×
×

در شهر زاهدان

  • کد نوشته: 64816
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۶ام آذر ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • خبرگزاری میراث فرهنگی در خبری نوشت: قیچک «خداداد شکل زهی نسب» نوازنده و شئر خوان موسیقی بلوچستان به سرقت رفت. قیچک این هنرمند در حالی به سرقت رفته که قرار بود این نوازنده با فروش آن بخشی از هزینه درمان برادرش را بپردازد. خداداد مانند دیگر همقطاران خود در بلوچستان شرایط دشواری را می گذراند […]

    در شهر زاهدان
  • ۶۳۵۵۳۵۴۱۳۱۵۴۴۶۷۵۸۹خبرگزاری میراث فرهنگی در خبری نوشت:

    قیچک «خداداد شکل زهی نسب» نوازنده و شئر خوان موسیقی بلوچستان به سرقت رفت.

    قیچک این هنرمند در حالی به سرقت رفته که قرار بود این نوازنده با فروش آن بخشی از هزینه درمان برادرش را بپردازد. خداداد مانند دیگر همقطاران خود در بلوچستان شرایط دشواری را می گذراند و تنها منبع درآمد او ساز، نوازندگی و خوانندگی است که این روزها حال و روز خوشی ندارد. مناطق ایران برنامه های موسیقایی ندارند و در پایتخت نیز همه چیز به تبلیغات و بزرگداشت ها محدود شده، روزگار خدادادهای نواحی ایران به دشواری می گذرد. مشکلات برای این هنرمند نواحی منطقه بلوچستان به حدی است که وی چندی پیش برای درمان برادر خود که او نیز در شرایط دشواری به سر می برد و جراحی قلب انجام داده، در جستجوی راه حلی برای درمان، ناچار پیشنهاد فروش ساز اش را می دهد. ساز قیچک اش که نوایش در آلبوم محمدرضا درویشی و دیگر آثار ضبط شده و در تاریخ موسیقی ایران ماندگار شده است، که البته این ساز نیز متاسفانه به سرفت می رود.

    شایان ذکر است که قیچک باارزش و تنها منبع درآمد «خداداد شکل زهی نسب» در کنار عابربانک زاهدان ربوده شده است.

    این نخستین باری نیست که ساز هنرمندان در نواحی مختلف ایران به سرقت می رود، پیش تر نیز دونلی شیرمحمد اسپندار به گفته خود وی به سرقت رفته بود که البته پس از مدتی به‌ صاحبش‌ بازگردانده شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=64816
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *