روستاهای کانادا آغاز […]

    در سن ۸۸سالگی
  • ۴«جان ویکرز» که از او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان اپرا در قرن بیستم یاد می‌شود در سن ۸۸سالگی درگذشت.

    این خواننده تنور کانادایی پس از سال‌ها کشمکش با بیماری آلزایمر سرانجام در سن ۸۸سالگی و پس از سه دهه فعالیت در عرصه خوانندگی اپرا درگذشت.

    وی که کار خود را از روستاهای کانادا آغاز کرد و به اجرا در اپراهاوس لندن، پاریس و نیویورک رسید، با صدای منحصربه‌فردش تحسین بسیاری از منتقدان را در طول فعالیت هنری‌اش برانگیخت، به‌گونه‌ای که کارشناسان او را دارای صدایی هزار رنگ و منعطف معرفی می‌کردند.

    «جان ویکرز» متولد سال ۱۹۲۶ مردی بسیار مذهبی بود که در سن ۲۴سالگی به هنرستان هنرهای سلطنتی تورنتو راه یافت و برای پنج سال در رشته موسیقی به تحصیل پرداخت. او در سال ۱۹۵۶ برای تست به رویال اپراهاوس لندن دعوت شد و سال بعد از آن اولین اجرای خود را تجربه کرد.

    ویکرز در دهه ۱۹۶۰ با اجرای تحسین‌شده در نقش «تریستان» در نماش «تریستان و ایزولد» در اپرای متروپلیتن نیویورک به اوج شهرت رسید.

    «جان ویکرز» عنوان کرده بود که برای هر اجرایی که به‌عنوان بازیگر دارد، انگیزه‌ای در موسیقی پیدا می‌کند.

    این خواننده سرشناس که در سال ۱۹۸۸ از فعالیت حرفه‌ای خود اعلام بازنشستگی کرد، جوایز فراوانی مانند دو جایزه معتبر گرمی را در کارنامه هنری خود دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=81664
       
    برچسب ها جان ویکرز

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *