×
×

دانشنامه موسیقی فلات ایران تنظیم شد

  • کد نوشته: 48194
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۷ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • مدیرکل دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل بزرگ ترین گروه سرود جهان در ایران اسلامی خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، پیروز ارجمند شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان با بیان اینکه تعداد ۴ میلیون دانش آموز در بخش سرود در کشور فعالیت دارند افزود: به زودی بزرگ ترین گروه سرود جهان […]

  • IMG09305843مدیرکل دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل بزرگ ترین گروه سرود جهان در ایران اسلامی خبر داد.

    به گزارش خبرنگار مهر، پیروز ارجمند شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان با بیان اینکه تعداد ۴ میلیون دانش آموز در بخش سرود در کشور فعالیت دارند افزود: به زودی بزرگ ترین گروه سرود جهان در ایران اسلامی تشکیل خواهد شد.

    پیروز ارجمند با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجربه های بسیار ارزنده ای در این راستا کسب شده است گفت: در حال حاضر گروه های سرود ۱۳۵۷ نفری در شهرستان ها  راه اندازی و فعال شده است که این گروه ها همزمان با دهه فجر هنر خود را به عرصه نمایش خواهند گذاشت.

    دیپلماسی فرهنگی در دستور کار

    وی همچنین از دیپلماسی فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اولویت های دولت جدید در معرفی میراث معنوی و پر افتخار ایران اسلامی عنوان کرد.

    ارجمند با تاکید بر تقویت دیپلماسی هنری اظهار داشت: تلاش برای نشان دادن فرهنگ ارزشمند ایران اسلامی و معرفی میراث معنوی ملت بزرگ ایران از برنامه های پیش بینی شده برای تقویت دیپلماسی هنری است.

    وی اذعان داشت: در این راستا گروه های هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگی به تمامی نقاط دنیا به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی اعزام خواهند شد.

    وی گفت: دیپلماسی فرهنگی و موسیقی می تواند از استان اساطیری سیستان و بلوچستان آغاز شده و به تمامی کشور تعمیم یابد.

    دانشنامه موسیقی فلات ایران تنظیم شده است

    وی همچنین از تنظیم دانشنامه موسیقی فلات ایران زمین با ۸۰۰ مدخل خبر داد و افزود: این دانشنامه پنج کشور موجود در فلات ایران قدیم را در بر می گیرد.

    وی با بیان اینکه سند توسعه موسیقی محلی تدوین و نهایی شده است ادامه داد: تلاش و پیگیری برای تاسیس شورای عالی موسیقی  آغاز  و در حوزه میراث فرهنگی نیز ۱۵ پروژه ثبت موسیقی نواحی انجام شده است.

    پایتخت با بحران مخاطب رو برو است

    وی همچنین با اشاره به اینکه تمرکزدایی از فعالیت های هنری و به دنبال آن توسعه متوازن در سایر شهرستان ها مد نظر قراردارد افزود: به دلیل ازدیاد فعالیت هنری در شهر هایی هم چون تهران لذا پایتخت با بحران مخاطب مواجه است و جهت انجام فعالیت های هنری و جذب مخاطب به سمت استان های دیگر معطوف شده است.

    ارجمند اضافه کرد: تربیت نیرو و حمایت از هنرمندان نخبه در دستور کار قرار دارد و بخش اقتصاد در این حوزه جدی گرفته شده است.

    هنرمندان وارد گود شوند

    وی همچنین اذعان داشت: وزارت ارشاد ظرفیت و زیرساخت های لازم را برای بهره گیری هنرمندان فراهم می سازد و لذا بعد از این هنرمند است که باید از این ظرفیت ها بهره ببرد.

    وی با بیان اینکه ما هم از هنرمندان گله مند هستیم افزود: هنرمندان به طور معمول از دور طرح می دهند در حالی که باید وارد عمل شوند و مطمئن باشند که از حمایت های فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار خواهندشد.

    وی اظهار داشت: حضور فعال بخش خصوصی در فعالیت های هنری و فرهنگی از برنامه های اولویت دار این مرکز است که در همین راستا برگزاری جشنواره های موسیقی و هنری از این پس به این بخش واگذار می شود.

     ایجاد ۲ رشته موسیقی در مقطع دکترا 

    مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از امکان ایجاد تحصیل در ۲ رشته موسیقی شناسی و جامع شناسی موسیقی در مقطع دکترا خبر داد و افزود: تنوع فرهنگی و قومی در ایران و همچنین موسیقی مبتنی با این فرهنگ از تنوع بسیاری زیادی برخوردار است و لذا این ۲ رشته تخصصی می تواند سهم بسزایی در شناخت و پژوهش دراین راستا داشته باشد.

    قوانین حمایتی بازبینی و اصلاح می شود

    مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از ترمیم حقوق هنرمندان پیشکسوت و حمایت های بیمه ای خبر داد و گفت: با تغییر اساسنامه و اصلاح در بسیاری از قوانین حمایتی حفظ کرامت و شان و شخصیت هنرمندان در دستور کار قرار دارد.

    وی از راه اندازی مکتب خانه های موسیقی و فعال سازی انجمن های موسیقی و همچنین اجرای طرح تکریم هنرمندان خبر داد و افزود: به منظور خحمایت از هنرمندان این حوزه حمایت های لازم از جمله ارائه مشاوره های فنی، تسهیل شرایط تولید، تربیت نیروها و تجهیز استان ها به استودیو های ضبط و اجرا در دستور کار قراردارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=48194
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *