×
×

گروه موسیقی “مهر آیین” به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 41032
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام شهریور ۱۳۹۲
  • ۰
  • گروه موسیقی “مهر آیین” پنجشنبه ۳۱ مرداد و جمعه اول شهریور ماه در یک کنسرت خیریه میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی در تالار اندیشه حوزه هنری بود. مهرداد ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام عواید فروش بلیت این کنسرت به صورت ۱۰۰ درصدی به بیماران هموفیلی اختصاص پیدا کرده است، گفت: […]

  • گروه موسیقی “مهر آیین” پنجشنبه ۳۱ مرداد و جمعه اول شهریور ماه در یک کنسرت خیریه میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی در تالار اندیشه حوزه هنری بود.

    مهرداد ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تمام عواید فروش بلیت این کنسرت به صورت ۱۰۰ درصدی به بیماران هموفیلی اختصاص پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه با حمایتی  که از سوی تماشاگران و علاقه‌مندان موسیقی ایرانی شکل گرفت در دو روزی که در تالار اندیشه حوزه هنری میزبان مخاطبان بودیم، با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم که ما را برای ادامه فعالیت‌هایمان در این عرصه مصمم‌تر کرد.

    وی ادامه داد: از روزگذشته که اجراهای ما در تالار اندیشه به پایان رسید مشغول جمع آوری پیشنهادات و انتقادات کارشناسانی هستم که در این برنامه حضور داشتند و خوشبختانه آنچه تاکنون از محتوا و سنجش کارشناسان پیرامون دو قسمت این کنسرت به دست آوردم رضایتی بوده که هم به لحاظ تکنیکی و هم به لحاظ حسی داشته‌اند و کار مورد توجه دوستان و تماشاگران این کنسرت واقع شده است.

    سرپرست و آهنگساز گروه “مهرآیین” در توضیح قطعات اجرا شده در کنسرت گفت: تصنیف”آشنایان ره عشق” از ساخته های زنده یاد سید خلیل عالی نژاد، “۱۳ ضربی آوازی”، “سولو نوازی”، تصنیف” طلب بود”، تصنیف “غوغای مهر”، همنوازی دف و تنبور توسط گروه موسیقی” دوار”، تصنیف “خورشید عشق” و قطعه بداهه “دیوان” از جمله آثاری بودند در بخش اول کنسرت اجرا شد، در بخش دوم نیز تصنیف “یارب”، همنوازی دف و تنبور، تصنیف های “فریاد” و “پدیدِ جان”، تصنیف “کریم لامکان”، قطعه “نوای تنبور”، همنوازی دف گروه دوار،”تصنیف “ساقی کوثر”، مقام “جلو شاهی”، قطعه “مستی” و قطعه فولکلور “تربت لیلی” برای مخاطبان اجرا شد.

    این نوازنده و آهنگساز با اشاره به حضور هنرمندان نوجوان در ترکیب نوازندگان کنسرت گروه “مهرآیین” خاطرنشان کرد: من در قسمت دوم این کنسرت تلاش کردم که از ترکیب نوازندگانی در گروه استفاده کنم که اغلب آنها نوازندگان و هنرمندان نوجوانی هستند که میانگین سنی آنها کمتر از ۱۵ سال است و این یکی از اهداف بلند مدتی است که من در گروه “مهر آیین” به شدت پیگیر آن هستم که هدف آن تربیت نسل بعدی تنبورنوازان است و امیدوارم این تلاش بتواند در آینده نمود خود را به مخاطب نشان دهد.

    ملکی به خیریه بودن این کنسرت هم اشاره کرد و گفت: گروه اجرایی این کنسرت قبل از برگزاری برنامه از کانون هموفیلی خواسته بود که تمام عواید حاصل از فروش بلیت کنسرت را به صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بیماران هموفیلی قرار دهند چراکه این تنها هدف گروه ما برای اجرای این کنسرت بود که هدفش فعالیت در برنامه های انسان‌دوستانه و قدم برداشتن برای کارهای این چنین است که بتوانیم در کمترین شکل ممکن بیماران را شاد کنیم.

    کنسرت گروه تنبورنوازی “مهر آیین” با سرپرستی مهرداد ملکی، خوانندگی شهریار کریمی و مهرداد ملکی پنجشنبه ۳۱ مرداد و جمعه یکم شهریور در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=41032
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *