×
×

کتاب هفته خبر منتشر شد

  • کد نوشته: 62952
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۱ام آبان ۱۳۹۳
  • ۰
  • از تشبه به خدایان تا پوستر شدن کنار خیابان عنوانی است که روی جلد شماره هفتم کتاب هفته خبر خودنمایی می‌کند. کتاب هفته‌ای‌ها این عنوان را برای پرونده‌ای که به اسطوره‌های قرن بیستم اختصاص دارد گذاشته‌اند. هشت تک‌نگاری برای مشهورترین چهره‌های سیاسی ورزشی و هنری قرن بیستم. مارلون براندو را جواد طوسی روایت کرده، گاندی […]

  • ۱۴-۱۱-۱-۱۶۳۷۲۸unnamedاز تشبه به خدایان تا پوستر شدن کنار خیابان عنوانی است که روی جلد شماره هفتم کتاب هفته خبر خودنمایی می‌کند.

    کتاب هفته‌ای‌ها این عنوان را برای پرونده‌ای که به اسطوره‌های قرن بیستم اختصاص دارد گذاشته‌اند.

    هشت تک‌نگاری برای مشهورترین چهره‌های سیاسی ورزشی و هنری قرن بیستم. مارلون براندو را جواد طوسی روایت کرده، گاندی را فریدون مجلسی، اینگرید برگمن را احمد طالبی نژاد، محمدعلی کلی را عبدالرضا منجزی، نلسون ماندلا را رضا رستمی، الویس پریسلی را آرش خسرونژاد، مارادونا را پژمان راهبر و ارنستو چه‌گوارا را سردبیر کتاب هفته خبر سید عبدالجواد موسوی.

    این پرونده گفت‌وگویی هم دارد با دکتر محمد ضیمران که پیش‌ترها کتاب خوب گذر از اسطوره به فلسفه را از او خوانده‌ایم. کتاب هفته پرونده‌ای را هم به محسن چاوشی اختصاص داده و به بهانه انتشار آخرین آلبومش از جایگاه او در موسیقی امروز ایران سخن گفته.

    ماجرای اسیدپاشی هم از دغدغه‌های کتاب هفته‌ای‌ها بوده. هم سردبیر سرمقاله‌اش را به این موضوع اختصاص داده و هم عکسی از وزیر بهداشت در کنار یکی از مصدومان این حادثه داخل جلد منتشرشده. علاوه بر این‌ها صادق زیباکلام یادداشتی نوشته با این تیتر: دعا کنیم اسیدپاشی کار یک نفر باشد. خود تیتر گویای همه‌چیز هست. زیباکلام امیدوار است فاجعه اسیدپاشی توسط یک نیروی خودسر اتفاق افتاده باشد و هیچ ربطی به یک محفل سامانمند و یا نیروهایی پایبند به یک ایدئولوژی خاص نداشته نباشد که در آن صورت مقابله با آن دشوارتر خواهد شد. سفر در معیت آقای رئیس‌جمهور، طنز و نطنز، فلسفه به زبان آدمیزاد و ولگردی‌های یک لات فرهنگی مثل همیشه از بخش‌های ثابت مجله کتاب هفته خبر هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=62952
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *