×
×

قطعه که با الهام از قصیده‌ای‌ از شکسپیر تنظیم شده است

  • کد نوشته: 64074
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۸ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • چند روز پیش از فرارسیدن سال‌روز درگذشت «آنتونی برجس» خبر رسید قطعه‌ای موسیقی از این رمان‌نویس و آهنگساز معروف پیدا شده است. قطعه آهنگی از خالق «پرتقال کوکی» که آن را با الهام از قصیده‌ای‌ از شکسپیر تنظیم کرده، دو روز پیش از سالگرد درگذشت این نویسنده پیدا شد. این قطعه به طور اتفاقی در […]

    قطعه که با الهام از قصیده‌ای‌ از شکسپیر تنظیم شده است
  • آنتونی برجس

    آنتونی برجس

    چند روز پیش از فرارسیدن سال‌روز درگذشت «آنتونی برجس» خبر رسید قطعه‌ای موسیقی از این رمان‌نویس و آهنگساز معروف پیدا شده است.

    قطعه آهنگی از خالق «پرتقال کوکی» که آن را با الهام از قصیده‌ای‌ از شکسپیر تنظیم کرده، دو روز پیش از سالگرد درگذشت این نویسنده پیدا شد.

    این قطعه به طور اتفاقی در میان وسایل به‌جامانده از زنی پیدا شد که برجس به او علاقه‌مند بوده و این آهنگ را به او تقدیم کرده بود.

    برجس که ۲۲ نوامبر سال ۱۹۹۳ درگذشت، بیش‌تر برای نگارش رمان «پرتقال کوکی» شهرت داشت، در حالی‌که خود ترجیح می‌داد به عنوان یک آهنگساز شناخته شود. او دو سال پیش از مرگ در این‌باره نوشت: امیدوارم مردم مرا موسیقی‌دانی بدانند که رمان می‌نوشت، نه رمان‌نویسی که موسیقی را در کنار نویسندگی دنبال می‌کرد.

    قطعه آهنگ پنج صخحه‌یی برجس با الهام از قصیده ۱۱۶ ویلیام شکسپیر به نگارش درآمده است. آنتونی برجس در سال ۱۹۱۷ از پدری پیانیست و مادری خواننده زاده شد. او که موسیقی‌دانی خودآموخته بود، پیش از روی آوردن به نویسندگی در این زمینه فعالیت داشت.

    برجس که متولد شهر منچستر بود، ‌طی دوران زندگی‌اش ۳۳ رمان از جمله «پرتقال کوکی» را به نگارش درآورد. پس از اعطای آرشیو کامل آثار برجس به بنیاد این نویسنده‌، مشخص شد او ۲۵ اثر غیرداستانی‌، دو جلد زندگی‌نامه‌ خودنوشت‌، سه سمفونی و بیش از ۲۵۰ اثر موسیقایی دیگر از جمله یک کنسرتو پیانو‌ و چند موسیقی برای نمایش‌های موزیکال را خلق کرده است.

    به گزارش گاردین، برجس علاوه‌ بر اثر تازه کشف‌شده‌، به دلیل علاقه‌ای که به شخصیت ناپلئون داشت رمانی را نیز با نام «سمفونی ناپلئون» به رشته‌ تحریر درآورد.

    او برای اقتباس سینمایی این کار به «استنلی کوبریک» رو آورد‌، اما کوبریک پیشنهاد او را نپذیرفت. این کارگردان سرشناس پیش از این فیلمی را براساس رمان «پرتقال کوکی» برجس به روی پرده برده و به شهرت این رمان افزوده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=64074
       
    برچسب ها آنتونی برجس

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *