×
×

پیام تسلیت رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران

  • کد نوشته: 53048
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۰
  • رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران استاد محمدرضا لطفی را «جلال آل احمد موسیقی اصیل ایرانی» خواند و تاکید کرد که فقدان این هنرمند ضایعه‌ای جبران ناپدیر بر پیکره هنر و فرهنگ ایرانی وارد کرد. به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دبیرخانه کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران، متن کامل پیام تسلیت دکتر […]

  • رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران استاد محمدرضا لطفی را «جلال آل احمد موسیقی اصیل ایرانی» خواند و تاکید کرد که فقدان این هنرمند ضایعه‌ای جبران ناپدیر بر پیکره هنر و فرهنگ ایرانی وارد کرد.

    به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دبیرخانه کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران، متن کامل پیام تسلیت دکتر عبدالحسین مختاباد، خواننده و آهنگسازی موسیقی اصیل ایرانی بدین شرح است:

    «چه بی نشاط بهاری که بی رخ تو رسید…

    گلچین روزگار گلی بی بدیل از بوستان هنر موسیقی ایران را چید و رفت. سخت در باور می‌نشیند که محمد رضا لطفی این یگانه در هنر موسیقی ملی ایران اینگونه دردناک، مظلومانه و غریب پر به آسمان بگشاید.

    بدون تردید او یکی از تاثیرگذارترین موسیقی‌دانان در طی نیم قرن گذشته در تاریخ موسیقی ایران زمین بوده است، آثار بی بدیلش در عین نو آوری، طراوت و زیبایی از ریشه‌ای تماما ایرانی حکایت می‌کرد، او حکایت تمام قد بازگشت به خویشتن در عصر ترکتازی‌های مدرنیته بود و چه جانانه از عهده این پیمان سخت و جانفرسا برآمد.

    محمد رضا لطفی همان جلال آل احمد موسیقی اصیل ایرانی بود.

    اینجانب این فقدان و ضایعه جبران ناپذیری که بر پیکره هنر و فرهنگ ایرانی وارد شد را به همه ایرانیان، عاشقان محمدرضا لطفی، بزرگان علم و هنر و فرهنگ و نیز خانواده گرام آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و برای روح بلند این عارف واصل علو درجات را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

    چه دارد جهان جز دل و مهر یار مگر توده‌هایی ز پندارها
    ولی رادمردان و وارستگان نبازند هرگز به مردارها

    مهین مهرورزان که آزاده‌اند بریزند از دام جان تارها
    به خون خود آغشته و رفته‌اند چه گل‌های رنگین به جوبارها

    روحش شاد و یادش گرامی باد
    سید عبدالحسین مختاباد»

    https://musiceiranian.ir/?p=53048
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *