×
×

بازگشت از ارمنستان و رفتن به “اتاقی روی تپه”

  • کد نوشته: 38177
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۳ام تیر ۱۳۹۲
  • ۰
  • رهبر سابق ارکستر ملی ایران بعد از داوری در جشنواره رنسانس ارمنستان این روزها مشغول ساخت موسیقی یک مجموعه تلویزیونی و چند اثر موسیقایی دیگر است. بردیا کیارس درباره فعالیت‌ این روزهایش اینگونه گفت: بعد از بازگشت از جشنواره رنسانس کشور ارمنستان که به عنوان یکی از اعضای هیات داوران در آن حضور داشتم، کار […]

  • IMG10230451رهبر سابق ارکستر ملی ایران بعد از داوری در جشنواره رنسانس ارمنستان این روزها مشغول ساخت موسیقی یک مجموعه تلویزیونی و چند اثر موسیقایی دیگر است.

    بردیا کیارس درباره فعالیت‌ این روزهایش اینگونه گفت: بعد از بازگشت از جشنواره رنسانس کشور ارمنستان که به عنوان یکی از اعضای هیات داوران در آن حضور داشتم، کار ساخت موسیقی سریال تلویزیونی “خانه‌ای روی تپه” به کارگردانی داریوش یاری را آغاز کردم که قرار است از شبکه دوم سیما پخش شود.

    وی درباره برنامه‌های آینده خود در عرصه موسیقی توضیح داد: چندین برنامه مختلف را برای تهیه و تولید طراحی کرده‌ایم که کارهای خوب و متفاوتی در حوزه موسیقی خواهد بود اما به دلیل اینکه در تلاشیم مراحل اداری تولید این آثار هر چه زودتر به اتمام برسد بنابراین ترجیح می‌دهم فعلا درباره جزییات آن چیزی اعلام نکنم.

    رهبر مستعفی ارکستر ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نابسامانی وضعیت این ارکستر در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: از وقتی که از رهبری ارکستر ملی استعفا دادم خبر چندانی از نحوه فعالیت‌های اجرایی این ارکستر ندارم اما می دانم به هر ترتیب این روند شکل منظمی ندارد و امیدوارم با تغییراتی که در مدیریت اجرایی کشور پیش آمده شاهد ظهور سیاست‌های جدید و خوبی در عرصه مدیریت ارکستر ملی هم باشیم.

    کیارس نقش ارکستر ملی را در عرصه موسیقی کشور تاثیرگذار دانسته و ادامه داد: به اعتقاد من اولین کاری که باید در مدیریت دفتر موسیقی در دولت جدید پیرامون وضعیت ارکستر ملی انجام بگیرد، ارائه یک برنامه مدون و منظم کاری و همچنین برطرف کردن مشکلات مالی است که در دوره های گذشته به شدت در جریان فعالیت‌های هنری این ارکستر تاثیر منفی داشت. ضمن اینکه استفاده از افراد کارآمد چه در عرصه نوازندگی و چه در عرصه مدیریت و امور اجرایی از ملزومات ارکستر ملی است که به نوعی نشانگر شایسته‌سالاری در گماردن افراد است و به طور حتم چنین رویکردی موجب پیشرفت آن خواهد شد.

    این آهنگساز در پایان تصریح کرد: من از سیستم های اداری مدیریت ارکستر ملی اطلاعات چندانی ندارم اما به نظرم وقت آزمون و خطا به پایان رسیده و به نظر می آید باید برای اداره ارکستر ملی تلاش‌های بیشتری انجام گیرد.

    بردیا کیارس از جمله هنرمندان عرصه موسیقی است که بعد از استعفای فرهاد فخر الدینی از رهبری ارکستر ملی، پس از وقفه‌ای دو ساله و تعطیلی این ارکستر رهبر جدید این مجموعه شد اما وی نیز بعد از مدتی از این سمت استعفا داد. آلبوم “بودن و نبودن” اولین مجموعه این آهنگساز است که در فضایی کاملا تلفیقی و ارکسترال ساخته و اجرا شده است. وی از سال ۷۷ آهنگسازی را با موسیقی فیلم آغاز کرده و تا به امروز موسیقی ۲۰ فیلم سینمایی و چندین مجموعه تلویزیونی و فیلم کوتاه را ساخته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=38177
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *