×
×
  • علیرضا قربانی و گروه آهنگ اشتیاق پنجشنبه و جمعه گذشته ۱۴ و ۱۵ آذرماه در ابتدای ماه صفر در برج میلاد به روی صحنه رفتند و آثار جدیدی را اجرا کردند.

    به گزارش موسیقی ما در این کنسرت که ارکستر مایستر آن سامان صمیمی بود، چند قطعه قدیمی که تناسب بیشتری با حال و هوای ماه‌های محرم و صفرداشت  توسط گروه اشتیاق اجرا شدند. قطعات شاه ولایت، مناجات نیمه شب و از خون جوانان وطن از این قطعات بودند که برای اولین بار در این گروه اجرا می‌شدند. همچنین علیرضا قربانی تعدادی از قطعات ماندگارش مانند شب دهم، مدار صفردرجه، ارغوان و آخرین جرعه جام را هم اجرا کرد.

    علیرضا قربانی در این اجرا که به همت شهرداری تهران و مجموعه برج میلاد انجام می‌شد در سخنانی گفت:«بیشترین انگیزه ما برای اجرای این کنسرت در این سالن، شکستن تابویی بود که سال‌ها بر سر موسیقی وجود داشت و به واسطه آن امکان برگزاری کنسرت در ماه‌های محرم و صفر مقدور نبود. امیدواریم با این اجرا و اجراهای دیگری که در این ماه متناسب با حال و هوای این ایام مقدس انجام می‌شود، فضا برای اجرای آثار موسیقی بیشتر باز شود.»

    در شب دوم این اجرا علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه این برنامه بود. مرادخانی با حضور در پشت صحنه برنامه ضمن تشکر از اعضای گروه بابت اجرا خوب‌شان با وجود تعداد پایین اعضای گروه، اظهار امیدواری کرد این اجرا مقدمه‌ای برای اجرای موسیقی در ماه‌های مقدس شیعیان و با حال و هوای این ایام باشد.

    در این اجرا سامان صمیمی به عنوان ارکستر مایستر و نوازنده ویلن ۱، دانیال جورابچی ویلن ۱، محسن عبادی و مه‌جبین کاوری زاده ویلن ۲، حسام حسینی و ستاره نصری آلتو، بصیر خاموشی ویلنسل، حامد قدسی کنترباس، حسام ناصری فلوت، حسام صدفی نژاد ابوا، ترگل خلیقی تار، زکریا یوسفی پرکاشن و بهنام ابوالقاسم پیانو، علیرضا قربانی را همراهی می‌کردند.

     

     

     

     

     

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=45457
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *