×
×

آمادگی مرکز موسیقی ارشاد برای انتشار اثر جدید

  • کد نوشته: 54223
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد در تازه ترین اظهار نظر پیرامون حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون ترانه رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۴ توضیحاتی را ارائه داد. پیروز ارجمند با اشاره به حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون ترانه تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی با آهنگسازی و صدای احسان خواجه امیری خاطرنشان کرد: اخیرا در تعدادی […]

  • پیروز ارجمند

    پیروز ارجمند

    مدیر مرکز موسیقی وزارت ارشاد در تازه ترین اظهار نظر پیرامون حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون ترانه رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۴ توضیحاتی را ارائه داد.

    پیروز ارجمند با اشاره به حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون ترانه تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی با آهنگسازی و صدای احسان خواجه امیری خاطرنشان کرد: اخیرا در تعدادی از رسانه‌ها خبری به نقل از من منتشر شده که در آنها گفته شده که ترانه تیم ملی فوتبال کشورمان غیر قانونی بوده و دوستان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید از مرکز موسیقی برای ساخت و تولید این اثر مجوز می‌گرفتند.

    وی افزود: من از همین جا چنین اظهاراتی را تکذیب کرده و تاکید می‌کنم که صحبت‌های من اینگونه نبوده که ترانه تیم ملی فوتبال کشورمان غیر قانونی است چراکه من آگاه به این موضوع هستم که جایگاه حقوقی وزارت ورزش در جایی است که می تواند به لحاظ حقوقی نسبت به تولید چنین آثار فرهنگی اقدام کند. بنابراین اینکه احسان خواجه امیری در تولید این ترانه فعالیت غیر قانونی کرده است، تکذیب و اعلام می کنم آنچه به عنوان انتقاد از نحوه ساخت ترانه مورد نظر فدراسیون فوتبال کشورمان مطرح شده فقط و فقط در بخش حمایتی و کارشناسی ماجرا بوده و مرکز موسیقی وزارت ارشاد دخالتی در حوزه حقوقی ماجرا نداشته است.

    مدیردفتر موسیقی وزارت ارشاد تاکید کرد: همکاری مستقیم احسان خواجه امیری با فدراسیون فوتبال به معنی غیر قانونی بودن کارهای این خواننده در جریان تولید ترانه تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی نیست. آنچه در این مورد هدف ما بوده است بخش حمایتی و کارشناسی بود که مرکز موسیقی پیرامون آن اظهار نظر کرد و هیچ نگاهی هم مبنی بر خدشه دار کردن جایگاه حقوقی همکاران ما در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نداشته‌ایم.

    ارجمند درباره صحبت‌هایی مبنی بر تغییر سرود تیم ملی در جام جهانی فوتبال خاطر نشان کرد: من و همکارانم در دفتر موسیقی وزارت ارشاد بدون در نظر گرفتن مسوولیت های دولتی که در آن هستیم تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا یک اثر ارزشمند در اندازه های نام تیم ملی و ملت ایران تولید و معرفی کنیم از سویی دیگر اگر دوستان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال تمایلی به این فضا داشته باشند دفتر موسیقی وزارت ارشاد این آمادگی را دارد که بر اساس وظیفه ملی میهنی خود در مدت زمان کوتاهی اقدام به تولید قطعه ای ارزشمند کرده و به عنوان سرود تیم ملی ایران در جام جهانی معرفی کند.

     براساس این گزارش بعد از حاشیه های فراوانی که درباره ترانه تولید شده از سوی احسان خواجه امیری برای سرود رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان به وجود آمد، سید جواد هاشمی تهیه‌کننده یکی از برنامه های تلویزیونی ویژه جام جهانی  هم در گفتگو با رسانه ها از تولید دو قطعه موسیقایی با صدای رضا یزدانی و فرزاد فرزین برای این ویژه برنامه خبر داده و گفته است: «بنده با تمام ارادت و ارزش و احترامی که برای احسان خواجه امیری و کارش قائل هستم و علاقه خاصی که به وی دارم، در صورت صلاح دید جناب آقای ارجمند با کمال میل حاضرم این دو قطعه را به ایشان تحویل دهم تا هرکدام از این قطعات را که در شورای این دفتر پذیرفه شود، به عنوان سرود تیم ملی معرفی کنند. هر دو قطعه ای که به تهیه کنندگی بنده ساخته شدند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند که بدون شک می توانند رضایت اکثریت مردم و جامعه موسیقی را جلب کنند چراکه بی نهایت کیفیت کارها بالا است و به قول معروف یکی از یکی بهتر هستند. امیدوارم سرود تیم ملی ایران در جام جهانی را همه مردم دوست داشته باشند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=54223
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *