×
×

«مادر ایستاده» به وحدت می‌آید

  • کد نوشته: 54447
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳ام خرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • رهبر گروه کر و ارکستر فیلارمونیک ایران در تشریح تازه ترین فعالیتهای خود از نهایی شدن اجرای قطعه بزرگ «مادر ایستاده» در تالار وحدت خبر داد. علیرضا شفقی‌نژاد با اعلام این خبر افزود: مشغول تمرین پروژه‌ای متفاوت هستیم که قرارست ۲ ماه آینده در تالار وحدت اجرا شود. این پروژه در واقع اجرای یک قطعه […]

  • رهبر گروه کر و ارکستر فیلارمونیک ایران در تشریح تازه ترین فعالیتهای خود از نهایی شدن اجرای قطعه بزرگ «مادر ایستاده» در تالار وحدت خبر داد.

    علیرضا شفقی‌نژاد با اعلام این خبر افزود: مشغول تمرین پروژه‌ای متفاوت هستیم که قرارست ۲ ماه آینده در تالار وحدت اجرا شود. این پروژه در واقع اجرای یک قطعه بزرگ با معنای «مادر ایستاده» است که توسط هنرمندی با نام «آنتونین دوورژاک» هم اجرا شده که ارکستر فیلارمونیک ایران هم تصمیم دارد آن را اجرا کند.

    وی افزود: قطعه «مادر ایستاده‌» یکی از پرزحمت‌ترین قطعاتی است که تاکنون در عرصه موسیقی برای اجرا انتخاب کرده‌ایم. این قطعه بزرگ ۱۰۰ دقیقه‌ای در برنامه‌ای که برای اجرای آن در نظر گرفته‌ایم بدون استراحت اجرا می‌شود و فکر می‌کنم یکی از متفاوت‌ترین و کم‌نظیرترین اجراهایی باشد که تا کنون در قالب ارکستر شاهد آن بوده‌ایم.

    سازنده آلبوم «سایه کمر» در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: متاسفانه برای برگزاری این کنسرت ساعت ۲۲ را اعلام کرده‌اند در حالیکه این ساعت با توجه به حجم بالای برنامه و سختی کار اصلا برای تماشاگر موسیقی کلاسیک و حتی هنرمندان گروه مناسب نیست به همین دلیل بهتر این است که مسوولان تالار وحدت شرایطی را فراهم کنند که این برنامه ساعت ۲۰ میزبان علاقه‌مندان موسیقی باشد.

    شفقی‌نژاد تصریح کرد: شاید برگزاری کنسرت‌های موسیقی پاپ در ساعت ۱۰ شب برای مردم جذاب باشد اما باید بپذیریم که اجرای زنده موسیقی کلاسیک در این ساعت اصلا خوب نیست به‌ویژه اینکه هنرمندان مجری کنسرت هم به دلیل طولانی بودن فضای کنسرت دچار ناراحتی می‌شوند و کار کیفیت پایینی پیدا می‌کند.

    رهبر گروه کر و ارکستر فیلارمونیک ایران در پایان گفت: امیدوارم مسوولان تالار وحدت راضی شوند که این کنسرت در ساعت ۸ شب برگزار شود. در غیر اینصورت واقعا نمی دانم باید چه کاری را انجام دهم که برنامه بتواند از کیفیتی که انتظار دارم پایین‌تر نیاید.

    گروه کر فیلارمونیک ایران فعالیت خود را از سال ۷۸ با گردهمایی تعدادی از همکاران علیرضا شفقی‌نژاد آغاز کرد و سپس از سال ۸۰ تعدادی از شاگردان مشترک شفقی‌نژاد و شادروان محمد نوری به این گروه پیوستند. حاصل فعالیت‌های این گروه از بدو تاسیس تا کنون اجرای بیش از ۶۰ کنسرت از قطعات کرال است که اغلب آنها برای اولین‌بار در ایران به اجرا درآمده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=54447
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *