×
×

در گفت‌وگو با رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت مطرح‌ شد

  • کد نوشته: 44886
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۶ام آبان ۱۳۹۲
  • ۰
  • سیدعباس عظیمی رئیس موسسه پیشکسوتان هنرمند درباره وضعیت سکونت و آخرین روزهای زندگی استاد ابرآویز گفت: ایشان را به هتلی منتقل کردیم تا منزلی مستقل برای ایشان تهیه شود و در این مدت کوتاه ایشان در هتل به سر می‌بردند. سید عباس عظیمی رئیس موسسه پیشکسوتان هنرمند است. این موسسه یک سالی است کار خود […]

  • سیدعباس عظیمی رئیس موسسه پیشکسوتان هنرمند درباره وضعیت سکونت و آخرین روزهای زندگی استاد ابرآویز گفت: ایشان را به هتلی منتقل کردیم تا منزلی مستقل برای ایشان تهیه شود و در این مدت کوتاه ایشان در هتل به سر می‌بردند.

    سید عباس عظیمی رئیس موسسه پیشکسوتان هنرمند است. این موسسه یک سالی است کار خود را با هدف کمک رسانی و حمایت از هنرمندان پیشکسوت آغاز کرده است. به بهانه جویا شدن از رسیدگی موسسه هنرمندان پیشکسوت به استاد ابرآویز با آقای عظیمی گفتگویی داریم:

    مشخصا علت مرگ استاد ابرآویز چه بود؟ بعضی از رسانه های خارجی علت فوت ایشان را مسمومیت ذکر کرده اند؟

    علت فوت ایشان بیماری ریوی بود که مدتها ایشان را آزار می داد و چندین بار به همین خاطر به بیمارستان منتقل شده بودند. و علت مسمومیت ایشان هم مسمومیت دارویی بود که ایشان به علت ناراحتی ریه و بیماری قند داروی زیادی مصرف می کردند و البته کمی هم آلودگی هوای روزهای گذشته تهران در تنگی نفس استاد در هنگام فوت موثر بوده که اورژانس هم وقتی به محل اقامت ایشان آمد تنگی نفس را علت فوت اعلام کرد.

    چه اقداماتی و تدبیری اندیشیده اید که وضعیت معیشتی هنرمندان در سنین کهنسالی وضعیت مناسبی باشد؟

    علت راه اندازی موسسه پیشکسوت پرداختن به همین موضوعات و مسائل است که به احوال هنرمندان در سنین بالا رسیدگی شود. در مورد آقای ابرآویز هم بعد از حمایت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری به ایشان، قرار شد که ایشان را به خانه سالمندان هنرمند در ولنجک منتقل کنیم که در شان ایشان و هنرمندان باشد و آقای ابرآویز هم به علت شرایط سنی و جسمی نیاز به مراقبت و پرستار داشتند که این را ما در خانه سالمندان هنرمند فراهم کرده بودیم، اما بنا به درخواست خود مرحوم ابرآویز ایشان را به هتلی منتقل کردیم که تا منزلی مستقل برای ایشان تهیه شود که در این مدت کوتاه ایشان در هتل به سر می بردند و هزینه هتل هم برای ما که موسسه ای تازه تاسیس هستیم کمی سنگین بود اما جهت رفاه حال آقای ابرآویز و حفظ شان ایشان ما این را متحمل شدیم. و پیدا کردن منزل مستقل برای ایشان و کارهای ایشان با مشورت و کمک دختر مرحوم ابرآویز انجام می‌شد.

    مسئولین محترم هم باید از ما حمایت کنند تا در موارد مشابه ما با مشکلات مالی مواجه نباشیم و از عهده حفظ شان هنرمندان عزیز بر بیاییم.

    https://musiceiranian.ir/?p=44886
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *