×
×

به قیمت قابل‌توجه ۸۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار

  • کد نوشته: 54659
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۶ام خرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • دست‌نوشته‌ای از «موتزارت»، موسیقی‌دان بزرگ اتریشی به قیمت قابل‌توجه ۸۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار در حراجی «ساتبی» به فروش رسید. این نت دست‌نویس که از چنگ نیروهای نازی در زمان جنگ جهانی دوم جان سالم به‌در برده‌، در حراجی «ساتبی» به قیمتی بسیار فراتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، ‌چوب حراج خورد. موتزارت در سال […]

  • mm1دست‌نوشته‌ای از «موتزارت»، موسیقی‌دان بزرگ اتریشی به قیمت قابل‌توجه ۸۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار در حراجی «ساتبی» به فروش رسید.

    این نت دست‌نویس که از چنگ نیروهای نازی در زمان جنگ جهانی دوم جان سالم به‌در برده‌، در حراجی «ساتبی» به قیمتی بسیار فراتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، ‌چوب حراج خورد.

    موتزارت در سال ۱۷۷۲ زمانی که تنها ۱۶ سال داشت، این نت را تنظیم کرد. پیش‌بینی می‌شد این اثر یک نت کُر بسیار خوب از کار درآید، اما نابغه‌ی موسیقی آن را پس از نوشتن پنج صفحه نیمه‌کاره رها کرد.

    «رودولف گوتز» نام موسیقی‌دانی یهودی است که در سال ۱۹۳۸ پیش از فرار از دست نازی‌ها تمام سرمایه‌اش را صرف خرید این دست‌نوشته می‌کند. این نت کمیاب طی دهه‌ها در خانواده این هنرمند یهودی باقی ماند و اکنون توسط دختر ۹۸ ساله‌اش به معرض فروش گذاشته می‌شود.

    ولفگانگ آمادئوس موتزارت (۱۷۹۱ ۱۷۵۶) آهنگساز اتریشی، از نوابغ موسیقی و از بزرگ‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک بود. او در زندگی کوتاه خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی برای اپرا، سمفونی، کنسرتو، مجلسی، سونات، سرناد، و گروه کُر از خود باقی گذاشت.

    موتزارت در سومین سال از زندگی خود شروع به آهنگسازی کرد و در پنج سالگی لقب کودک نابغه به او داده شد و در سرتاسر اروپا شهرت بسیاری یافت. وی در هفت سالگی اولین سمفونی و در ۱۲ سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت. برخلاف هر آهنگساز دیگری، او در تمام ژانرهای مرسوم در دوران زندگیش، موسیقی تصنیف کرد و در این زمینه از همه برتر بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=54659
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *