×
×

قربانی «خیال پرواز» را می‌خواند

  • کد نوشته: 53049
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۰
  • نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی اولین کنسرت مستقل خود را با خوانندگی علیرضا قربانی دوم خرداد در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌کند. اصغر عربشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح اولین کنسرت موسیقایی خود که این بار به صورت خیریه برگزار خواهد شد، توضیح داد: ما برای این کنسرت آنسامبل سنتی در […]

  • نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی اولین کنسرت مستقل خود را با خوانندگی علیرضا قربانی دوم خرداد در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌کند.

    اصغر عربشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح اولین کنسرت موسیقایی خود که این بار به صورت خیریه برگزار خواهد شد، توضیح داد: ما برای این کنسرت آنسامبل سنتی در نظر گرفته ایم که شامل دو ترکیب موسیقایی است که در بخش اول به صورت موسیقی چند صدایی و در قسمت دوم بیشتر به موسیقی نوستالژیک دهه ۶۰ موسیقی ایرانی نزدیک خواهد شد.

    وی گفت: سازبندی که برای این کنسرت در نظر گرفته ایم یک سازبندی کاملا ایرانی است و ما تلاش کردیم از همه سازهای ملی در این کنسرت به نحوه درست و علمی آن استفاده کنیم و این امید را داریم که با استقبال از سوی مخاطبان روبه رو شود.

    این نوازنده درباره اشعار انتخاب شده برای این کنسرت نیز گفت: اشعار هم شامل دو قسمت کلاسیک و معاصر است که ما در این دو بخش از اشعار شاعرانی چون حافظ، هوشنگ ابتهاج و فریدون مشیری استفاده کرده ایم که با صدای علیرضا قربانی تقدیم علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهد شد و امیدوارم که مخاطبان شاهد اجرایی متفاوت از موسیقی ایرانی باشند.

    عربشاهی با بیان اینکه کنسرت «خیال پرواز» اولین کنسرت موسیقایی وی در مقام آهنگساز است، خاطرنشان کرد: تاکنون به عنوان نوازنده تجربه های زیادی از حضور در کنسرت ها و ارکسترهای متفاوت داشته ام اما این کنسرت به نوعی اولین کنسرت من در مقام آهنگساز به عنوان یک کار مستقل است. هدف من برای برگزاری این کنسرت صرفا نوآوری و بدعت بی هدف نبوده بلکه تمام تلاش خود را انجام داده ام که در عین مقید بودن به ریشه ها و اعتقاد کامل به موسیقی دستگاهی ایرانی موسیقی متفاوت و نوآور را با حفظ کامل ریشه ها و اصالت ها به مخاطب موسیقی ایرانی ارائه دهم.

    این آهنگساز در بخش دیگری از صحبتهای خود در معرفی گروه نوازندگان کنسرت که روز دوم خرداد ماه طی دو نوبت در مرکز همایش‌های برج میلاد اجرا می شود، گفت: سهیل صادقی و علیرضا درگهی کمانچه، پویان عطایی سنتور، امین حیدری عود، میلاد محمدی تار، نیما جوزی نی، زکریا یوسفی سازهای کوبه ای، سهیل رزاقی تنبک و علیرضا قربانی خواننده گروه اجرایی کنسرت «خیال پرواز» را تشکیل می دهند.

    وی با بیان اینکه کنسرت یاد شده در قالب یک کنسرت خیریه اجرا می شود، توضیح داد: با توجه به دغدغه ای که علیرضا قربانی و من برای برگزاری یک کنسرت خیریه داشتیم خوشبختانه به دلیل رغبتی که برای اجرایی شدن آن داشتیم تصمیم گرفتیم که این کنسرت را در قالب یک برنامه خیریه به نفع بنیاد کودکان بی سرپرست برگزار کنیم و امیدواریم این حرکت کوچک بتواند در افزایش حس همیاری شهروندان در امور خیریه کمک کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=53049
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *