×
×

آهنگساز روسی؛

  • کد نوشته: 54446
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳ام خرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • نت‌های یک سمفونی ساخته سرگئی راخمانینف آهنگساز روسی که دست‌نوشته خود وی بود، در حراجی به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار پوند به فروش رسید. به نقل از بی.بی.سی، این دست‌نوشته‌ها که متعلق به سمفونی دوم راخمانینف در ای مینور هستند، در ۳۲۰ صفحه نوشته شده‌اند. این مجموعه پس از اجرای اولش در سن […]

  • نت‌های یک سمفونی ساخته سرگئی راخمانینف آهنگساز روسی که دست‌نوشته خود وی بود، در حراجی به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار پوند به فروش رسید.

    به نقل از بی.بی.سی، این دست‌نوشته‌ها که متعلق به سمفونی دوم راخمانینف در ای مینور هستند، در ۳۲۰ صفحه نوشته شده‌اند.

    این مجموعه پس از اجرای اولش در سن پترزبوگ در سال ۱۹۰۸ گم شد تا این که در یک مجموعه خصوصی در سال ۲۰۰۴ دوباره پیدا شد.

    تصور می‌رود این تنها نسخه دست‌نویس موجود از این سمفونی باشد. سمفونی دوم بزرگترین سمفونی راخمانینف محسوب می‌شود.

    ساتبی که این دست نوشته‌ها را به فروش رسانید گفت یک مجموعه‌دار خصوصی آنها را خرید.

    این سمفونی وقتی آهنگساز در فاصله ۱۹۰۶ تا ۱۹۰۹ در درسدن آلمان به سر می برد، ساخته شده و برای مجموعه ای از کنسرت ها که پسر عموی آهنگساز ترتیب داده بود، خلق شده است.

    پس از اولین اجرای این کنسرت در سن پترزبوگ و سپس مسکو، به نظر می رسد در برخی از بخش های این سمفونی تجدید نظر شده باشد. در هر حال این دست نوشته تنها نسخه‌ای است که به عنوان دست نوشته های راخمانینف از این سمفونی باقی مانده است.

    این مجموعه قرار بود سال ۲۰۰۴ در ساتبی زیر چکش حراج برود، اما پس از مخالفت خانواده راخمانینف با این کار، ساتبی آن را از حراجی بیرون کشید. خانواده وی معتقد بودند هیچ سندی دال بر فروش این دست نوشته ها توسط راخمانینف در طول تاریخ، وجود ندارد و آنها تنها مالکان این مجموعه هستند. با این حال یک سال بعد خانواده آهنگساز با فروش این مجموعه موافقت کردند.

    سرگئی واسیلیویچ راخمانینف (۱۸۷۳ تا ۱۹۴۳) نوازنده پیانو و آهنگساز روسی است که به عنوان یکی از بهترین پیانیست های زمان خویش و در کسوت آهنگساز ، به عنوان یکی از آخرین نمایندگان بزرگ موسیقی رمانتیک در موسیقی کلاسیک روسیه شناخته می شود. او از چایکوفسکی و کورساکف و دیگر آهنگسازان روس تاثیرپذیرفته بود. سمفونی های شماره یک و دو و سه، راپسودی روی تمی از پاگانینی و پرلود از مهمترین آثار وی محسوب می شوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=54446
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *