×
×

کامل‌ترین برنامه کنسرت‌های بعد از ایام محرم و صفر

  • کد نوشته: 45811
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • با نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه‌های محرم و صفر، هنرمندان موسیقی کشور در تدارک برگزاری اجراهای زنده و کنسرت‌های خود هستند تا بعد از مدتی، دوباره دست‌به‌کار شوند و با هیجانات و غافلگیری‌های جدید، اجرا‌های خاطره‌انگیزی برای هواداران خود داشته باشند. حاشیه‌های این روز‌های موسیقی نیز امیدواری‌ها برای اتفاق‌های مثبت در کنسرت‌‌ها و ارتقاء […]

  • 99_3_0با نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه‌های محرم و صفر، هنرمندان موسیقی کشور در تدارک برگزاری اجراهای زنده و کنسرت‌های خود هستند تا بعد از مدتی، دوباره دست‌به‌کار شوند و با هیجانات و غافلگیری‌های جدید، اجرا‌های خاطره‌انگیزی برای هواداران خود داشته باشند. حاشیه‌های این روز‌های موسیقی نیز امیدواری‌ها برای اتفاق‌های مثبت در کنسرت‌‌ها و ارتقاء سطح کیفی آنها را بیشتر کرده است. با این اوصاف، نگاهی انداخته‌ایم به برنامه اجراهای زنده چهره‌های مطرح موسیقی کشور و در گزارش زیر، برنامه کامل کنسرت‌های مشخص شده تا امروز همراه با اطلاعات تکمیلی را خواهید خواند.

    * علیرضا قربانی
    علیرضا قربانی قطعات خاطره‌انگیز خود را در شب‌های زمستانی تهران روی صحنه خواهد برد. قطعاتی مانند «مدار صفر درجه»، «شب دهم»، «کیف انگلیسی»، «ارغوان» و چند قطعه محبوب دیگر برنامه کنسرت قربانی و گروه‌اش را تشکیل خواهد داد. این کنسرت ۲۶ و ۲۷ دی‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا خواهد شد و «ارکستر اشتیاق» وی را همراهی خواهند کرد. در این کنسرت، «سامان صمیمی» (ارکستر مایستر)، «بهنام ابوالقاسم» (سولیست پیانو) و «پویا سرایی» (سولیست سنتور) علیرضا قربانی را همراهی می‌کنند.

    * گروه «سِوِن»
    انتظار‌ها برای هواداران پرشور گروه «سِوِن» نیز پایان می‌یابد و این گروه در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه سال جاری، هر شب ۲ سانس (ساعت ۱۸:۰۰ و ۲۱:۳۰) در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت؛ گروهی که امسال با انتشار آلبوم «دوسِت دارم» سرانجام توانست طلسم انتشار دومین اثر مجاز خود در بازار را بشکند و بتواند اثر جدیدی را وارد بازار موسیقی کشور کند. گروه سون در کنسرت قبلی خود استفاده از «استیج گردان» روی سن را امتحان کردند و باید دید در کنسرت جدیدشان چطور قرار است مخاطبانشان را هیجان‌زده کنند.

    * کیوان ساکت و پنج خواننده
    کیوان ساکت کنسرت بزرگی را به همراه ارکستر ۷۰ نفره ای تدارک دیده که ۵ خواننده و ۱۶ نفر اعضای گروه کر نیز وی را همراهی می‌کنند. در این کنسرت که ۸ بهمن ماه امسال در برج میلاد به روی صحنه خواهد رفت سینا سرلک، وحید تاج، مجتبی عسکری، رضا فلاح(خواننده شمالی) و یک خواننده کرد روی صحنه خواهند رفت.این کنسرت در سه بخش موسیقی فارسی، موسیقی کردی و موسیقی شمالی به روی صحنه خواهد رفت و علاوه بر نوازندگان گروه کیوان ساکت، گروهی از نوازندگان کرد نیز به سرپرستی علی احمدی گروه را همراهی خواهند کرد.

    * حمید عسکری 
    حمید عسکری همراه با ارکستر خود ۲۷ دی‌ماه سال جاری، طی ۲ سانس (ساعت ۱۸:۰۰ و ۲۱:۳۰) در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت. این در حالی است که این خواننده در تدارک انتشار آلبوم جدید خود با عنوان «خوشبختی» است که قرار است به زودی وارد بازار موسیقی کشور شود. باید منتظر ماند و دید که آیا این خواننده محبوب در این کنسرت، قطعات آلبوم جدید خود را اجرا می‌کند یا خیر؟ در آخرین اجرای زنده حمید عسکری، دکور جالبی تدارک دیده شده بود. آیا این بار نیز باید شاهد تدارکات جالب وی برای هوادارانش باشیم؟

    * علی قمصری و محمد معتمدی
    کسانی که خاطره خوب اجرای کنسرت «برف‌خوانی» را از یاد نبرده‌اند، از شیدن خبر همکاری مجدد علی قمصری و محمد معتمدی خوشحال شده‌اند. کنسرت «عبور» اثر دیگری از علی قمصری است که به گفته خودش، ادامه‌ای بر پروژه موفق «برف‌خوانی» محسوب می‌شود. شنیدن صدای گرم محمد معتمدی در هوای سرد روز‌های زمستانی حال‌و‌هوای خوبی برای علاقه‌مندان موسیقی اصیل ایرانی ایجاد خواهد کرد. این کنسرت برای روز‌های اول اسفندماه و بعد از جشنواره موسیقی فجر برنامه‌ریزی شده است.

    * مازیار فلاحی 
    مازیار فلاحی در روز‌های ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه سال جاری، هر شب طی ۲ سانس (ساعت ۱۸:۰۰ و ۲۱:۳۰) در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت. آن‌طور که اعلام شده، در این کنسرت ضمن اجرای منتخبی از آلبوم‌های «لعنت به من» و «قلب یخی» دو قطعه جدید این خواننده (که یکی با مضمون دفاع مقدس و دیگری با مضمون عاشقانه تولید شده) برای هوادارانش اجرا می‌شود. مازیار در شروع کنسرت قبلی‌اش، از داخل مترسکی که بر روی سن نصب شده بود، بیرون آمد تا شاهد opening متفاوتی برای کنسرت این خواننده باشیم. خواننده «قلب یخی» این‌بار چطور هوادارانش را سورپرایز خواهد کرد؟

    * گروه دارکوب
    گروه موسیقی تلفیقی «دارکوب» به خوانندگی محسن شریفیان و علی زند‌وکیلی در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌روند و مثل همیشه «همایون نصیری» سرپرست این گروه است. بهای بلیت‌های کنسرت دارکوب‌ها (که به تازگی آلبوم «لِیوا» را منتشر کرده‌اند) ۴۰ تا ۷۰ هزارتومان است. کنسرت‌های گروه «دارکوب» معمولاً ضیافتی از ریتم و هیجان است و کسی در اجراهای این گروه خسته نمی‌شود و تا انتهای کنسرت هیجان برنامه در بالاترین حد ممکن حفظ می‌شود. این گروه موسیقی، سال گذشته و در «اولین جشن سالانه موسیقی ما» توانست گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و تندیس بهترین اجرای زنده موسیقی تلفیقی در سال ۹۱ را از آن خود کند.

    * سیروان خسروی
    تاریخ جدید اجرای زنده سیروان خسروی و گروه‌اش، ۲۱ دی‌ماه اعلام شده و قرار است این خواننده در این تاریخ به دیدار دوست‌داران‌اش برود. بلیت‌های کنسرت سیروان این اواخر چند ساعته تمام می‌شد. در کنسرت‌های سیروان، معمولاً جلوه‌های بصری و ویدئو‌های خوش آب و رنگ برای قطعات، همراه با هیجان بالای موسیقی الکترونیک حرف اول را می‌زند.  خواننده «جاده رویاها»، هنوز جزئیات جدیدی از کنسرت دی‌ماه را برای هواداران پرشمارش رو نکرده و فعلاً باید منتظر ماند. هواداران سیروان باید بدانند که زمان زیادی برای خرید بلیت فرصت ندارند و اگر تعلل کنند بلیت‌ها تمام می‌شود.

    * محمد علیزاده 
    خواننده «دلت با منه» نیز در تاریخ ۱۸ دی‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به اجرای برنامه خواهد پرداخت. بعد از انتشار آلبوم جدید و چند کنسرت موفق، باید منتظر ماند و دید که محمد علیزاده برای کنسرت جدیدش چه برنامه‌ای دارد تا هواداران جدید و قدیمش را در یک شب خاطره‌انگیز میزبانی کند.

    * سعید شهروز
    همین غیبت چند ساله این خواننده محبوب نسل اول موسیقی پاپ به اندازه کافی پرهیجان هست تا هواداران پرشورش برای تجدید خاطرات‌شان سالن کنسرت را پر کنند. خواننده قطعات خاطره‌انگیزی چون «غزلک»، «پسرم»، «چند سال از امشب بگذره» و… روز ۲۶ دی‌ماه روی صحنه می‌رود تا بعد از مدت‌ها، باز هم در سالن‌‌های کنسرت آفتابی شود. او قصد انتشار آلبوم جدید خود را نیز دارد و امیدوار است با انرژی‌ای که در کنسرت دی‌ماه از مخاطبان‌اش می‌گیرد، بتواند به مسیر هنری‌اش در بازار موسیقی کشور، ادامه دهد.

    * سالار عقیلی و حمید متبسم 
    حمید متبسم، سرپرست گروه موسیقی «مضراب» این بار ۲۶، ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت «زمزمه‌ها» نام دارد که «سالار عقیلی» خواننده خوش‌صدای موسیقی اصیل ایرانی گروه را همراهی خواهد کرد. سالار عقیلی محبوبیت خوبی در میان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی دارد و همین محبوبیت باعث شد سال گذشته در بخش مردمی، برنده لوح‌تقدیر بهترین اجرای زنده موسیقی اصیل ایرانی در اولین جشن سالانه موسیقی ما شود.

    * فرج علیپور
    اگر مخاطب موسیقی نواحی هستید، فرج علیپور ۱۰ بهمن‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری، کنسرت خواهد داشت. این اجرا با حرکات آیینی و محلی لری همراه خواهد بود و میلاد علیپور تنظیم قطعات برای ارکستر را بر عهده داشته است. بهای بلیت‌های این کنسرت نیز ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

    * سیمین غانم
    فصل کنسرت‌ها برای خانم‌های علاقه‌مند به موسیقی ایرانی نیز برنامه ویژه‌ای دارد. سیمین غانم هنرمند خوش‌نام و باسابقه کشورمان نیز جمعه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۴ در تالار وحدت از مخاطبانش با قطعات ماندگار خود میزبانی می‌کند.

    * آوای پارسیان 
    گروه «آوای پارسیان» ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه با اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی به روی صحنه خواهند رفت و این اجرا به خوانندگی سامان علیپور در تالار رودکی برگزار خواهد شد. این برنامه در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه ساعت ۲۰ هر شب یک اجرا با اجرای قطعاتی چون «هاد دیرمیا ساز سحری»، «دی بلال»، «ای گلمی» و «شیرین شیرین» برگزار می‌شود.

    * آوای عندلیب
    گروه موسیقی «آوای عندلیب» به سرپرستی شاهو عندلیبی، برای ۲۳ دی‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ هر شب یک اجرا در محل تالار وحدت با اجرای قطعاتی چون «بهاره»، «عاشقان»، «چوار باغی» و… میزبان دوستداران این سبک از موسیقی است.

    * هیاهو 
    مجوز اجرای صحنه‌ای برای گروه موسیقی «هیاهو» به سرپرستی محمدرضا سلیمیان و خوانندگی فرهاد خزری در روزهای ۱۷و ۱۸ دی ماه نیز صادر شده و این گروه، ساعت ۱۹:۳۰ هر شب یک اجرا در محل مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی خواهد داشت.

    ***

    لیست بالا توضیح درباره کنسرت‌هایی بود که برنامه‌شان مشخص شده و برای برخی نیز بلیت فروشی آغاز شده است. سایر هنرمندان موسیقی سنتی (از جمله استاد شهرام ناظری، استاد مجید درخشانی، همایون شجریان و…) و همچنین هنرمندان موسیقی پاپ (از جمله محسن یگانه، بابک جهانبخش، احسان خواجه‌امیری، مهدی یراحی، مرتضی پاشایی، شهرام شکوهی، کامران عطا و…) نیز در تدارک اجرا‌های زنده خود در فصل زمستان هستند که به محض قطعیت از همین رسانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=45811
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *