×
×

گزارشی درباره آهنگسازان موسیقی متن فیلم‌های روی پرده

  • کد نوشته: 36573
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۸ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • در این روزهایی بهاری که همه جا پر شده از هیاهوی انتخابات، می توانیم ساعاتی از این هیاهو دور و به دیدن فیلم های سینمایی بنشینیم. فیلم هایی که بر روی پرده سینماها حضو دارند با فروش نسبتا خوبی همراه بوده اند. بد نیست در این میان نگاهی هم به موسیقی فیلم‌های روی پرده بیندازیم. […]

  • در این روزهایی بهاری که همه جا پر شده از هیاهوی انتخابات، می توانیم ساعاتی از این هیاهو دور و به دیدن فیلم های سینمایی بنشینیم.

    فیلم هایی که بر روی پرده سینماها حضو دارند با فروش نسبتا خوبی همراه بوده اند. بد نیست در این میان نگاهی هم به موسیقی فیلم‌های روی پرده بیندازیم. لازم به یادآوری است که برخی از فیلم هایی که در این گزارش به آنها اشاره شده در حال حاضر از چرخه اکران برداشته شده اند.

    علیزاده
    مهم ترین چهره ای که در میان آهنگسازان فیلم های این روزهای سینما به چشم می خورد، حسین علیزاده است.
    حسین علیزاده آهنگساز، نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی که پیش از این نیز سابقه آهنگسازی فیلم های سینمایی ماندگاری چون

    “دلشدگان” را داشته است این بار با فیلم “ملکه” به سینما ها آمده بود.
    علیزاده که با موسیقی فیلم ملکه موفق به دریافت سیمرغ جشنواره فجر ۹۰ شده بود، در جشنواره سال ۹۱ هم با موسیقی فیلم

    «آسمان زرد کم عمق» به کارگردانی بهرام توکلی حضور داشت.
    او با کسب چهار سیمرغ بلورین برای فیلمهای “گبه”، “زشت و زیبا”، “آواز گنجشک‌ها”، “ملکه” به عنوان رکورد دار دریافت سیمرغ از بزرگ‌ترین رویداد هنری ایران شناخته می‌شود.
    وی آهنگساز سریال های ماندگاری چون “زیر تیغ” و “در چشم باد” نیز بوده است.

    همایونفر
    دیگر چهره ای که در میان آهنگسازان فیلم های روی پرده حضور دارد، کارن همایون فر با فیلم “برف روی کاج‌ها” به کارگردانی پیمان معادی است.

    کارن همایون فر هم در جشنواره فجر سال گذشته با فیلم “هیس، دختر‌ها فریاد نمی‌زنند” به کارگردانی پوران درخشنده در بخش مسابقه حضور داشت.

    وی از جمله آهنگسازانی است که با موسیقی فیلم به خوبی آشناست و پیش از این در سال ۱۳۸۷ برای فیلم “زادبوم” ابوالحسن داوودی و ۱۳۸۹ برای فیلم “جرم” به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده‌ بود.

    ارجمند
    پیروز ارجمند هم با فیلم “رسوایی” به کارگردانی مسعود ده نمکی در سینماها حضور داشت.
    وی در حال حاضر عهده دار مسولیت مرکز موسیقی حوزه هنری است و پیش از این نیز ساخت موسیقی متن فیلم هایی چون سفر سرخ، خواب سفید، سفر به چزابه را درکارنامه هنری خود دارد.

    رضاعی
    آهنگسازی تازه ترین ساخته داریوش مهرجویی یعنی فیلم “چه خوبه که برگشتی” نیز برعهده کریستف رضاعی است.وی پیش از این نیز آهنگسازی “نارنجی پوش” دیگر ساخته داریوش مهرجویی را عهده دار بود. رضاعی همچنین آهنگسازی “کنعان” به کارگردانی مانی

    حقیقی را نیز در کارنامه دارد که بعدها آلبوم موسیقی آن نیز به بازار ارائه شد.
    کریستف رضاعی در سال ۱۹۶۶ میلادی در شهر تولوز فرانسه به دنیا آمد و بیش از یک دهه است که موسیقی تبلیعات تلویزیونی در ایران ساخته را می سازد.

    کهن دیری
    فیلم تازه به روی پرده آمده “تلفن همراه رییس جمهور” را نیز علی کهن دیری آهنگسازی کرده است. کهن دیری که سابقه همکاری با خوانندگنی چون احسان خواجه امیری و علی لهراسبی را دارد، فیلم هایی چون “زندگی با چشمان بسته” به کارگردانی رسول صدر عاملی و “سیزده ۵۹” به کارگردانی سامان سالور را نیز در کارنامه خود دارد.

    میرآقاسی
    موسیقی انیمیشن پر فروش “تهران ۱۵۰۰” نیز بر عهده علی میرآقاسی بود. به نظر می آید آهنگسازی این انیمیشن مهم ترین فعالیت میرآقاسی در عرصه موسیقی فیلم بوده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=36573
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *