×
×

از بازگشت «معرکه»خوان! تا یغما در «بوک‌لند»

  • کد نوشته: 65801
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۴ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • زندگی ایده آل در گزارشی نوشت: گروه «سون» با توپ پرمی‌آید آنها یک گروه موسیقی پاپ‌ هستند که علاوه بر اینکه در کارشان تبحر کافی دارند، به‌شدت نسبت به اخلاقیات و اصول حرفه‌ای نیز پایبندند. گروه «سون» از گروه‌های قدیمی موسیقی پاپ ایران است که به مرور با همه‌گیر شدن آثارشان توانستند خیلی خوب بین […]

  • زندگی ایده آل در گزارشی نوشت:

    گروه «سون» با توپ پرمی‌آید

    آنها یک گروه موسیقی پاپ‌ هستند که علاوه بر اینکه در کارشان تبحر کافی دارند، به‌شدت نسبت به اخلاقیات و اصول حرفه‌ای نیز پایبندند. گروه «سون» از گروه‌های قدیمی موسیقی پاپ ایران است که به مرور با همه‌گیر شدن آثارشان توانستند خیلی خوب بین هواداران موسیقی جلب‌توجه کنند و خودی نشان بدهند. «با تو می‌مونم» نخستین آلبوم رسمی این گروه است و دومین آلبوم آنها نیز به نام «دوست دارم» سال گذشته روانه بازار شد تا بازار اجراهای زنده «سون» داغ‌تر از گذشته شود.

    حاشیه های جدید موسیقی ایران

    اعضای این گروه «آرش و امیر قنادی» و «کیارش پوزشی» در سکوت کامل خبری در حال کارکردن روی اثر جدیدشان بوده و به قول معروف برای ایام بعد از محرم و صفر در حال نقشه کشیدن هستند. کیارش پوزشی درباره تازه‌ترین اثر گروه و فعالیت‌های جدیدشان می‌گوید: «با توجه به قرار داشتن در ماه‌های محرم و صفر فعلا برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت نداریم اما حتما بعد از این روزها برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها برنامه‌های مختلفی داریم که طی هفته‌های آینده به صورت دقیق اعلام خواهد شد. دعوت‌هایی برای برگزاری چند کنسرت در کشورهای خارجی داریم که برخی از آنها تقریبا قطعی شده است اما به جهت اینکه تا زمان اخذ ویزا نمی‌توان به صورت قطعی اعلام نظر کرد، بنابراین ترجیح می‌دهم اسامی این کشورها را نیز را بعد از صدور ویزا و طی مراحل اداری اعلام کنم.»

    اگر هم دوست دارید درباره اطلاعات آلبوم جدید «سون» چیزی بدانید «کیارش» اخبار جالبی را در این باره عنوان کرده است: «تمامی ترانه‌ها و ملودی‌های آلبوم آماده شده است اما ما هنوز سراغ تنظیم نرفته‌ایم که طی روزهای آینده نیز کارهای مربوط به تنظیم را انجام می‌دهیم و سپس ضبط استودیویی آثار را آغاز خواهیم کرد. تمام تلاش ما بر این است که یک آلبوم متفاوت نسبت به کارهای گذشته داشته باشیم که امیدواریم مخاطب نیز از آن رضایت داشته باشد.

    یکی از ویژگی‌های گروه «سون» در این است که تلاش می‌کند برای گام گذاشتن در مسیرهای بعدی آهسته ولی محکم باشد و به همین دلیل اخبار کمتری از این گروه به گوش مخاطبان می‌رسد چراکه این شیوه فعالیتی است که ما را بر آن می‌دارد تا توجه بیشتری به ذائقه مخاطب داشته باشیم. ما برای تماشاگران و طرفداران گروه «سون» احترام ویژه‌ای قائل هستیم. با حضور پرشور آنهاست که برای ادامه فعالیت انگیزه پیدا می‌کنیم؛ بنابراین بدانید که ما در هر کنسرت برنامه جدیدی را از همان آغاز کار برای مخاطبان در نظر خواهیم گرفت.»


     جنگل به جای کنسرت!

    یک روز یک خواننده پاپ تصمیم می‌گیرد وسایلش را جمع کند و بزند به دل جنگل و دور از زندگی شهری، تجملات، امکانات رفاهی و شبکه‌های اجتماعی و یک زندگی درویش مآبانه را در پیش بگیرد. بی‌خیال کلکسیون «رولکس»‌اش شود و حتی ماشین‌های چندصد میلیونی‌ خود را هم در پارکینگ خانه‌اش بگذارد و با اتوبوس راهی دور افتاده‌ترین جنگل‌ها شود و در یک کلبه کوچک و چوبی زندگی کند.

    این یک قصه یا سناریوی فیلم هندی نیست و واقعیت دارد و «روزبه‌نعمت‌اللهی» مو به مو آن را اجرا کرده و این روزها هم اگر اتفاق ناگوار فوت «مرتضی پاشایی» نبود، مطمئن باشید به هیچ‌وجه او را در شهر نمی‌دیدید.

    حاشیه های جدید موسیقی ایران

    خلاصه ماجرا هم اینکه این خواننده این روزها خسته از زندگی ماشینی دل به جنگل و کلبه‌ای چوبی بسته و زندگی‌اش را با چنین شرایطی ادامه می‌دهد. او به مرتضی پاشایی هم قول داده بود که اگر سلامتی‌اش را باز یابد حتما او را با خود به این زندگی محقر و کلبه درویشی خواهد برد تا به دور از هیاهو و شلوغی شهر بتواند نفسی چاق کند و کمی در طبیعت حالش خوب شود.

    روزبه اعتقاد دارد در روزهایی که وارد این سبک زندگی شده، حال و روزش بسیار بهتر و «خوب»‌تر از همیشه است و توانسته آثار خوبی را هم در همین ایام بسازد و بیشتر به آینده و زندگی‌اش فکر کرده و بهتر توانسته خودش و دنیای اطرافش را کشف کند. او حالا حالا‌ها هم قصد ندارد از این فضا و از این زندگی دور شود.

    تصمیم‌اش را گرفته و ظاهرا تا آخرسال هم قصد بازگشت به شهر را ندارد. خدا را چه دیده‌اید؟ شاید در هفته‌های آینده شال و کلاه کردیم و سراغش رفتیم و از کلبه درویشانه‌اش برای‌تان مطلب و گزارش تهیه کردیم.


    پشت «دیوار» کیه؟

    گروه «دیوار» یک گروه اینسترومنتال راک ایرانی است که بهترین نوازنده‌های حوزه موسیقی پاپ و راک را در خود گنجانده و چندی پیش نخستین آلبوم رسمی‌شان پس از تاخیرهای پی‌درپی وارد بازار موسیقی کشور شد.  پکیج این آلبوم شامل یک دی‌وی‌دی تصویری با چهار موزیک ویدئو و یک سی‌دی صوتی است. گروه دیوار با حضور «بابک ریاحی‌پور»، «پویا نیک‌پور»، «مسعود همایونی»، «یاشار خسروی» و «ایلیار خسروی» از سال ۹۱ به شکل جدی کار خود را آغاز کرد. آنها در همان سال کنسرتی را در تهران برگزار کردند. اعضای گروه هم هر چند وقت یک‌بار تاریخی را مبنی بر انتشار این مجموعه اعلام می‌کردند. تا اینکه سرانجام روز ۲۵ آبان در رسانه‌ها به‌عنوان زمان قطعی این امر مشخص شد. درگذشت زنده‌یاد «مرتضی پاشایی» باعث شد تا باز هم انتشار آلبوم دیوار با تعویق همراه شود.

    حاشیه های جدید موسیقی ایران

    «بابک ریاحی‌پور»، نوازنده گیتاربیس عضو گروه دیوار درباره این آلبوم اعتقاد دارد: «ما درسطحی کار می‌کنیم که خیلی در ایران همه‌پسند نیست و سبک موسیقی ما کمترین طرفدار را دارد. روش ما این بود که بخواهیم چنین موسیقی را از طریق تصویر به مردم ارائه کنیم. به همین دلیل آلبوم ما شامل چهار ویدئوست و همراه با آن هم یک سی‌دی صوتی وجود دارد. سی‌دی صوتی هم شامل همان قطعاتی است که برای آنها ویدئو ساختیم. تصمیم ارائه قطعه صوتی را خیلی دیر اتخاذ کردیم و در ابتدا قرار بود آلبوم فقط به صورت تصویری باشد.

    انتقاد برخی مخاطبان مبنی بر کم بودن قطعات صوتی کاملا صحیح است و عذرخواهی می‌کنم. دی‌وی‌دی تصویری کاملا متنوع است و علاوه بر چهار ویدئو شامل گالری عکس، مصاحبه با اعضای گروه و بخش‌هایی از کنسرت گروه دیوار است. تمامی روند تولید این آلبوم توسط اعضای گروه دیوار انجام شد  و هیچ هنرمند دیگری ما را همراهی نکرد.»


    بازگشت «معرکه»خوان!

    «مجتبی کبیری» که معرف حضورتان هست؟! خواننده‌ای که در دوره‌ای از موسیقی پاپ ایران مخاطبان زیادی به دست آورده بود و به محبوبیتی فراوان رسید. آلبوم «معرکه» نخستین آلبوم این خواننده بود که به دلیل شباهت فراوان صدایش به «قمیشی» به‌شدت مورد توجه قرار گرفت و به مرور به یکی از پرفروش‌ترین آثار پاپ تبدیل شد تا این خواننده در دوره‌ای بتواند جزو محبوب‌ترین ستاره‌های پاپ قرار گیرد.

    کبیری آلبوم بعدی خود را با نام «ساز مخالف» با حضور و دکلمه «مریم حیدرزاده» روانه بازار موسیقی کشور کرد تا بار دیگر در فضای موسیقی پاپ سر و صدایی اساسی به پا کند و آخرین آلبومش را نیز به نام «شب و روز» در سال ۹۱ روانه بازار کرد و حالا پس از حدود دو سال غیبت قرار است آلبوم جدیدی با صدای وی در بازار موسیقی کشورمنتشر شود.  کبیری در سال‌های گذشته بارها با حمله طرفداران «محسن چاوشی» در فضای مجازی مواجه شده و کبیری هنوز هم درباره این اتفاقات دلگیر است.

    حاشیه های جدید موسیقی ایران

    او در این باره می‌گوید: «در آن دوره که ما آلبوم «معرکه» را ساختیم و وارد بازار شد، قبل از انتشار آلبوم «ساز مخالف» محسن چاوشی ظهور کرده و چند قطعه از ایشان منتشر شده بود که همه این اشتباه را کردند و قطعاتی مثل «نفرین» که محسن چاوشی آن را خوانده بود، به من نسبت دادند و فکر کردند که این آثار متعلق به من است. حتی کار به جایی رسیده بود که در برنامه‌های زنده‌ای که داشتم، بسیاری از مخاطبانم به من اعتراض می‌کردند و درباره خواندن «نفرین» توضیح می‌خواستند. مثلا می‌گفتند این قطعه باعث شده دخترم حالت روانی خاصی بگیرد و…؛ وقتی توضیح می‌دادم که این اثر متعلق به من نیست و فقط شباهت صدای یک خواننده دیگر به من است، قانع می‌شدند.

    ماجراهای زیادی پس از انتشار «نفرین» سراغ من آمد که بهتر است در مورد آن زیاد صحبت نکنیم.» آلبوم جدید کبیری بعد از ایام محرم و صفر روانه بازار موسیقی می‌شود و کنسرت‌هایش نیز از سرگرفته خواهد شد.   «اتاق ساکت» عنوانی است که این خواننده برای آلبوم جدید خود انتخاب کرده و درباره آن می‌گوید: «ترانه‌های این اثر از سحر تقدسی و حامد صمغ‌آبادی است. آهنگسازی قطعات آلبوم نیز بر عهده بهروز علیاری، هومن آزما و محمدرضا جوادی بوده است. آهنگسازی برخی از قطعات به عهده خودم بوده و تنظیم توسط هومن آزما، محمدرضا جوادی، بهروز علیاری و. . . انجام شده است.»


    یغما در «بوک‌لند»

    مراسم رونمایی کتاب «من رویایی دارم» جدیدترین اثر «یغما گلرویی» که شامل ترانه‌های آن هنرمند است رونمایی شد و بیش از نصف تیراژ اول این کتاب در مراسم رونمایی‌ به فروش رسید

    حاشیه های جدید موسیقی ایران

    نصف تیراژ کتاب در یک روز فروخته شد

    به نظر شما چند خواننده و ستاره موسیقی پاپ می‌توانند مراسم رونمایی از آلبوم‌شان را برگزار کنند و هزاران نفر را برای گرفتن عکس و امضا و خرید اورجینال آلبوم‌شان پذیرا باشند؟ چرا می‌خندید؟ مگر شوخی دارید با هم؟! اصولا مراسم رونمایی و نشست خبری در ایران چیزی جز «شو» و به رخ کشیدن قدرت تبلیغاتی یک اثر نیست و هیچ تناسبی با اتفاقات مشابه در همه جای دنیا ندارد. اما در این بین وقتی برای رونمایی از کتاب یک ترانه‌سرای پاپ هزاران نفر به «بوک‌لند» واقع در مرکز تجاری «پالادیوم» می‌آیند، یعنی که نمردیم و ما هم یک مراسم رونمایی واقعی و خوب و آبرومند دیدیم و این جای خوشحالی دارد.

    پس لطفا پُز روشنفکری به خودتان نگیرید و نگویید «یغما گلرویی» را نمی‌شناسید. یا مثلا گوشه نگاه‌تان را کج نکنید و بپرسید: «همان ترانه‌سرای «نقاب» یا «کافه نادری»؟). دقیقا درست گفته‌اید و اصل خبر هم اینکه مراسم رونمایی کتاب «من رویایی دارم» جدیدترین اثر «یغما گلرویی» که شامل ترانه‌های آن هنرمند است رونمایی شد و بیش از نصف تیراژ اول این کتاب در مراسم رونمایی‌ به فروش رسید. یغما از فرصت به دست آمده هم نهایت استفاده را برد و در گفت‌وگویی درباره این حجم استقبال گفت: «من تنها می‌توانم بگویم که شاید آنها خود و روزگار خود را در آثار من پیدا کرده‌اند اما در هر صورت اتفاقی که در مراسم رونمایی افتاد برای من دلنشین بود و انرژی مثبت مخاطب باعث شد شش ساعت تمام سرپا بایستم و کتاب‌هایم را برایشان امضا کنم.

    همان‌طور که شاهد بودید ما مجبور شدیم سه ساعت مراسم را که قرار بود از ساعت‌چهار تا شش بعدازظهر باشد، تمدید کنیم و تا ساعت۱۰شب حضور مخاطبان ادامه داشت و بیش از هزار نسخه از کتاب‌هایم در این مراسم فروش رفت. این برای من که چند سال از مخاطبانم دورمانده بودم بسیار دلچسب بود. »

    https://musiceiranian.ir/?p=65801
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *