×
×

با ظرفیت حدود ۱۶۰۰ نفر و در جنوب تهران

  • کد نوشته: 44977
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۹ام آبان ۱۳۹۲
  • ۰
  • نخستین سالن اختصاصی کنسرت در کشور که به گفته مسئولین و صاحبان اش، صرفا جهت برگزاری کنسرت‌های موسیقی در حال ساخت است، به زودی در تهران به بهره برداری می‌رسد. به گزارش «موسیقی ما»، این سالن با گنجایش حدود ۱۷۰۰ در فرهنگسرای بهمن تهران در حال سپری کردن آخرین مراحل ساخت و تکمیل است. این […]

  • نخستین سالن اختصاصی کنسرت در کشور که به گفته مسئولین و صاحبان اش، صرفا جهت برگزاری کنسرت‌های موسیقی در حال ساخت است، به زودی در تهران به بهره برداری می‌رسد.

    به گزارش «موسیقی ما»، این سالن با گنجایش حدود ۱۷۰۰ در فرهنگسرای بهمن تهران در حال سپری کردن آخرین مراحل ساخت و تکمیل است.

    این مجموعه بزرگ موسیقیایی با قابلیت‌های متنوع هنری از جمله سالن اصلی شیب دار با ظرفیت ۱۶۰۰ صندلی ثابت، سیستم صوتی و تجهیزات اکوستیک، سالن V.I.P اتاق‌های گریم مجزا ویژه هنرمندان و رستوران در طبقه فوقانی، طراحی شده است.

    فاز نخست پروژه سالن «شهیدآوینی» که درسال ۱۳۷۱ در زمینی با مساحت تقریبی ۳۵۰۰ متر مربع ساخته شده بود به جهت عدم ایمنی و امکانات استاندارد، از بهمن ماه ۱۳۸۸ به کارفرمایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تحت نظارت شرکت ساتراپ و اجرای ابنیه شرکت احیای فن هنر در بنایی بالغ بر ۴۵۰۰ مترمربع وارد مرحله نهایی ساخت، تجهیز و توسعه تکمیلی شد.

    این سالن در حال حاضر در مرحله انتهایی ساخت و کارشناسی قرار دارد.

    روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، ضمن تائید خبر تکمیل ساخت و تجهیز این سالن، درباره جزئیات آن به «موسیقی ما» گفت: «سالن با حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ صندلی در حال تکمیل است و با استانداردهای روز جهانی، در حال تجهیز به مدرن‌ترین تجهیزات کنسرت‌های موسیقی است. این سالن اگر چه برای کنسرت و برگزاری برنامه های موسیقی تدارک و تجهیز شده اما قابیلت برگزاری همایش‌ها را نیز داراست. دو سالن جنبی نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده و قرار است که در یک ماه آینده افتتاح شود.».

    «محمد حسین پور تقی» درباره شایعاتی مربوط به حضور و نقش «بابک زنجانی» در ساخته شدن این سالن توضیح داد: «قطعا این صحبت صحت ندارد. فرهنگسرای بهمن با همکاری شهرداری این سالن را در حال ساخت و تجهیز است. مدیریت امور سالن‌های فرهنگسرا نیز مرجع‌ترین نهاد برای رزرو این سالن برای اهالی موسیقی است. با قاطعیت این مساله را می‌گویم که هیچ فرد یا گروهی به جز مجموعه فرهنگسرا و شهرداری در ساخت این سالن حضور و نقشی ندارند.».

    به گزارش «موسیقی ما»، بدون شک افزایش تعداد سالن‌های برگزاری کنسرت و تعدد سالن‌های اختصاصی برگزاری این قبیل برنامه‌ها در تهران و سراسر کشور، می‌تواند نقش عمده ای در بهتر شدن کیفیت اجراهای زنده چهره های موسیقی داشته باشد. نکته حائز اهمیت دیگر در این بین این است که قطعا تعدد این قبیل سالن‌ها، می‌تواند مانع از برخی انحصار طلبی‌ها در این حوزه شوند و بدون شک می‌تواند تاثیر زیادی در روند نزولی قیمت بلیت‌ها و سالن‌های اجرای برنامه زنده موسیقی نیز داشه باشد.

    این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش برخی سالن‌ها در تهران از عدم اجازه برگزاری کنسرت به خواننده های پاپ تا پایان سال در سالن‌های مربوطه خبر داده بودند.

    https://musiceiranian.ir/?p=44977
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *