×
×

تقلید از خواننده‌های آنطرف‌ آب در شأن ما نیست!

  • کد نوشته: 60606
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱ام مهر ۱۳۹۳
  • ۱۰ دیدگاه
  • «سعید حدادیان» مداح سرشناس، در گفتگویی که با خبرگزاری فارس داشت، درباره انتشار کلیپ صوتی (تقلید وی در مداحی از خواننده زن) که چند وقت پیش در فضای مجازی به وی منتسب شده بود، توضیح داد و گفت: «یک برادر بزرگوار دیگری این متن را خوانده است. وقتی از او پرسیده شد، گفت: «من نمی‌دانستم […]

  • «سعید حدادیان» مداح سرشناس، در گفتگویی که با خبرگزاری فارس داشت، درباره انتشار کلیپ صوتی (تقلید وی در مداحی از خواننده زن) که چند وقت پیش در فضای مجازی به وی منتسب شده بود، توضیح داد و گفت: «یک برادر بزرگوار دیگری این متن را خوانده است. وقتی از او پرسیده شد، گفت: «من نمی‌دانستم این ترانه است، من از یک گروه سرود دختران نابینایی که در حرم امام رضا (ع) با یک بغضی خواندند من گریه‌ام گرفته بود صدای آنها را ضبط کردم.»

    حدوداً پنج سال پیش که یکی از بچه‌های اصفهان آن را خوانده بود و اصلاً صدای من نیست.

    اکنون در آن طرف مرزها بچه‌های CNN, BBC, VOA, Farsi1 و… عکسی را گذاشته و می‌‌گویند این ترانه را من خوانده‌ام بچه‌های تلویزیون برایم فرستادند و دوستان از من خواستند تا توضیحاتی درباره آن بدهیم اما من در شأن خودم نمی‌دیدم که بخواهم آن را تکذیب کنم اما به اصرار شما و برخی دوستان عرض می‌کنم.

    MCI-adsواقعاً خواننده‌ای که در سطح کلان کشور می‌خواند شما این امکان را برای او قائل هستید که بیاید یک ترانه‌ای را که آدم‌های آن طرف آبی که به مجالس فسق و فجور تعلق دارند و آن را هم یک خانم خوانده باشد بیاید عین شعر و آهنگ را بخواند، اصلاً مگر منِ حدادیان کجاها می‌خوانم یا رزمندگان شرق، رزمندگان غرب، یا رزمندگان تهران و یا پیش علما بوده‌ام و اصلاً اگر من چنین چیزی را خوانده باشم جماعتی که همراه من هستند و در آنجا حضور داشتند خودشان مرا از منبر پایین می‌آوردند! چطور باید کسی باور کند که این ترانه را من خوانده‌ام و قطعاً کار خوبی نیست چون آهنگی که مناسب آن مجالس است به درد کار ما نمی‌خورد.

    حالا شاید یکی نادانسته چنین شعری را بخواند ولی باز هم می‌گویم من نخواندم، سال ۱۳۶۸ بود که یکی از مداحان جانباز، نوحه بسیار زیبایی را خواند و بنده ایشان را تشویق و تجلیل کردم و گفتم احسنت در این فرصت و در این مقطع زمانی این نوحه بهترین نوحه‌ای بود که خواندی. بعدها متوجه شدم که کسی گفت آهنگ این نوحه را یکی از ترانه‌خوان‌های زمان قبل از انقلاب خوانده است بنده گفتم اگر بروید از آن مداح جانباز سؤال کنید محال ممکن است که او بداند ترانه است چون واقعاً او فردی متعبد بود.

    در هر صورت، قاطعانه عرض می‌کنم این صدای من نیست بلکه صدای یک جوان خوب اصفهانی است که هیأتی‌ها او را می‌شناسند.

    اما بدانید این فرد من نیستم اگر من بودم و عذرخواهی لازم داشت عذرخواهی می‌کردم اگر استغفار نیاز داشت حتماً استغفار می‌‌کردم نمی‌گویم تاکنون گناهی نکرده‌ایم بلکه هر گناهی هم انجام داده‌ایم غلط کرده‌ایم یک برنامه دیگری هم از مجالس لهو و لعب بود یک آقایی که بعدها دستگاه امنیتی او را گرفتند و مؤاخذه‌اش هم کردند فقط ادای شخص مرا در نیاورده بود بلکه صدای برخی از علما را نیز تقلید کرده‌ بود و در یک مجلس لهو و لعبی به جوک گفتن و تقلید صدا پرداخته بود در یوتیوپ و … بخش تقلید صدای مرا گذاشته‌اند به نام خود من!»

    https://musiceiranian.ir/?p=60606
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *