×
×

بر اثر ابتلا به کووید19
امانوئل دیبانگو، جازیست کامرونی درگذشت

  • کد نوشته: 372119
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۹ام فروردین ۱۳۹۹
  • ۰
  • دیبانگو، جازیست ۸۶ ساله کامرونی چند وقتی با ویروس کووید ۱۹ دست و پنجه نرم کرده و سرانجام در سن ۸۶ سالگی متاثر از این بیماری درگذشت.

    امانوئل دیبانگو، جازیست کامرونی درگذشت
  • جازیست معروف بر اثر بیماری کرونا درگذشت

    مانو دیبانگو، موزیسین سرشناس و نوازنده ساکسفونِ کامرونی، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، دیبانگو، چند وقتی با ویروس کووید ۱۹ دست و پنجه نرم کرده و سرانجام در سن ۸۶ سالگی متاثر از این بیماری در یکی از بیمارستان های پاریس درگذشت.

    خبر فوت این موزیسین و جازیست معروف، در پستی از فیس بوک او به اشتراک گذاشته شده بود که عنوان می کرد هنرمند ۸۶ ساله در نتیجه ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده است.

    امانوئل دیبانگو جازیست و نوازنده سرشناس ساکسفون است که با شناساندن موسیقی منحصر بفرد افریقا و کلمبیا به جهان یاری کرده بود.

    او اول بار با آهنگ سول ماکوسا شهرت و محبوبیت یافت. ماکوسا یکی از سبک‌های موسیقی پاپ کامرونی با شعار «آنقدر برقص تا از پا دربیایی» است که با خلاقیت و ظرافت دیبانگو و ترکیب این سبک با موسیقی جاز، آن را به بخشی از موسیقی آفریقا در جهان در دهه ۷۰ تبدیل کرد.

    نزدیکان این موزیسین پیامی در شبکه های مجازی منتشر کرده اند مبنی بر اینکه مراسم خاکسپاری دیبانگو در جمع خصوصی برگزار می‌شود و از مردم خواستند پیام‌های تسلیتشان را با ایمیل ارسال کنند. آنها اشاره کرده اند که در فرصتی مناسب مراسم یادبودی برای این هنرمند گرفته می‌شود.

    دیبانگو در سال ۲۰۰۴ نامزد جایزه یونسکو برای صلح شد. وی اقدام‌هایی برای مقابله با گرسنگی در جهان، آزادی نلسون ماندلا، آزادی بیان و مقابله با گرم شدن آب و هوا انجام داده است.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=372119
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *