×
×

بر اثر ابتلا به کووید19
دو هنرمند لبنانی و سودانیِ فعال در عرصه موسیقی درگذشتند

  • کد نوشته: 414509
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۶ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • بسام سابا رئیس مؤسسه عالی موسیقی لبنان و حمدالریح، خواننده سرشناس سودانی در اثر ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفتند.

    دو هنرمند لبنانی و سودانیِ فعال در عرصه موسیقی درگذشتند
  • در هنرمند سرشناس موسیقی درگذشتند

    بسام سابا رئیس مؤسسه عالی موسیقی لبنان و حمدالریح، خواننده سرشناس سودانی در اثر ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفتند.

    به نقل از المیادین، بسام سابا، از شخصیت های برجسته فعال در عرصه موسیقی و رئیس موسسه عالی موسیقی لبنان است که چندی پیش بر اثر ابتلاء به کرونا درگذشت. این در حالی ست که حمدالریح، خواننده سودانی نیز سه روز پیش تسلیم این پاندمی شده و جان خود را از دست داده است.

    بسام سابا در طول فعالیت پربار هنری اش با خوانندگان و موسیقی دانان سرشناس همچون مارسیل خلیفه و زیاد الرحبانی همکاری داشته است. او ماه گذشته بر اثر وخامت حالش از این بیماری در بیمارستان بیروت بستری شده و در نهایت در سن۶۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

    سعد الحریری در توئیت تازه اش درباره این موسیقی دان نوشته است: «با درگذشت بسام سابا، عرصه موسیقی لبنان، دنیای عرب و همچنین جهان، یک اعجوبه را از دست داد. هنرمندی که هنرش را در ۵ قاره بسط داده و اشاعه کرد…..»

    حمدالریح نیز خواننده معروف سودانی بود که سه روز پیش در اثر ابتلا به کرونا درگذشت. این خواننده ۸۰ ساله که ۶۳ فعالیت هنری را در سودان از سر گذرانده بود، در برابر ویروس کرونا تاب نیاورد و در یکی از بیمارستان های شهر خرطوم، پایتخت سودان از دنیا رفت. وی یکی از شاخه‌های اصلی اتحادیه هنرمندان سودان بود که همواره به برپایی گروه‌های ورزشی در میان هنمرندان علاقه نشان می‌داد و خودش نیز عضو تیم ملی فوتبال سودان بود.

    این پیشکسوت سودانی خواننده تحصیل کرده‌ای بود که همواره آهنگ خواندن با لهجه فصیح عربی را ترجیح می‌داد. آهنگ‌های حمدالریح در میان مردم سودان بسیار شناخته شده و رایج است.

     

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=414509
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *