×
×

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

  • کد نوشته: 47484
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به موضوعات فقهی در حوزه موسیقی گفت: ابعاد تکنیکی و فقهی موسیقی باید به خوبی تبیین و بررسی شود زیرا شناخت بیشتر ابعاد تکنیکی می‌تواند صدور حکم فقهی را تسهیل کند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، علی جنتی روز دوشنبه ۳۰ دی ماه […]

  • 13-10-11-101534abdolvahed_mirzazadeh-3-189وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به موضوعات فقهی در حوزه موسیقی گفت: ابعاد تکنیکی و فقهی موسیقی باید به خوبی تبیین و بررسی شود زیرا شناخت بیشتر ابعاد تکنیکی می‌تواند صدور حکم فقهی را تسهیل کند.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، علی جنتی روز دوشنبه ۳۰ دی ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در تالار شهید آوینی این اداره کل افزود: یکی از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش ارزش‌ها و انتشار معارف دینی، پاسداری از فرهنگ و تمدن ایرانی و معرفی آن به جهانیان است.

    وی با بیان اینکه با مجموعه ابزارهایی که در اختیار داریم باید به اهداف خود دست یابیم، ادامه داد: ابزارهای علمی، فرهنگی و هنری اعم از گسترش کتاب و کتاب‌خوانی، تولید فیلم‌های سینمایی، تولید آثار نمایشی، هنرهای تجسمی و خوشنویسی و انتشار مجلات و موسیقی باید مورد استفاده باشند.

    وزیر ارشاد ، با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تنها به فرهنگ و هنر پرداخته می‌شده است اما پس از انقلاب گسترش ارزش‌ها و انتشارات معارف دینی مورد توجه قرار گرفته، گفت: سازمان‌هایی چون حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه و سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری ایجاد شدند و بتدریج برخی دستگاه‌ها مانند میراث فرهنگی و گردشگری استقلال پیدا کردند.

    جنتی با تاکید براینکه امروز همه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و مسایل فرهنگی و هنری را در مسائل سینمایی و مطبوعاتی دنبال می‌کنیم، افزود: امروز نیز نسبت به مسائل با سبقه دینی در حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توجه داریم.

    وی با بیان اینکه با توجه به عنایات رهبر معظم انقلاب نسبت به بحث‌های قرآنی شاهد گسترش حوزه قرآنی در وزارت ارشاد هستیم، گفت: مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها بر عهده ما است که در استان‌ها کسی که مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را پیدا می‌کنند باید از جامعیتی برخوردار باشد که به همه ابعاد کاری ما واقف باشد.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان قم را جزء استان‌هایی دانست که امتیاز بزرگ مرکزیت داشتن حوزه را در اختیار داشته و جایگاه مراجع معظم تقلید به عنوان استوانه‌های فقه و فقاهت است، گفت: قم دارای مراکز بزرگ تحقیقات علمی و دینی است از این رو وضعیت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    جنتی گفت: در حوزه موسیقی و موضوعات فقهی آن باید توجه داشته باشیم و اگر کسی دستگاه‌ها و ردیف‌های موسیقی را به خوبی بشناسد صدور احکام آسان‌تر خواهد شد.

    وی یکی از فعالیت‌های اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نظارت بر کتاب‌های دینی عنوان کرد و افزود: سیاست جدید وزارت‌خانه بر این است که تمرکز نظارت بر کتاب‌های دینی به قم سپرده شود و از این رو تعدادی از شخصیت‌های علمی و روحانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده‌اند.

    جنتی ابراز امیدواری کرد تا مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به مسئولیت سنگین خود واقف باشد و در همه حوزه‌های کاری استعدادهای استان قم را تقویت و شکوفا کند.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اداره کل ارشاد قم باید ارتباط مستمر و پیاپی با مراجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه و مدیریت عالی حوزه‌های علمیه داشته باشد تا بتوانیم از وجود این اشخاص و نهادها در پیگیری اهداف وزارت‌خانه متبوع خود استفاده کنیم.

    جنتی با تاکیدبراینکه وضعیت فضاهای فرهنگی در استان قم باید بررسی شود و در برنامه و بودجه توجه ویژه‌ای انجام شود، تصریح کرد: با کمال تاسف در حال حاضر ۳۰۰۰ پروژه فرهنگی ناتمام در کشور داریم که از ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

    وی ادامه داد: گرایش دولت بر این است که در سال ۹۳ اعتبار خوبی را به پروژه‌های فرهنگی نیمه تمامی که از ۸۰ درصد به بالا پیشرفت فیزیکی دارند تخصیص دهیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=47484
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *