×
×

مدیرعامل «برج میلاد» تهران تشریح کرد

  • کد نوشته: 44729
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام آبان ۱۳۹۲
  • ۰
  • مدیرعامل «برج میلاد» تهران ویژه برنامه‌های هنری، فرهنگی این مجموعه را در ماه محرم و صفر تشریح کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرزاد هوشیار پارسیان که ۱۸ آبان ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد سخن می‌گفت، اذعان داشت: در برج میلاد چند قله برنامه‌ به غیر از برنامه‌های کوتاه مدت وجود دارد بنابراین […]

  • مدیرعامل «برج میلاد» تهران ویژه برنامه‌های هنری، فرهنگی این مجموعه را در ماه محرم و صفر تشریح کرد.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرزاد هوشیار پارسیان که ۱۸ آبان ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد سخن می‌گفت، اذعان داشت: در برج میلاد چند قله برنامه‌ به غیر از برنامه‌های کوتاه مدت وجود دارد بنابراین ما به برنامه‌های محرم و صفر تاکید داریم و برنامه‌های این مناسبت در دو سطح عمومی و نخبگان طراحی شده است‌.

    او برنامه‌های مناسبتی دیگری همچون رمضان ،‌ نوروز‌،دهه فجر‌، دفاع مقدس‌ و… را دیگر قله برنامه‌های این مرکز برشمرد و یادآور شد: در رمضان امسال هم بیش از سی هزار مخاطب داشتیم و برنامه‌ها تا ساعت ۲ بامداد اجرا می‌شد و شب‌های شاد و خانواده محور را برای عموم مردم اجرا کردیم و جنس این شادی‌ها حلال بود.

    مدیرعامل برج میلاد با اشاره به برنامه‌های ماه محرم و صفر درباره‌ی آنها توضیح داد: افتتاحیه برنامه‌ها در روز ۱۳ آبان ماه و با رونمایی «پرچم گنبد امام حسین» با مظهر مبارزه با استکبار در آسمان برج میلاد صورت گرفت و برای همیشه این پرچم در آسمان برج میلاد نصب شد تا نمادی از حسینی بودن برنامه‌های ما باشد.

    وی ادامه داد: بیش از ۶۰ روز برنامه طراحی و اجرا خواهد شد که با ۱۷ عنوان همراه است، برگزاری آئین‌های عاشورایی اقوام ایرانی که بیش از ۱۶ استان با آئین‌های بومی و عشایری در آن حضور پیدا می‌کنند و از ۲۳ آذر تا دو دی ماه برگزار خواهد شد و بازدید برای عموم آزاد و رایگان است.

    وی همچنین گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی که شامل عکاسی ‌، خطاطی‌، نقاشی‌ و تایپ و گرافیک هست نیز در این مجموعه برگزار می‌شود.

    مدیرعامل برج میلاد با اشاره به برنامه‌های این برج در حوزه‌ی موسیقی توضیح داد: کنسرت‌های مناسبتی چون «وداع» که برای دومین بار پس از انقلاب اسلامی در این ماه برگزار می‌شود‌، با صدای دکتر حسام‌الدین سراج‌، ۱۴ و ۱۵ آذر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. کنسرت «شب دهم» نیز که ترکیبی از حرکات نمایشی بر مبنای تعزیه خوانی و اجرای موسیقی اثر شب دهم با صدای علیرضا قربانی است‌، ۲۸ و ۲۹ آذرماه برگزار خواهد شد.

    او ادامه داد: نمایش فلسفی «بر فرس تندرو» نیز در این ایام به صحنه می‌رود. همچنین پرفورمنسی با همگرایی هنرهای دراماتیک و محتوای عرفانی نیز سی آبان ماه برگزار می‌شود که در نهایت به نفع خیریه‌هایی که در باشگاه برج میلاد عضو هستند به فروش می‌رسد.

    به گفته‌ی این مسوول؛ برگزاری دومین دوره داستان خوانی و شب‌های داستان که با حضور ۳۰ نویسنده به صورت یک هفته برگزار می‌شود، دیگر برنامه‌های ویژه‌ی ماه محرم و صفر است.

    به گزارش ایسنا،مدیرعامل برج میلاد در ادامه‌ی این نشست در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه بسیاری از کنسرت‌گذاران از هزینه‌های سنگین سالن برج میلاد گله دارند‌، گفت: شما یادتان نمی‌آید‌، سه سال است قیمت سالن را در برج میلاد افزایش نداده‌ایم، با این حال که بهترین سالن در کشور هستیم و اتفاقات بین‌المللی کشور در این سالن رقم می‌خورد. ولی بخش عمده‌ای را به موسیقی اختصاص داده‌ایم که درآمد آن هم بسیار کم است. این در حالی است که سالن‌های مشابه که از نظر کیفیتی حداقل ۴۰ درصد از برج میلاد کمتر هستند قیمت‌هایشان با ما برابری می‌کند.

    او افزود: مشکل ما در موسیقی پاپ این است که کنسرت‌گذاران تصمیم گیرنده هستند و آنها هم بر هیچ مبنای حقیقی و حقوقی می‌گویند سالن‌ها گران شده‌اند در حالی که ما سه سال است که قیمت سالن‌ها را افزایش نداده‌ایم و بخشی از آن هم کاهش داده‌ایم.

    پارسیان ضمن اعلام قیمت سالن گفت: قیمت سالن برای هر اجرا ۱۵ میلیون تومان است و هر کدام که بخواهند از خدمات وی آی پی برخوردار شوند‌، به این هزینه اضافه می‌شود. ضمن اینکه این مبلغ پول فروش دو ردیف یک کنسرت است و ما همه این کارها را به خاطر کمک به هنرمندان انجام می‌دهیم زیرا معتقدیم سیاست‌گذاری ۱۰ سال گذشته در حوزه موسیقی به خصوص موسیقی پاپ بد بوده است و بخش عظیم درآمد حاصل از آن به جیب کنسرت گذار می‌رود.

    او خاطرنشان کرد: این در حالی است که برعکس در حوزه تئاتر این مقوله بزرگترین ضرر محسوب می‌شود،‌ نمایش «برفرس تندرو» نمایش مناسبتی و حکومتی نیست و پولی که من به دوستان کمک کرده‌ام فقط هزینه دکور بوده است. ما به دنبال تئاتر خصوصی در برج میلاد هستیم اما تئاتری که فاخر باشد،‌ حوزه خصوصی سازی تئاتر که مبدع آن شهرداری تهران بود نشان داد که تئاتر می‌تواند بدون آنکه پولی از دولت بگیرد خودش را بچرخاند و درآمد خوبی هم داشته باشد. به نظرم سوبسیدی که دولت به تئاتر می‌دهد موجب شده که تئاتر شکست بخورد. تئاترهای فاخر که بحث فلسفی سنگینی دارند قطعا مخاطب خاص خودش را دارد.

    مدیرعامل برج میلاد افزود: ما دو روز این نمایش را به اساتید ‌، سفرای کشورها‌، باشگاه هواداران برج میلاد اختصاص داده‌ایم و در حوزه موسیقی فاخر نیز سالن‌های فرعی رایگان و سالن‌های اصلی را با ۵۰ درصد تخفیف دراختیار هنرمندان قرار می‌دهیم. درهای برج میلاد برای میزبانی کارهای فاخر باز است و برای اجرای نمایش نیز سالن‌ها را تقریبا رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

    او همچنین گفت: از هنرمندان درجه یک درخواست می‌کنیم در این مکان حضور پیدا کنند تا به دنبال ایجاد تئاتر خصوصی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران باشیم.

    در ادامه این نشست که با حضور مهدی فقیهی، چنگیز جلیلوند هنرمندان و محسن معینی نویسنده و کارگردان نمایش «برفرس تندرو» برگزار شد‌، محسن معینی گفت: این نمایش اقتباسی از داستان گنجینه الاسرار عمان سامانی است که سال گذشته بازنویسی شده و گروه تئاتر «شرنگ» افتخار داشته با اساتید و ریش سفیدان عرصه هنر به آثار فاخر ادبیات ایرانی بپردازد.

    او ادامه داد: متن «گنجه الاسرار» از آثار بسیار ارزشمند عاشواری است که متاسفانه به آن زیاد پرداخته نشده است و جا داشت که نمایشی از این اثر به روی صحنه برود.

    معینی افزود: امکان اجرای فوق العاده‌ای در برج میلاد وجود داشت که ما از آن استفاده کردیم‌، اتفاق دیگری که در این نمایش افتاده است و جدید است استفاده از بک آرت پیچیده‌ای است که طی اجرا میزانسن‌ها و حرکات بازیگر و نحوه ادبیات آنها با آن هماهنگ می‌شود. در کنار این بک آرت حضور اساتید برجسته هنرهای نمایشی پردیس افکاری‌، مهدی فقیهی‌ و… به عنوان بازیگران محوری موجب شد اتفاق فرخنده‌ای به لحاظ انتقال مفاهیم در این کار صورت بگیرد.

    این کارگردان گفت: یکی از بحران‌های اجرای نمایش‌های مذهبی این است که نمی‌توان شخصیت‌های مذهبی یا معصومین را نشان داد. بنابراین ما شخصیتی را به عنوان شبیه به روی صحنه داریم و بزرگوارانی که متن آنها را خوانش می‌کنند و آقای جلیلوند افتخار دادند که با صدای امام حسین و حضرت عباس در نمایش حضور داشته باشند و به دلیل اعتبار صدایی او که طی سال‌های طولانی نزد مخاطب ایرانی شکل گرفته است انتخاب شدند.

    معینی در رابطه فروش تئاتر از طریق گیشه خاطرنشان کرد: تئاتر ما بیش از هر چیزی نیاز به تهیه کنندگانی دارد که بتوانند جسارت کنند و وارد این فضا شوند. این نمایش تولید برج میلاد است و بخشی از هزینه‌های ما را برج میلاد پرداخت می‌کند و بخشی هم از طریق گیشه تامین می‌شود.

    او تصریح کرد: احساس می‌کنم کاری که گروه‌های تئاتری در این دوره بی‌سالنی می‌توانند انجام دهند این است که تعریف جدیدی از فضای اجرای تئاتر داشته باشند،‌ اگر بخش حمایتی برج میلاد نبود این کار شکل نمی‌گرفت و امیدوارم این نمایش با استقبال خوب مخاطب روبرو شود.

    در ادامه چنگیز جلیلوند که در این نمایش صدای امام حسین(ع) را خوانش می‌کند‌، گفت: از ۱۲ سالگی در حال و هوای مذهبی بوده‌ام تا اینکه وارد تئاتر شدم متاسفانه آن روزها تئاتر دوران افول خود را می‌گذراند، بنابراین وارد کار جدیدی با نام دوبلاژ شدم و با اینکه در دانشکده علوم مشغول تحصیل بودم آن را رها کردم و به حرفه دوبلاژ روی آوردم و حالا ۱۲ سال است که به ایران بازگشته‌ام و فکر می‌کنم این ۱۲ سال را زندگی کرده‌ام.

    او ادامه داد: هنگامی که برگشتم از سوی وزارت ارشاد به کار دعوت شدم‌، نامم مطرح شد و در این مدت پیشنهادهای بسیاری در تئاتر به من شد. اما چون به کار دوبلاژ مشغول بودم وقت نداشتم تا به پیشنهاد دوستان پاسخ دهم تا اینکه دکتر معینی با من تماس گرفت و من به روزهای عاشورایی دوران جوانی که دوست داشتم فلش بک زدم و خوشحال شدم پاداش آن روزها را امروز بگیرم. متاسفانه تا کنون فرصت زیارت امام حسین(ع) را نداشتم اما امیدوارم با اجرای این رول، درصدی از کاری که به من محول شده است را انجام دهم و از عهده‌ی آن بر بیایم.

    مهدی فقیه نیز که در این نشست حضور داشت گفت: مردم من را به عنوان بازیگر دفاع مقدس می‌شناسند و بیشتر کار تصویری من در این حوزه بوده است. در تئاتر معضل‌های بسیاری وجود دارد‌، من شیرازی هستم و چون در شهرم هیچ پتانسیلی وجود ندارد مجبورم به تهران بیایم و اگر این کار مربوط به امام حسین(ع) نبود محال بود که آن را بپذیرم.

    https://musiceiranian.ir/?p=44729
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *