×
×

فرشید نوابی عنوان کرد

  • کد نوشته: 35632
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۶ام اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۰
  • به گزارش شبکه ایران فرشید نوابی در گفت‌وگو با برنا گفت: این روزها درگیر مراحل پیش‌تولید مسابقه «ستاره آواز» هستم. برخلاف شایعاتی که پیرامون نام این مسابقه وجود داشت، ما از عنوان «آکادمی ایرانی» برای مسابقه خودمان استفاده نمی‌کنیم. آکادمی در اصل فضایی است که در آن هنرجوها آموزش می‌بینند؛ اما متأسفانه کاربرد این اصطلاح […]

  • به گزارش شبکه ایران فرشید نوابی در گفت‌وگو با برنا گفت: این روزها درگیر مراحل پیش‌تولید مسابقه «ستاره آواز» هستم. برخلاف شایعاتی که پیرامون نام این مسابقه وجود داشت، ما از عنوان «آکادمی ایرانی» برای مسابقه خودمان استفاده نمی‌کنیم. آکادمی در اصل فضایی است که در آن هنرجوها آموزش می‌بینند؛ اما متأسفانه کاربرد این اصطلاح به‌شکلی نامطلوب در مورد این سبک مسابقه‌ها باب شده است.

    وی ادامه داد: درست است که ما در این مسابقه به هنرجویانمان آموزش می‌دهیم، اما نمی‌توان این ادعا را داشت که این آموزش‌ها کارآیی یک دانشگاه موسیقی را دارند. این برنامه در اصل یک مسابقه و انتخاب بهترین‌هاست. به هر حال، موسیقی هنری نیست که بتوان آن را در مدتی کوتاه به کسی آموزش داد.

    نوابی در مورد ساختار کلی این مسابقه توضیح داد: بیش از یک سال است که روی فرم و ساختار کلی این برنامه کار می‌کنیم. قصد ما این است که مسابقه را از طریق شبکه ویدئویی نمایش‌خانگی به دست مخاطبان برسانیم. در این مسابقه به همه سبک‌های موسیقی از قبیل پاپ، سنتی و کلاسیک می‌پردازیم و این‌طور نیست که بخواهیم در آن صرفاً بر موسیقی پاپ متمرکز شویم. «ستاره آواز» در ۱۸ قسمت ۱۰۰ دقیقه‌ای تولید خواهد شد که در آن، دو زمان ۴۰ دقیقه‌ای برای موسیقی پاپ و سنتی و یک زمان ۲۰ دقیقه‌ای برای موسیقی کلاسیک در نظر گرفته شده است.

    این آهنگساز و بازیگر درمورد افرادی که قرار است به‌عنوان داور در این مسابقه حضور داشته باشند، گفت:در حال حاضر با برخی از بزرگان موسیقی کشور مانند «فریدون شهبازیان» و «ناصر چشم‎آذر» در این‌باره صحبت کرده‎ام؛ اما حضورشان به‌طور قراردادی تعیین نشده است.

    فرشید نوابی در مورد نحوه حضور شرکت‌کنندگان در این مسابقه توضیح داد: برایم همواره کیفیت مهم‌تر از کمیت است؛ به همین دلیل، از تعدادی افراد که استعدادهای‌شان را می‌شناختم استفاده کردم. تعداد شرکت‌کننده‌های‌مان در مسابقه در هر رشته ۵۰ نفر است. در حال حاضر، تست‌ها نیز از این افراد گرفته شده و طراحی دکور هم انجام شده و فقط منتظر این هستیم شرایط ایده‌آل فراهم شود تا بتوانیم این مسابقه را کلید بزنیم.

    عضو سابق خانه موسیقی در مورد نحوه شرایط ایده‌آل تصریح کرد: اعتقادم بر این است که «ستاره آواز» به‌نوعی آبروی موسیقی ایران به شمار می‌رود و درست به همین دلیل با وجود مشکلات مالی و پیشنهادهای زیادی که برای سرمایه‌گذاری در این زمینه داشتم، حاضر نشدم هر برندی را به‍‌عنوان اسپانسر بپذیرم؛ چون می‌دانستم این مسابقه علاوه‌بر مخاطبان داخلی، بینندگان خارجی دارد و آن‌ها ممکن است این مسابقه را با مسابقه‌های بزرگ قیاس کنند. به همین دلیل، در این راه بسیار باید هوشیارانه قدم برداشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=35632
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *