×
×

آثار را سازنده نقد کنید

  • کد نوشته: 39440
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳۰ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  •  علی معتمدی از انتشار دو آلبوم مبتنی بر سازدهنی و کتاب سومش خبر داد و گفت: برنامه‌هایی برای اجرای زنده خواهم داشت. این نوازنده و آهنگساز در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مطرح کرد: جلد سوم کتاب «آوای سازدهنی» دو ماهی است که تمام شده و آماده انتشار است. به زعم بنده […]

  •  علی معتمدی از انتشار دو آلبوم مبتنی بر سازدهنی و کتاب سومش خبر داد و گفت: برنامه‌هایی برای اجرای زنده خواهم داشت.

    این نوازنده و آهنگساز در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مطرح کرد: جلد سوم کتاب «آوای سازدهنی» دو ماهی است که تمام شده و آماده انتشار است. به زعم بنده جلد سوم، کتاب جامعی است که هم دارای قطعات ایرانی و هم قطعات پاپ و کلاسیک است. از طرفی قطعات آلبوم «دروازه خورشید» نیز در این اثر گنجانده شده است.

    او ادامه داد: قطعات معروف‌ترین نوازندگان سازدهنی دنیا بخش دیگری از این کتاب است و صرفا برای سازدهنی کروماتیک نوشته شده است. این در حالی است که جلد چهارم مجموعه «آوای سازدهنی» قطعاتی را برای ساز دیاتونیک در برمی‌گیرد. دلیل پرداخت به ساز کروماتیک در جلد سوم این است که هیچ منبع خوبی برای این ساز وجود ندارد و سعی کردم در کنار تالیفات منابع زیادی را هم ترجمه کنم.

    معتمدی که چندی پیش آلبوم «دروازه خورشید» را مبتنی بر سازدهنی منتشر کرد، درباره میزان استقبال از این اثر گفت: با وجود اینکه «دروازه خورشید» پخش خوبی نداشت وقیمت آن بالا بود اما فروش خوبی داشت و شنیده شد و برایم تجربه خوبی بود.

    این سازدهنی‌نواز از انتشار دو آلبوم جدید مبتنی بر سازدهنی تا پایان سال خبر داد و افزود: یکی از این آلبوم‌ها دارای کلام است و خودم در آن خواندم و آلبوم دیگر فضای آکوستیک‌تری نسبت به «دروازه خورشید» دارد و خود هارمونیکا در آن شاخص‌تر است چرا که یکی از انتقادها به آلبوم «دروازه خورشید» این بود که نگاه من بیش از نوازندگی به آهنگسازی معطوف بوده است.

    وی افزود: این در حالی است که «دروازه خورشید» فضاهای متنوعی داشت و سبک‌های مختلف موسیقی در آن شنیده می‌شد. در واقع سازدهنی از انزوا بیرون آمده و تشخص پیدا کرده بود. در آن آلبوم حتی قطعه‌ای با ریتم «شش، هشتم» گنجانده شده بود و چهارچوب‌های همیشگی شکسته شده‌ بودند.

    این هنرمند موسیقی از روند پیشرفت سازدهنی در کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: برای جریان نوازندگی سازدهنی در کشور خوشحالم چرا که آلبوم‌های دیگری نیز دراین فضا تولید شده اند اما متاسفانه گاهی هنرمندان یکدیگر را به جای دوست، رقیب هم می‌دانند و انتقادهای نابجایی می‌کنند. در حالی که بهتر است از آثار موسیقایی انتقاد سازنده شود.

    علی معتمدی همچنین گفت: در صدد هستم که یک مجموعه نیز برای ساز «پن‌فلوت» بنویسم چرا که در ایران ساز مهجوری محسوب می‌شود و در کنار هارمونیکا نگاه تخصصی نیز به این ساز داشته باشم و امیدوارم در نهایت بتوانم اجرای صحنه‌ای با این ساز داشته باشم که هم‌اکنون در تدارک آن هستم.

    https://musiceiranian.ir/?p=39440
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *