×
×

نشریه فوربس، پولساز‌ترین موزیسین‌های ۲۰۱۴ را معرفی کرد

  • کد نوشته: 67290
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۰ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • نشریه اقتصادی فوربس، فهرست پردرآمدترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۴ را معرفی کرد که در صدر این جدول؛ بین پولسازترین موزیسین سال گذشته و نفر دوم، فاصله ای ۵۰۰ میلیون دلاری به چشم می خورد. «دکتر درء» با در آمد تقریبی ۲۰ دلار (حدود هفتاد هزار تومان) در هر ثانیه، بیشترین درآمد را در دنیای […]

  • نشریه اقتصادی فوربس، فهرست پردرآمدترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۴ را معرفی کرد که در صدر این جدول؛ بین پولسازترین موزیسین سال گذشته و نفر دوم، فاصله ای ۵۰۰ میلیون دلاری به چشم می خورد. «دکتر درء» با در آمد تقریبی ۲۰ دلار (حدود هفتاد هزار تومان) در هر ثانیه، بیشترین درآمد را در دنیای موسیقی در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داده است.

    این خواننده رپ ،۱۹٫۶۶ دلار در هر ثانیه از هر دقیقه در هر ساعت از روز را در سال گذشته کسب کرد.درآمد وی در ساعت ۱۱:۵۹ شب ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴  ، ۶۲۰ میلیون دلار به نسبت آغاز سال تخمین زده شده است.

    او پس از فروش شرکت موسیقی خود به کمپانی اپل توانست به این ثروت چشمگیر دست یابد.گفتنی ست کمپانی اپل شرکتی را که «درء» یکی از بنیانگذارانش و جیمی لاوین مدیر اجرای اش بود ، به قیمت ۳ میلیارد دلار خرید.درء ۴۹ ساله کارش را با خواندن در گروه رپ «ان.دبلیو.ای» در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی آغاز کرد و حالا خودش صاحب شرکت تولید موسیقی است. وی استعداهای محبوبی همچون امینم، اسنوپ داگ و فیفتی سنت را کشف کرده است.

    «بیانسه» با در آمد تقریبی ۳٫۶۵ دلار در هر ثانیه،پول سازترین خواننده پاپ در سال ۲۰۱۴ بود.این خواننده پاپ موفق شد سال ۲۰۱۴ را با درآمدی معادل ۱۱۵ میلیون دلار به پایان برساند.بیانسه این درآمد را از برگزاری یک تور جهانی،انتشار یک آلبوم جدید و یک آگهی تبلیغاتی برای شرکت پپسی و اچ اند ام بدست آورد.شوهر او «جی زی» در سال گذشته ۶۰ میلیون دلار اضافه یا ۱٫۹۰ دلار در هر ثانیه به ارمغان آورد تا  دارایی خانواده بیانسه در سال گذشته به ۱۷۵ میلیون دلار برسد.

    «ایگلز» ثروتمندترین گروه راک سال گذشته با درآمد ۱۰۰ میلیون دلار در سال  یا ۳٫۱۷ دلار در هر ثانیه بود.تقریباً تمام درآمد این گروه با برگزاری تور جهانی «تاریخ ایگلز» کسب شد.این تور در سال جاری در کشور استرالیا ادامه خواهد داشت.

    در مقایسه «کالوین هریس» دی .جی ۳۰ ساله اسکاتلندی قرار دارد که با ۲٫۹ دلار در هر ثانیه با در آمد ۶۶ میلیون دلار در سال در این سبک پیشتاز است.هرچند به نظر می رسد در مقایسه با دیگران ،رقم چشمگیری نباشد اما بر خلاف گروه ایگلز نیاز نیست این درآمد را با اشخاص دیگری تقسیم کند.

    «تابی کیت» پردرآمدترین ستاره موسیقی کانتری در سال ۲۰۱۴ بود.وی ۲٫۶ دلار در هر ثانیه یا ۶۵ میلیون دلار در سال بدست آوورده است. تور آخرین آلبومش«نوشیدن بعد از کار» قسمت عمده ای از این درآمد را برای «کیت» به ارمغان آورد.

    «بروس اسپرینگستین» پولسازترین ستاره راک بود که با کسب ۲٫۵۷ دلار در هر ثانیه  با درآمدی بالغ بر ۸۱ میلیون دلار سال ۲۰۱۴ را به پایان رساند.کار «بروس» حتی از «پل مک کارتی» رونق بیشتری داشت که با ۲٫۲۵ دلار در هر ثانیه ،۷۱ میلیون دلار در سال حاصل کرد.

    بر طبق گزارش فوربس؛ در سال ۲۰۱۴ ،مجموع درآمد  تنها ۳۰ موزیسین به ۲٫۳ میلیارد دلار می رسد که رقم بسیار قابل توجهی ست و این رقم هنگفت، پویایی و قدرت صنعت موسیقی در دنیا را نشان می دهد.

    اما بعد از «دکتر درء» که با فاصله ۵۰۰ میلیون دلاری در صدر جدول با بیانسه قرار دارد،پولسازترین موزیسین های سال ۲۰۱۴ از این قرار است:رتبه دوم:بیانسه (۱۱۵ میلیون دلار)،رتبه سوم:ایگلز(۱۰۰ میلیون دلار)،رتبه چهارم:بون جوی(۸۲ میلون دلار)،رتبه پنجم:بروی اسپرینگستین (۸۱ میلیون دلار)،رتبه ششم:جاستین بیبر(۸۰ میلیون دلار)،رتبه هفتم:وان دایرکشن(۷۵ میلیون دلار)،رتبه هشتم: پل مک کارتی ۷۱( میلیون دلار)،رتبه نهم: کالوین هریس ۶۶( میلیون دلار)،رتبه دهم:تابی کیت(۶۵ میلیون دلار).و در رتبه های بعدی نام هایی چون تیلور سوئیفت،جی زی،دی دی،برونو مارس،جاستین تیمبرلیک،پینک،مایکل بابل،ریحانا،رولینگ استون و راجرز واترز به چشم می خورد.

    https://musiceiranian.ir/?p=67290
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *