×
×

گزارش روزنامه «هفت صبح»

  • کد نوشته: 50958
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۰
  •  «چه عکس ۳ نفره خوبی … نیسم لای موهاشونه …» این یکی از واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی به عکس روی جلد آلبوم جدید بنیامین است که نزدیک به دو هزار لایک از سوی کاربران گرفته و موجی از ابراز احساسات را به وجود آورده است. چند روزی  است آلبوم جدید بنیامین منتشر شده […]

  •  «چه عکس ۳ نفره خوبی … نیسم لای موهاشونه …» این یکی از واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی به عکس روی جلد آلبوم جدید بنیامین است که نزدیک به دو هزار لایک از سوی کاربران گرفته و موجی از ابراز احساسات را به وجود آورده است.

    چند روزی  است آلبوم جدید بنیامین منتشر شده و همانطور که در روز پنجشنبه نیز خبر آن را کار کردیم، عکس جلد تکان دهنده این آلبوم بارزترین نکته آن است که توانسته در عرض چند روز به سرعت شبکه های اجتماعی، سایت ها و فروشگاه ها را به تسخیر خود درآورد.

    استفاده هوشمندانه بنیامین از تصویر دخترش در عکس جلد آلبوم در حالی که تنها چند ماه از حادثه تلخ فوت همسرش نمی گذرد، موجی از واکنش ها را در صفحات طرفداران بنیامین ایجاد کرده و طرفداران پرشمار این خواننده محبوب مشغول ابراز احساسات و موشکافی از عکس آلبوم بنیامین هستند.

    آلبومی که قرار بود انتشار آن در سال آینده صورت بگیرد اما اتفاقات چند وقت اخیر سبب شد تا بنیامین تصمیم بگیرد این آلبوم را در سکوت خبری و زودتر از موعد قبلی روانه بازار کند که بازخوردها در شبکه های اجتماعی نیز نشان می دهد طرفدارانش از این تصمیم استقبال کردند.

    آلبوم جدید بنیامینه تنها یکی از اتفاقات جالب این روزها است. موسیقی پاپ کشور در چند هفته اخیر اتفاقات جدیدی را به خود می بیند که به طرز عجیبی همزمان شده اند. انتشار اولین آلبوم مجوزدار زانیار خسروی پس از چندین سال انتظار در پشت خط مجوز، یکی دیگر از آن اتفاقات است که با واکنش فراوان طرفداران این خواننده در شبکه های اجتماعی روبرو شده است. از طرف دیگر شهرام شعرباف که گروه او با نام «اوهام» در میان طرفداران موسیقی شناخته می شود نیز قرار است امروز اولین آلبوم دارای مجوز خود را به صورت رسمی منتشر کند. همچنین انتشار هفتمین آلبوم موسیقی محسن چاووشی با نام «پاروی بی قایق» که قرار بود تا پایان سال صورت گیرد به بهار سال آینده موکول شد که به نظر می رسد این اتفاق به دلیل ترافیک آلبوم های منتشر شده در این ماه صورت گرفته باشد.

    علی لهراسبی نیز در لحظات آخر مجبور شد نام آلبوم جدید خود را از «سُرمه ای» به «روبات» تغییر دهد و این آلبوم تا ۱۸ اسفند ماه منتشر خواهد شد. همچنین با احتساب آلبوم های چارتار و رضا یزدانی که در ماه گذشته منتشر شد و برگزاری کنسرت های متعدد تا قبل از ایام دهه فاطمیه، روزهای خوش موسیقی همچنان پابرجاست و می توان امیدوار بود که این نگاه مثبت به موسیقی در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

    یک عکس، یک موج

    همانطور که گفته شد انتشار تصویر بنیامین و دخترش موجی از واکنش ها را به همراه داشته است. عموم کامنت های مطرح شده در صفحه رسمی بنیامین در اینستاگرام و صفحه طرفدارانش در فیس بوک به این موضوع اختصاص دارد و تحسین حرکت بنیامین، جای اظهارنظر درباره آلبوم او را گرفته است.

    عمده کاربران با قریحه خود جملات زیبایی با «نسیم» و «بارانا» دختر بنیامین و … منتشر کردند و به حمایت از حرکت بنیامین پرداخته اند. عده دیگری او را مرد وفادار نامیدند و عده زیادی نیز تاکید کرده اند که آلبوم او را به صورت اورجینال خریداری خواهند کرد. همچنین بنیامین در بخشی از آلبومش این شعر را نوشته: «هزار و یک شب یلدا چو شهرزاد نخواب، هزار قصه بخوانم که قصه گوی تو باشم …» و در قسمتی دیگر از این آلبوم نیز جمله: «تمام این ترانه ها دلتنگ تواند، مثل خود من که بیشتر از همیشه دلم برایت تنگ شده است»، درج کرده که همین جملات نیز استقبال زیاد طرفدارانش را داشته است.

    در طرف دیگر جمع کوچک بدبینی وجود دارند که در صفحات شخصی خود با این حرکت بنیامین چندان موافق نیستند و می گویند تا پیش از آن حادثه تلخ، کمتر کسی از متاهل بودنبنیامینخبر داشت اما چرا او حالا در این آلبوم عکس دخترش را منتشر و در اینستاگرام اعلام کرده که با عشق و امید تقدیم نسیم کرده است؟ با این وجود بنیامین پس از قطع همکاری با محسن رجب پور توانست پیروز موج ایجاد شده شود.

    از مدت ها پیش بنیامین و رجب پور در مورد انتشار آلبوم جدیدشان اختلاف نظر داشتند و رجب پور اعتقاد داشت که آلبوم تهیه شده توسط بنیامین حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اختلاف نظر این دو و پافشاری بنیامین برای عدم تغییر سبک آلبوم خوددر نهایت موجب قطع همکاری این دو نفر شد و او آلبوم جدید خود را به تهیه کنندگی موسسه «آوای هنر» منتشر کرد.

    بنیامین در سال ۸۵ نیز توانست موجی را به نفع اولین آلبومش ایجاد کند که این اقدام در نهایت موجب پرفروش شدن آلبومش شد. مدتی پیش از انشتار آلبوم «بنیامین ۸۵»، برخی ترک های آن از طریق اینترنت منتشر و خیلی زود سر زبان ها افتاد. پس از آن موج ایجاد شده بنیامین در اسفند ماه ۸۴ آلبوم خود را با نام بنیامین ۸۵ منتشر کرد و به فروش حیرت انگیزی دست یافت. امسال هم بنیامین برای سومین آلبوم خود دقیقا همان رویه سال ۸۵ را در پیش گرفت و با استفاده هوشمندانه از موج ایجاد شده فعلا برنده بازی است.

    روزهای خوش موسیقی

    نشانه ها حاکی از آن است که بادهای موافق فعلا در جهت موسیقی در حال وزیدن است. چندی پیش آلبوم چارتار منتشر شد و رضا یزدانی نیز هفتمین آلبوم خود به نام «ساعتا خوابن» را روانه بازار کرد. هرچند این آلبوم از سطح انتظارات کمی پایین تر بودند اما در هر حال با وجود طرفداران پرشماری که در میان مخاطبان موسیقی دارند توانستند تکانی به آلبوم های موسیقی دهند.

    حامی هم آلبوم «یک لحظه عاشق شو» را در اواخر بهمن ماه منتشر کرد و مخاطبان سنتی و همیشگی خود را داشت. آلبوم جدید محسن چاووشی و علی لهراسبی نیز در راه هستند و برخی آلبوم های دیگر موسیقی سنتی و پاپ نیز به زودی منتشر خواهند شد. با انتشار این آلبوم ها و برگزاری کنسرت های متعدد چند وقت اخیر می توان امیدوار بود که این نگاه مثبت به موسیقی سال آینده نیز ادامه داشته باشد و اتفاق های خوبی در حوزه موسیقی رخ دهد.


    یک ریسک، یک آلبوم

    زانیاز خسروی نیز پس از مدت ها دوندگی بالاخره مجوز انتشار آلبوم خود را گرفت و آلبومش با نام «۲۸» از یک هفته پیش روانه بازار شد. این آلبوم نیز با استقبال خوبی روبرو شده و کاربران در صفحه های اجتماعی از این اتفاق هیجان زده هستند. عموم کاربران هم نسبت به آهنگ های آلبوم و هم نسبت به کسب مجوز ابراز خوشحالی کردند و منتظر برگزاری کنسرت توسط این خواننده هستند.

    واکنش های منفی هم عموما نسبت به سبک برخی آهنگ های اوست که با سابقه ذهنی مخاطبان تفاوت داشت. این اتفاق قاعدتا به دلیل قرار گرفتن در چارچوب های رسمی رخ داده و به همین دلیل کمی از دُز «زانیار» آلبوم پایین آمده است. نام انتخاب شده برای آلبوم نیز از دیگر نقاط مورد انتقاد بود که از نگاه برخی کاربران مشابه نام گذاری آلبوم های «ادل» خواننده مشهور دنیا صورت گرفته است. انتقادی که زانیار توضیح داده نام «۲۸» تنها عدد سن اوست و انتخاب چنین نامی نمی تواند نشانه تقلید باشد. با همه واکنش ها زانیار نیز با آلبوم جدید خودش توانسته موج خوبی را ایجاد کند و البته فعلا ترجیح می دهد چراغ خاموش حرکت کند… نکته جالب آن است که در سال ۸۸ انتشار آلبوم بنیامین بات سیروان همزمان شده بود و حالا این بار زانیار با بنیامین وارد رقابت شده است.


    اوهام هم می آید

    انتشار آلبوم اوهام از دیگر اتفاقات مهم این روزهای موسیقی است و نخستین آلبوم رسمی «شهرام شعرباف» در تاریخ ۱۷ اسفند در سراسر کشور منتشر می شود. به گزارش «موسیقی ما»، آلبوم «این خرقه بینداز» نخستین اثر رسمی «شهرام شعرباف» است که در تاریخ ۱۷ اسفند به صورت همزمان در تهران و شهرستان ها منتشر می شود تا دوستداران «اوهام» بتوانند برای اولین بار شاهد انتشار رسمی نخستین اثر این گروه باشند.

    «این خرقه بینداز» از ۱۰ قطعه تشکیل شده و مدت زمان کل آلبوم ۵۰ دقیقه است. این اولین آلبوم رسمی اوهام در داخل ایران است که به صورت سی دی و نیز خرید دیجیتال در دسترس دوستداران این سبک موسیقی قرار خواهد گرفت. همزمان آلبوم خارج از کشور و در فروشگاه های آنلاین معتبر موسیقی از قبیل ای تونز و … منتشر خواهد شد. با توجه به اینکه مجوز فعالیت اوهام در داخل ایران به نام شهرام شعرباف صادر شده، آلبوم در داخل ایران به نام گروه «شهرام شعرباف» عرضه و پخش می شودو در خارج از ایران تحت عنوان آلبوم «اوهام» منتشر خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=50958
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *