×
×

در سن ۶۲ سالگی

  • کد نوشته: 76648
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۵ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۰
  • «فرانتس رایت» شاعر برنده جایزه «پولیتزر» و «پن» در سن ۶۲ سالگی درگذشت. فرانتس رایت شاعر آمریکایی که در سال ۲۰۰۴ جایزه پولیتزر را از آن خود کرد، بر اثر ابتلا به سرطان ریه از دنیا رفت. شعرهای اعتراف‌گونه رایت که به موضوعاتی چون اکتشاف درونی و درگیری با بیماری روانی می‌پرداخت، پس از انقلاب […]

    در سن ۶۲ سالگی
  • فرانتس رایت

    فرانتس رایت

    «فرانتس رایت» شاعر برنده جایزه «پولیتزر» و «پن» در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

    فرانتس رایت شاعر آمریکایی که در سال ۲۰۰۴ جایزه پولیتزر را از آن خود کرد، بر اثر ابتلا به سرطان ریه از دنیا رفت.

    شعرهای اعتراف‌گونه رایت که به موضوعاتی چون اکتشاف درونی و درگیری با بیماری روانی می‌پرداخت، پس از انقلاب معنوی که در سال ۱۹۹۹ برایش رخ داد، به نقطه اوج رسید. این شاعر در سپتامبر ۱۹۹۹ نوعی تحول مذهبی را تجربه کرد‌، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر را کنار گذاشت و به یک کاتولیک مقید تبدیل شد. شعرسرایی او نیز از آن پس دستخوش تغییر و تحول شد.

    به گزارش ایندیپندنت‌، رایت در سال ۱۹۹۶ جایزه شعر «ولکر» بنیاد «پن» آمریکا را به دست آورد. مجموعه «قدم‌زدن تا تاکستان مارتا»ی او در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و جایزه پولیتزر ۲۰۰۴ را برایش به ارمغان آورد.

    فرانتس پسر «جیمز رایت» شاعر سرشناس بود که در سال ۱۹۷۲ جایزه پولیتزر را کسب کرده بود. او در ۱۵ سالگی شعری برای پدرش سرود و جیمز در پاسخ به او نوشت: «من نفرین‌شده‌ام. تو یک شاعری. به جهنم خوش آمدی.»

    https://musiceiranian.ir/?p=76648
       
    برچسب ها فرانتس رایت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *