×
×

هوشنگ کامکار اعلام کرد

  • کد نوشته: 42400
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • آهنگساز و موسیقیدان ایرانی در تشریح تازه‌ترین فعالیتهای خود از پخش جهانی کلیپ “آواز صلح جهانی” گفت و این قطعه را گامی برای اثبات حقانیت مردم ایران در دستیابی به دنیای پر از صلح و آرامش توصیف کرد. هوشنگ کامکار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره یک قطعه موسیقی که به آهنگسازی وی به صورت […]

  • آهنگساز و موسیقیدان ایرانی در تشریح تازه‌ترین فعالیتهای خود از پخش جهانی کلیپ “آواز صلح جهانی” گفت و این قطعه را گامی برای اثبات حقانیت مردم ایران در دستیابی به دنیای پر از صلح و آرامش توصیف کرد.

    هوشنگ کامکار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره یک قطعه موسیقی که به آهنگسازی وی به صورت تصویری ضبط شده است، گفت: در این قطعه تصویری تمام تلاش خود را انجام دادم که کار به معنا و مفهوم واقعی کلمه دربرگیرنده مفاهیم عمیق صلح و رسیدن به دنیایی پر از آرامش باشد. من دوست داشتم با این قطعه که زیرنویس انگلیسی هم دارد به همه دنیا بگویم ایران و ایرانی همواره دنبال صلح است و جنگ‌طلبی را نمی‌پذیرد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از انتشار این کلیپ که با وجود هزینه ۹ میلیون تومانی آن به صورت رایگان در اینترنت قرار گرفت با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و هنرمندان برجسته موسیقی روبه‌رو شد، البته به دلیل مسایل اخیر که برای کشور سوریه به وجود آمده توسط یکی از آشنایانم که یکی از بزرگترین رهبران ارکستر ایرانی در عرصه های بین المللی است تصمیم گرفتیم این کلیپ را پخش جهانی هم بکنیم.

    این مدرس موسیقی با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان نسبت به تولید این قطعه موسیقایی تصریح کرد: متاسفانه بعد از انتشار این قطعه رسانه‌ها و مطبوعات توجه چندانی به آن نداشتند در حالیکه جای تعجب دارد وقتی یک خواننده یا موزیسین در کشورهای دیگر کاری با موضوع صلح تولید می‌کند به دلیل توجه ویژه مسوولان و رسانه به چنین هنرمندانی به سرعت جایگاه جهانی پیدا می کند. این موضوعی است که باید بیشتر از اینها به آن در کشورمان توجه شود.

    کامکار افزود: حالا یک هنرمند ایرانی آمده و بدون هیچ ادعایی با زبان موسیقی از دوستی، محبت و اعتدال حرف می زند و این کمترین خواسته ما است که مسوولان دولتی بیایند و به چنین کارهایی که فردی نیست و جنبه ملی دارد توجه بیشتری کنند. این توجه به طور حتم تاثیرات اجتماعی خود را برای مخاطب هم برجای می گذارد.

    این آهنگساز درباره جزییات این کلیپ موسیقایی گفت: این کلیپ با همکاری گروه کامکارها و با زیرنویس انگلیسی به ترجمه دکتر وزیری ساخته شده. شعرهایی که در این کار استفاده کرده‌ای از سعدی و باباطاهر است. ایده اصلی قطعه آواز صلح در زمستان ۹۱ با توجه به وقایع مهم جهانی و انسانی به ذهنم رسید که از همان روزها کار ضبط را آغاز کردم و بعد از صرف بودجه ای ۹ میلیون تومانی آن را در خرداد به اتمام رساندم.

    کامکار با بیان اینکه قطعه “آواز صلح” به سبک موسیقی ملی ایران برای ارکستر سمفونیک، سازهای ایرانی آواز سولو و گروه کر نوشته شده است ، ادامه داد: ساختمان این قطعه از دو قسمت کلی تشکیل شده که ابتدا به وقایع تلخ و ناگوار جهان پرداخته و در قسمت دوم که تمام تصاویر آن امیدوارکننده و رنگین شده‌اند، انسان‌ها را به صلح و دوستی با شعر زیبا و جهانی سعدی “بنی آدم اعضای یکدیگرند” فرا می‌خواند.

    سرپرست گروه موسیقی کامکارها در پایان تاکید کرد: کل ضبط موسیقی با هزینه شخصی تهیه شده و دوستان هنرمندم مرتضی پورصمدی و فضل‌الله تاری هزینه‌های تصویربرداری را تقبل کرده و برادرزاده‌ام سیاوش کامکار در ضبط موسیقی و افسانه حق شعار در امر هماهنگی به من کمک کرد. البته لازم می‌دانم از تمامی گروه کامکارها در اجرای اثر و دخترم صبا برای همخوانی تشکر کنم. از کسانی که مایل به شنیدن و دانلود این اثر هستند تقاضا دارم به ازای دانلود رایگان آن در حد توان خود به هر موسسه خیریه‌ای که می‌شناسند، کمک کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=42400
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *