×
×

اجرای «عشاق» به خوانندگی امین‌الله رشیدی

  • کد نوشته: 70902
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۰
  • گروه «عشاق» به سرپرستی جمشید آقایی و خوانندگی امین‌الله رشیدی و محمدرضا دلشادی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود. این گروه بنا دارد کنسرت پیش روی خود را در دوبخش برای مخاطبان اجرا کند که بخش اول با نمایش کلیپی با نام دریا شروع می‌شود و در ادامه با اجرای قطعات تمنا، مهرویان، آخرین قربانی، […]

    اجرای «عشاق» به خوانندگی امین‌الله رشیدی
  • ۶۳۵۶۰۳۶۵۲۹۶۵۴۵۸۰۴۰گروه «عشاق» به سرپرستی جمشید آقایی و خوانندگی امین‌الله رشیدی و محمدرضا دلشادی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

    این گروه بنا دارد کنسرت پیش روی خود را در دوبخش برای مخاطبان اجرا کند که بخش اول با نمایش کلیپی با نام دریا شروع می‌شود و در ادامه با اجرای قطعات تمنا، مهرویان، آخرین قربانی، فراموشی، یاد تو و کوی رضا خاتمه می‌یابد. بخش دوم نیز شامل قطعاتی به نام‌های وطن، جان جهان، جدایی، نغمه شادی و افسانه است.

    امین‌الله رشیدی، خواننده شهیر موسیقی کلاسیک ایرانی زاده‌ چهارم اردیبهشت ۱۳۰۴ در شهر راوند کاشان است. آهنگ‌سازی و خوانندگی رشیدی در رادیو تهران از سال ۱۳۲۷ آغاز شد و تا پایان سال ۱۳۴۴ به‌طور پیوسته ادامه داشت و در این مدت بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخت.

    شیوه رشیدی در خوانندگی و آهنگ‌سازی، مرز میان سنت و نوگرایی است. به قول خودش حد وسط را انتخاب کرده است. او می‌گوید: اگر این میانه‌روی و اعتدال در تمام امور دنیا جاری بود چهره جهان و زندگی خیلی زیباتر و مطبوع‌تر از آنچه تا کنون هست می‌بود.

    جمشید دلشادی نیز موسیقی را از سال ۱۳۷۴ با نواختن ساز نی و سپس تار شروع کرد و در ادامه آواز را نزد هادی شهبازی فراگرفت. وی دوره صداسازی را نزد محسن رضایی تکمیل کرد. او تا کنون سه آلبوم به نام‌های “رویان” ، “نغمه شادی ” و “آسمان گریه” منتشر کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=70902
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *