×
×

«اِی.‌آر.رحمان» از همکاری با مجیدی می‌گوید:

  • کد نوشته: 73815
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام فروردین ۱۳۹۴
  • ۰
  • حسام نصیری: «اِی.‌آر.رحمان» می‌گوید شش‌ماه زمان لازم بود تا متوجه نوع نگاه مجیدی در مورد آهنگ‌سازی فیلم«محمد رسول‌الله(ص)» شود. رحمان درباره اولین همکاری خود با مجیدی می‌گوید: «همه کارگردانانی که با آنها کار کرده‌ام، با سبک کارکردن و موسیقی‌ام آشنا بودند. آنها ٢٠ تا ٢۵سال بود که من را می‌شناختند و کارم را درک می‌کردند […]

    «اِی.‌آر.رحمان» از همکاری با مجیدی می‌گوید:
  • AR_Rahman_140x190حسام نصیری: «اِی.‌آر.رحمان» می‌گوید شش‌ماه زمان لازم بود تا متوجه نوع نگاه مجیدی در مورد آهنگ‌سازی فیلم«محمد رسول‌الله(ص)» شود. رحمان درباره اولین همکاری خود با مجیدی می‌گوید: «همه کارگردانانی که با آنها کار کرده‌ام، با سبک کارکردن و موسیقی‌ام آشنا بودند. آنها ٢٠ تا ٢۵سال بود که من را می‌شناختند و کارم را درک می‌کردند اما مجیدی نمی‌دانست که چه‌کاری می‌کنم. او هیچ‌چیزی درباره‌ام نمی‌دانست. بنابراین اگر من نتی از موسیقی می‌نواختم، دلش می‌خواست بداند که چه‌چیزی را نواخته‌ام. یکی، دو فصل همراهش بودم تا درک کنم او چه انتظاری از من دارد. بعد از او پرسیدم چه‌چیز دیگری دوست دارد، حتی وادارش کردم به کار افراد دیگر هم گوش کند و به‌‌همین‌دلیل فهرستی پیشنهادی ساختم. از این طریق من سلیقه او و چیزی را که می‌خواست، سنجیدم.»

    برنده اسکار بهترین موسیقی متن برای فیلم «میلیونر ‌زاغه‌نشین»، کار با مجیدی را دوست داشته و می‌خواسته حتما برای این فیلم ایرانی کاری کند. او در این‌باره اضافه می‌کند: «استانداردها در این پروژه سینمایی بسیار بالا بود و من بی‌نهایت مضطرب و عصبی بودم. همواره با خودم فکر می‌کردم که نکند از این پروژه کنار گذاشته شوم؟» او همچنین درباره سینمای ایران چنین می‌گوید: «همیشه مجذوب سینمای ایران بوده‌ام- در حقیقت هر سینمایی که خارج از هند باشد- به‌خاطر اینکه آنها مرزهایی دارند و در مرزهایشان فیلم‌های زیبایی می‌سازند. من همیشه می‌خواستم که در ایران کار کنم. اما برنامه کاری‌ام چنین وقتی را در اختیارم نمی‌گذاشت.»وقتی از رحمان پرسیده شد که کدام‌یک از کارهای موردعلاقه‌اش در میان نامزدهای اسکار ٢٠١۵ امسال بود؟ گفت: «موزیک مورد‌علاقه من قطعا «ویپلش» بود به‌خاطر اینکه نوعی از موسیقی است که با تعداد کمی از مردم ارتباط پیدا می‌کرد و آن موسیقی جَز است.»رحمان ۴٨ساله، امتیاز آن را داشته است که برای فیلم‌های خارجی‌ای چون فیلم چینی «سلحشوران آسمان و زمین» فیلم برنده اسکار «میلیونر‌زاغه‌نشین» و «١٢٧ ساعت» آهنگسازی کند و در میان آنها او خاطرنشان کرد که دید جهانی به موسیقی دارد. «ای. آر. رحمان» با نام «دیلیپ کومار» در خانواده‌ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین اسلام گروید و نام خود را به «الله‌راخا‌رحمان» تغییر داد.
    «رحمان» از ١۶سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند‌سال در سال ١٩٩٠ ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجه بیش از ١٠سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم‌سازی هند و جهان برای‌ ای.‌آر. رحمان فروش بیش از صدمیلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از ٢٠٠میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد. مجله تایم در سال٢٠٠٩ رحمان را به‌عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده‌. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن‌گلوب و دو اسکار شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=73815
       
    برچسب ها اِی.‌آر.رحمان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *