×
×

علیرغم تمایل به خرید پیانو؛ تارا با اهدای جایزه اش به کودکان سرطانی بر سر قولش ماند

  • کد نوشته: 42715
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۷ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • تارا پیراینده ستاره هفتمین جشنواره موسیقی جوان که از مدتها قبل تمایل به خرید پیانو داشت هدیه نقدی اش را در این جشنواره به کودکان سرطانی اهدا کرد. پدر تارا پیراینده تارنواز نوجوان که به عنوان ستاره و پدیده هفتمین جشنواره موسیقی جوان از سوی شورای سیاستگذاری و داوران معرفی شد ، در گفتگو با […]

  • تارا پیراینده ستاره هفتمین جشنواره موسیقی جوان که از مدتها قبل تمایل به خرید پیانو داشت هدیه نقدی اش را در این جشنواره به کودکان سرطانی اهدا کرد.

    پدر تارا پیراینده تارنواز نوجوان که به عنوان ستاره و پدیده هفتمین جشنواره موسیقی جوان از سوی شورای سیاستگذاری و داوران معرفی شد ، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران گفت: موسیقی از ابتدا در خانواده ما از لحاظ شنیداری جاری بود و ما قبل از تولد تارا برنامه ریزی هایی برای او در زمینه این هنر داشتیم ولی هیچ گاه فکر نمی کردیم همه چیز به این سرعت شکل بگیرد.

    وی ادامه داد: ما هر هفته شب های شنبه در منزلمان مراسم هایی چون شب شعر و اجرای موسیقی داشتیم و از همان زمان متوجه عکس العملهای متفاوت او در سن ۳ سالگی شدیم بر این اساس به صورت آزمون و خطا برایش موسیقی می گذاشتیم و عکس العمل های او را مرور می کردیم تا اینکه با همراهی و کمک بسیار زیاد آقای زارعی هنرمند بزرگ موسیقی متوجه استعداد بسیار متفاوت تارا نسبت به بقیه هم سن‌هایش شدیم.

    پیراینده افزود: تارا زمانی که سه و سال ونیم داشت به کلاس موسیقی کودکان رفت و وقتی در همان دوره به مرحله نوازندگی فلوت رسید متوجه شدیم که او با شنیدن موسیقی هایی از تلویزیون ملودیهایی را با ساز فلوتش می نوازد.

    وی با اشاره به آموختن ضرب نزد زارعی بیان داشت: بعد از نواختن فلوت در دوره موسیقی کودک، آقای زارعی هم به او از نظر ادبی کمک بسیار کرد و هم اینکه به تارا ضرب آموخت به طوری که در سن ۸ سالگی در برنامه روز بازیگر به اجرا پرداخت و ابیاتی را نیز دکلمه کرد چرا که تارا بالغ بر ۱۰۰۰ بیت شعر و ۹۰ تصنیف را حفظ کرده است.

    پدر ستاره هفتمین جشنواره موسیقی جوان درباره روی آوردن تارا به نوازندگی ساز تار گفت: حدود ۲۶ ماه پیش ما برای تارا یک ساز تار خریدیم ولی خیلی ها به ما گفتند که جثه فرزندمان کوچک است و سنگینی این ساز آناتومی بدن اش را به هم می ریزد بر این اساس برای او ابتدا سه تار و سپس سنتور خردیم اما خودش می گفت من با این سازها نمی توانم ارتباط برقرار کنم و دلم می خواد تار بزنم بر این اساس بواسطه علاقه اش به این ساز و نیز طی دیدارهایی با استاد لطفی و بهره مندی از صحبتهای ایشان در خصوص تارا و نوازندگی او در زمینه تار، ۱۵ تیرماه سال ۹۰ اولین جلسه تارا در کلاس تار نوازی خانم ستارزاده برگزار شد و از آنجایی که رفت و آمد ما به تهران مشکل بود تارا ماهی یکبار در این کلاسها شرکت می کرد بعد از گذشت ۲ ماه از آنجایی که سطح کلاس برای تارا زیاد سنگین نبود و او به راحتی درس هایش را می نواخت این کلاس برایش خسته کننده شده بود به طوری که بعد از گذراندن ۸ ماه از این کلاسها ، تارا کتاب اول و دوم هنرستان و نیز کتاب اول و دوم استاد علیزاده را در منزل کار کرد.

    وی ادامه داد: بعد از نواختن درسهای این کتابها به مدت ۴ ماه در منزل به صورت خودآموز،  نزد استاد خزاعی رفت و همچنین به درخواست استاد علیزاده ۲ جلسه در کلاسهای خاص ایشان نیز شرکت کرد تا اینکه برای شرکت در هفتمین جشنواره موسیقی جوان خودش را آماده کرد.

    پیراینده با بیان اینکه نبوغ و استعداد در تمامی بچه ها وجود دارد، اظهار داشت: من یک انسان معمولی هستم و شاید تنها نگرشم به موسیقی و هنر نسبت به دیگران متفاوت تر باشد و معتقدم که نبوغ در همه بچه های دنیا وجود دارد و این تصور را ندارم که تنها فرزند من دارای نبوغ است بلکه من و مادرش تنها محیط و بستر مناسب را برای فرزندمان که همانند دیگران دارای یک استعداد و نبوغ است فراهم کردم.

    وی ادامه داد: من معتقدم باید تارا را از این بحث های معروف شدن، ستاره شدن و … دور نگه دارم چرا که این موارد باعث دور کردن او از اصل ماجرا می شود و تداوم کاری اش را دچار مشکل می کند.

    به نظر من تارا باید مواظب برداشتن گام هایش و نیز خودش باشد تا بتواند به عنوان یک زن موفق در جامعه اش زندگی کند.

    پدر تارا پیراینده در خاتمه درباره اهدای جایزه فرزندش به کودکان سرطانی گفت: من همیشه دوست داشتم تارا با دردهای جامعه اش هم ارتباط بگیرد بر این اساس او بارها برای کودکان سرطانی برنامه اجرا کرده و این بار نیز جایزه خود را در جشنواره موسیقی جوان به این کودکان  اهدا کرد.

    وی ادامه داد: او چندی پیش بیماری سختی گرفت و در طی پروسه درمان تصمیم گرفت اگر هر مقامی کسب کند جایزه اش را به کودکان سرطانی اهدا کند که همین اتفاق افتاد و زمانی که بالافاصله بعد از اتمام جشنواره هدیه تارا و نیز هدیه نقدی دیگری که انجمن موسیقی ایران به عنوان پدیده جشنواره به حساب من واریز شد، علیرغم میلی که مدتها به خرید پیانو داشت، جایزه اش را با جان و دل تقدیم این کودکان کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=42715
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *