×
×

ما هم کم‌خطا نیستیم

  • کد نوشته: 36499
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  • محسن شریفیان، سرپرست گروه موسیقی بوشهری “لیان” در اجرای کنسرت این گروه در جشنواره سه‌گانه خلیج فارس، در تالار وحدت از معاون هنری ارشاد، حمید شاه آبادی تشکر ویژه کرد و مورد تشویق تماشاچیان قرار گرفت. وی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آقای شاه آبادی تلاش خودش را برای موسیقی بومی کشور انجام […]

  • محسن شریفیان، سرپرست گروه موسیقی بوشهری “لیان” در اجرای کنسرت این گروه در جشنواره سه‌گانه خلیج فارس، در تالار وحدت از معاون هنری ارشاد، حمید شاه آبادی تشکر ویژه کرد و مورد تشویق تماشاچیان قرار گرفت.

    وی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آقای شاه آبادی تلاش خودش را برای موسیقی بومی کشور انجام داده است، همین مسئله باعث می‌شود من که یکی از منتقدین این عرصه شناخته می‌شوم، وقتی می‌بینم کار خوبی صورت می‌گیرد می‌گویم.

    این نوازنده بوشهری همچنین بیان کرد: علیرغم تلاش معاون هنری، ارشاد خوب فعالیت می‌کند، اما بعضی از مسائل دست او نیست و ما این را می‌دانیم که به سیاست فرهنگی بر می‌گردد.

    شریفیان از پاشایی، مدیر مرکز موسیقی هم تشکر کرد و گفت: از دست شاه آبادی چه کاری بر می‌آید وقتی که طلاب بعد از کنسرت ما در حوزه علمیه بوشهر تجمع می‌کنند و اجرای این موسیقی را تجاوز به عنف عنوان می کنند؟ آن ها متوجه این مسئله نیستند که موسیقی ما بومی است و هیچ ربطی به تجاوز به عنف ندارد.

    وی بیان کرد: البته که ما انتظار عکس العمل نسبت به چنین برخوردهایی داریم، مخصوصا چنین حرف‌های بی اساسی که حتی پیگرد قانونی دارد. آن‌ها نه تنها به ما بلکه به تماشاچیان متین بوشهر هم توهین کرده‌اند.

    وی افزود: هیچ چیزی در دنیا بدون اشکال نیست و قطعا در این حوزه هم اشکالاتی وجود دارد. ما هم به عنوان یک گروه موسیقی کم خطا نیستیم، اصلا عرصه فرهنگ به نوعی عرصه آزمون و خطا است.

    وی اضافه کرد: البته من در مورد ارشاد استان بوشهر صحبت نمی‌کنم، چون گروه ما در شهر خود اجازه تمرین هم ندارد، چه برسد به اجرای کنسرت، زیرا اداره ارشاد این اجازه را نمی‌دهد.

    وی توضیح داد: اداره ارشاد بوشهر علت مخالفت با فعالیت ما را این مسئله اعلام می‌کند که از جای دیگر دستور می‌گیرد. چرا؟ اداره ارشاد باید از چه ارگانی دستور بگیرد؟ و این مخالفت تنها برای گروه لیان است.

    محسن شریفیان گفت: گروه ما چند سال است به جشنواره فجر دعوت می‌شود و همواره نامه مرکز موسیقی مبنی بر حمایت از این گروه و اعزام آن به جشنواره، به ارشاد بوشهر نوشته می‌شود، اما اداره ارشاد بوشهر نه تنها از ما حمایت نمی‌کند، و به نامه دفتر موسیقی و به نوعی شخص وزیر بی اعتنایی می‌شود، بلکه از فعالیت ما در استان جلوگیری هم کند.

    وی بیان کرد: ما در این رابطه نامه ای به وزیر ارشاد نوشتیم و در آن بیان کرده بودیم که هیچ کمکی از اداره ارشاد استان خود نمی‌خواهیم و فقط درخواست داریم از فعالیت ما جلوگیری نشود. اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

    سرپرست گروه لیان افزود: ما از دولتی که مدعی پاسخگویی است انتظار پاسخ داریم، حتی اگر بخواهد مخالفت کند. وزیر ارشاد می‌تواند جلسه بگذارد و نماینده بفرستد و در آن به ما توضیح بدهد که علت این مخالفت‌ها چیست.

    وی در آخر گفت: البته در این شرایط خیلی از مسئولین پاسخگو نیستند و تنها به یک عرصه محدود نمی‌شود، شاید به این خاطر باشد که مردم مهم نیستند که به مردم جواب داده نمی‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=36499
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *