×
×

«مانیتاس دو پلاتا» در سن ۹۳ سالگی از دنیا رفت

  • کد نوشته: 63185
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۷ام آبان ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • «مانیتاس دو پلاتا» گیتاریست مطرح موسیقی فلامنکو در سن ۹۳ سالگی درگذشت. مانیتاس دو پلاتا نوازنده گیتار فرانسوی که نام بزرگی در عرصه‌ی موسیقی فلامنکو به حساب می‌آمد، در سن ۹۳ سالگی در جنوب فرانسه فوت کرد. دو پلاتا که با نام «ریکاردو بالیاردو» در یک کاروان دوره‌گرد به دنیا آمد‌، در کودکی پیش از […]

  • ۱۴۱۵۳۶۲۷۷۳۹۱۰_untitled«مانیتاس دو پلاتا» گیتاریست مطرح موسیقی فلامنکو در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

    مانیتاس دو پلاتا نوازنده گیتار فرانسوی که نام بزرگی در عرصه‌ی موسیقی فلامنکو به حساب می‌آمد، در سن ۹۳ سالگی در جنوب فرانسه فوت کرد.

    دو پلاتا که با نام «ریکاردو بالیاردو» در یک کاروان دوره‌گرد به دنیا آمد‌، در کودکی پیش از آن که از سواد موسیقی سر در بیاورد‌، گیتار نواختن را به طور کامل آموخت.

    او اولین آلبومش را در سال ۱۹۶۳ ضبط کرد و سپس به توری جهانی رفت و کنسرتی موفق در نیویورک اجرا کرد. در کل ۹۳ میلیون نسخه از کارهای دو پلاتا به فروش رفته است.

    چند تن از فرزندان این هنرمند در گروه «پادشاهان کولی» یا همان «Gypsy Kings» معروف، مشغول هستند. توانمندی دو پلاتا برای نسل‌های بعدی گیتاریست‌ها الهام‌بخش بوده است.

    به گزارش بی.بی.سی، مانیتاس دو پلاتا در طول عمرش شهرت فراوانی داشت و بیشتر درآمدش را صرف خانواده‌ی بزرگش می‌کرد. به همین دلیل در سالخوردگی مردی فقیر بود و به گفته‌ی دخترش در خانه سالمندان درگذشت.

    وی در یکی از مصاحبه‌هایش درباره‌ی عشقش به موسیقی گفته بود: من با قلبم می‌نوازم و همیشه روز به روز زندگی را سپری کرده‌ام.

    https://musiceiranian.ir/?p=63185
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *