×
×

داود فیاضی:

  • کد نوشته: 76706
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۰
  • مراسم رونمایی ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش به روایت داوود فیاضی جمعه ۲۵ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در ابتدای این مراسم «حمید رضا نوریخش» مدیر عامل خانه موسیقی با اشاره به اهمیت تاریخچه ردیف آوازی گفت: اگر به تاریخ موسیقی ایران رجوع کنیم متوجه می شویم که سابقه طولانی برای آواز در […]

    داود فیاضی:
  • مراسم رونمایی ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش به روایت داوود فیاضی جمعه ۲۵ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

    در ابتدای این مراسم «حمید رضا نوریخش» مدیر عامل خانه موسیقی با اشاره به اهمیت تاریخچه ردیف آوازی گفت: اگر به تاریخ موسیقی ایران رجوع کنیم متوجه می شویم که سابقه طولانی برای آواز در ردیف موسیقی ایرانی نداریم و موسیقی سینه به سینه منتقل و تدریس می شده است. در واقع با عبدا… خان دوامی است که آواز ایرانی دارای ردیف می شود که این ردیف آوازی هم برگرفته از ردیف سازی موسیقی ایرانی است، البته طبیعی است که تمام ردیف آوازی بر ردیف سازی منطبق نباشد. از جمله استادان دیگری که در آواز ایرانی چارچوبی تعیین کرد استاد اسماعیل مهرتاش است که با ذوق و سلیقه خودش چارچوب آوازی را مدون کرد رپرتوار ی در ردیف آوازی ارائه داد و شاگردان بسیاری تربیت کرد که از جمله عبدالوهاب شهیدی و محمد رضا شجریان هستند.

    مهرتاش

    داود فیاضی که با همت و تلاشی مستمر به همراه گروه اش روایتی از ردیف آوازی اسماعیل مهر تاش ارائه داده است درباره ی استاد مهرتاش وردیف آوازی اش گفت: استاد مهرتاش از اساتید جامع الاطراف هنر  ایران است که در موسیقی، تئاتر، فرهنگ عامه و پژوهش های هنری و فرهنگی در مرتبه ای قرار داشتند. اما در این سال ها کمتر به اهمیت و جایگاه حقیقی ایشان پرداخته شده است.

    ردیف یه یادگارمانده از استاد مهرتاش ردیفی محتوا محور است و نه فرم گرا به همین جهت بار معنایی عمیقی دارد. این ردیف موسیقی از بن مایه ادبی وسیع و عمیقی برخوردار است و ردیف محدود و بسته ای نیست.

    پس از ارائه این توضیحات از سوی داود فیاضی بخش هایی از روایت او از ردیف استاد مهر تاش پخش شد، همچنین در این برنامه داود فیاضی به همراه علیرضا، مجید علیزاده و بهاره فیاضی قطعه ای را اجرا کردند.

    در پایان این مراسم نیز پیروز ارجمند مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برشمردن فعالیت های دفتر موسیقی در حوزه موسیقی ایرانی و تقدیر و تشویق فعالان صنعت نشر در حوزه موسیقی از عبدالرضا نوروزی مدیر نشر هزار ترانه که انتشار ردیف استاد مهرتاش به روایت داود فیاضی را بر عهده دارد تقدیر به عمل آورد و لوح تقدیری را به عارالرضا نوروزی اعطا کرد.

    همچنین در این مراسم علیرضا میرعلی نقی و محمد رضا نوابی در سخنانی کوتاه و از داود فیاضی و گروه همراه اش تقدیر کردند.

    https://musiceiranian.ir/?p=76706
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *