×
×

پس از مرخصی از بیمارستان

  • کد نوشته: 46939
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۳ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • وضعیت جسمانی “فرهنگ شریف” نوازنده چیره دست تار به گفته خانواده وی رو به بهبود است، وی در حال حاضر از بیمارستان عرفان مرخص شده و در خانه اش دوران نقاهت را می گذراند. به گزارش CHN، “فرهنگ شریف” متولد سال ۱۳۱۰ شمسی، نوازنده برجسته و صاحب سبک تار است که از ۴ سالگی تحت آموزش […]

  • وضعیت جسمانی “فرهنگ شریف” نوازنده چیره دست تار به گفته خانواده وی رو به بهبود است، وی در حال حاضر از بیمارستان عرفان مرخص شده و در خانه اش دوران نقاهت را می گذراند.
    به گزارش CHN، “فرهنگ شریف” متولد سال ۱۳۱۰ شمسی، نوازنده برجسته و صاحب سبک تار است که از ۴ سالگی تحت آموزش های پدر خود و رفت و آمد بزرگان موسیقی به منزل به نوازندگی تار روی آورد موسیقی را نزد عبدالحسین خان شهنازی فرا گرفت. مرتضی نی داوود تار نواز اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی یکی دیگر از استادان شریف بودند. با این حال سبک شریف در نوازندگی تار منحصر به فرد بوده و شبیه به هیچیک از استادان خود نبود. وی در تک نوازی و بداهه نوازی سرآمد است.
    نخستین تک نوازی “شریف” به صورت زنده در سن ۱۲ سالگی از رادیو پخش شد و به دنبال آن در اغلب برنامه “گلها” به عنوان تک نواز آواز، خوانندگان را همراهی کرد.
    “شریف” دارنده نشان درجه یک هنری است که در زمان اصلاحات و توسط رییس جمهور وقت، “سید محمد خاتمی”، به وی اعطا شد.
    “شریف” ابداعاتی در مورد نحوه انگشت گذاری و مضراب زنی در نقاط مختلف سیم های تار انجام داده که باعث تولید صدایی زیبا از این ساز شده است.
    ملودی ها، سکوت های سنجیده، خلق جملاتی فارغ از قالب های ردیف، جواب های کوتاه و موثر، اجرای ماهرانه انواع کشش ها و مالش های طولی و عرضی که ریشه در روش های ویولن نوازی ایرانی دارد، قدرت ایجاد فضایی خلسه آور در هنگام تک نوازی سبک منحصر به فرد شریف است.
    شریف با خوانندگانی همچون تاج اصفهانی، محمودی خوانساری، غلامحسین بنان، محمدرضا شجریان، و … همنوازی داشته است و در چندین جشنواره بین المللی همچون فستیوال موسیقی برلین تار را به سایر کشورهای دنیا شناسانده است. وی چند سالی را نیز در دانشگاه های مطرح آمریکا به آموزش موسیقی مشغول بوده است. اجرای چندین کنسرت پژوهشی نیز در کارنامه فرهنگ شریف که کرسی استادی دانشگاه های معتبر دنیا را دارد به چشم می خورد.
    https://musiceiranian.ir/?p=46939
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *