×
×

در آستانه انتشار آلبوم «کازابلانکا» عنوان شد:

  • کد نوشته: 35890
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • نداسیجانی: رضا رویگری بازیگر توانای سینما و تلویزیون علاوه بر موفق بودن در عرصه بازیگری دستی هم در عرصه خوانندگی و موسیقی دارد. این هنرمند در اوایل انقلاب قطعه ماندگار”ایران ایران” را منتشر کرد. اما رضا رویگری پس از انتشار این کار موسیقی را کنار نگذاشت و پس از انتشارآثاری چون “از عشق گفتن” و”غوغا” […]

  • نداسیجانی: رضا رویگری بازیگر توانای سینما و تلویزیون علاوه بر موفق بودن در عرصه بازیگری دستی هم در عرصه خوانندگی و موسیقی دارد. این هنرمند در اوایل انقلاب قطعه ماندگار”ایران ایران” را منتشر کرد. اما رضا رویگری پس از انتشار این کار موسیقی را کنار نگذاشت و پس از انتشارآثاری چون “از عشق گفتن” و”غوغا” حدودا سه سال پیش آلبوم موسیقی “کازابلانکا ” را جمع آوری کرد. این آلبوم سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه منتشر می شود. انتشار این آلبوم بهانه ای شد تا با این هنرمند سینما و تلویزیون گفتگویی داشته باشیم .

    جناب رویگری از کازابلانکا چه خبر؟
    بعد از سه سال این هفته منتشر خواهد شد. بعد از انتشار این آلبوم تصمیم دارم کارهایم را گزیده تر انجام بدهم. می خواهم برای مردم سراسر ایران یک خدمت و کاری انجام بدهم، یک کاری جز بازیگری که امیدوارم موفق بشوم.

    یعنی کلا تصمیم دارید مدتی از بازیگری کناره گیری کنید؟
    بله . می خواهم هر کاری را انجام ندهم، تنها کاری های خوب و فاخر را انتخاب خواهم کرد و در کنار آن جدی تر از قبل به موسیقی و دیگر علایق هنری ام خواهم پرداخت.

    برنامه کنسرت دارید ؟

    بله. حتما بعد از انتخابات و احتمالا تیر ماه، کنسرت بزرگی را در تهران برگزار خواهیم کرد . در حال حاضر دوستان مشغول رایزنی و رزرو مکان کنسرت هستند .

    به انتخابات اشاره فرمودید، پیشنهاد کار سفارشی (چه بازیگری چه خوانندگی) از کاندیدایی داشته اید؟

    بله، یک زنگ هایی زدند اما زیاد جدی نگرفتم. چون من اصلا تو این فضا ها نیستم من یک هنرمندم دوست دارم کار هنری انجام بدهم. روبه روی من مردم هستند . من سیاسی نیستم و این کارها را هم بلد نیستم دلم می خواهد برای مردم خدمت کنم . اگر هم این کارها را انجام دهم فردا می آیند می گویند این چی بود اون چی بود . حال و حوصله این چیزها را ندارم . چون نمی دانیم باید برای چه کسی بخوانیم برای چه کسی تبلیغ کنیم. اینجوری بهتر است و راحت تر سرم را روی بالش می گذارم می خوابم .

    از کارهای بازیگری چه خبر؟ چند تا کار برای اکران و پخش آماده دارید؟

    ۲ تا فیلم سینمایی قبل از عید کار کردم .علاوه بر آن دو– سه تا سریال و تله فیلم کار کردم. در حال حاضر هم کارهایی چون “گناهکاران” به کارگردانی فرامرز قریبیان،”صداست که می ماند” به کارگردانی سعید چاری، “چهارباندی”محمد باقرجعفری نیا و “شاباش” به کارگردانی حامد کلاهداری در نوبت اکران قرار دارند.
    با توجه به مدت طولانی که  آلبوم “کازابلانکا” در انتظار انتشار به سر می برد تغییراتی هم در این آلبوم به وجود آمده است؟

    خیر . همان آلبوم و تنها در زیر نام آن کلمه “مرد صحنه ” نوشته شده است که اشاره به بازیگر دارد. من از مسئولین مرکز موسیقی تشکر می کنم این دوستان خیلی لطف داشتند و من را در انتشار این اثر یاری کردند .

    چرا برای انتشار این کار زمان زیادی صرف شد؟

    یک چیزهایی دست خودتان نیست .ما در این مدت با تغییر مدیریت هم روبرو شدیم .مدیر جدید هم می خواستند این کار را بازبینی کنند و بعدمنتشر شود .
    بعد از “کازابلانکا” تصمیم دارید آلبوم دیگری را جمع آوری کنید ؟

    خیر . دیگر فکر نمی کنم توانش را داشته باشم . سه سال طول کشید این کار آمد به بازار . البته شاید بصورت تک آهنگ فعالیت کنم چون جمع آوری آلبوم خیلی انرژی می برد.

    بله با این وضعیت صدور مجوزها ، بقیه خواننده ها هم نظر شما را دارند.

    بله. من قبلا هم به مسئولین گفته ام اجازه بدهید ما بتوانیم کارهایمان را عرضه کنیم. بتوانیم جلوی آن طرفی ها در بیایم . الان هر کاری که آن طرف آب ضبط می شود دو روز بعد اینجا دست بچه هاست .آن هم کارهایی که وقتی نگاه می کنیم فاجعه است. مسئولین باید اجازه بدهند ما یک مقدار راحتر و با رعایت خط قرمزها کارمان را انجام دهیم تا بتوانیم جلوی آنها عرض اندام کنیم. ما هنرمندان بسیار مستعد و خوب و فاخری داریم اما الان هرکس از خانه اش قهر می کند می رود آن طرف آب خواننده می شود در صورتی که ملودی و ترانه از هنرمندان داخل کشور است اما آن طرف اجرا می شود.هرچه کار سخت تر شود بدتر است.

    درست می فرمایید این سختگیری ها سبب شد که متاسفانه هنرمندان ما ناامید شوند و از ایران بروند.
    بله این هنرمندانی  که از ایران رفتند می توانستند همین جا در کشور خودشان زیر نظر وزارت ارشاد کار کنند و کارهای فاخری چه برای سینما و چه موسیقی به مردم ارائه دهند. هیچ فرقی نمی کند. وقتی که می آیند از ما فیلم می سازند و ما را هیولا، گوریل و عقب افتاده نشان می دهند ما در مقابل این کارها باید بتوانیم تاریخ مان را بسازیم تا به آنها نشان بدهیم ما جزو پنج ابرقدرت جهان هستیم  چون هیچکس اعتراض نمی کند آنها دارند ما را له می کنند. ما باید قدرتمان را نشان بدهیم و بگوییم تاریخمان چه بوده است.

    کمی از این فضا ها خارج شویم. بفرمایید نظر شما در مورد آلبوم های منتشر شده در بازار موسیقی چیست؟
    این روزها کارهای یک سری از جوانها را دوست دارم چون بعضی از این دوستان یک موقع کارهای خلاقی انجام می دهند که آدم لذت می برد و البته من آدم خاصی مدنظرم نیست. من کاری را گوش می دهم که ملودی،شعر و تنظیمش خوب و چفت باشد. تنها به آن قطعه نگاه می کنم نه به اینکه چه کسی خوانده است.

    جناب رویگری چرا تیتراژ کارهایی که خودتان بازی می کنید را نمی خوانید؟
    والله چی بگم . من چند سال پیش یک کار را خواندم بعدا گفتند رویگری بازیگری کمش است، خوانندگی هم می کند! من هم این کار را دادم به یک پسر جوانی خواند البته صدای من را گوش کنید صدای ایشان را بشنوید. اینها قانون نیست سلیقه است.

    باز هم تمایل به خواندن کارهای سفارشی یا سرودهای انقلابی دارید؟
    خیر دیگر الان زمان جوان هاست باید به جوانها روحیه و فرصت داد و برای جوانها کارکنیم . آن زمان شروع انقلاب بود جنگ بود آنها ما را می طلبیدند ولی الان سلیقه ها تغییر کرده کارهای دیگری را می طلبند. در این آلبوم یک کار ملی هم  خوانده ام که حرفی برای گفتن دارد. ملودی اش را هم خودم ساخته ام.

    از آلبوم بگویید.

    این آلبوم ۱۰ترک است که آهنگسازی آن بر عهده حمید عسکری، مهدی یغمایی، دکتر عمادی توحیدی و همچنین خودم بوده است . ترانه سرایان این اثر نیز زهرا کلاته، مریم اسدی، زهرا آملی و امین بامشاد بوده اند  و پوریا حیدری، بهرنگ بهادر زاده، علی زارعی و بهنام شهرکی نیز تنظیم های آلبوم را انجام داده اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=35890
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *