×
×

در گفتگو با هنرآنلاین

  • کد نوشته: 29530
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۳ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • میدیا فرج نژاد: جشنواره نیاز به اطلاع رسانی دقیق‌تر دارد، صدا و سیما نیز باید از این جشنواره‌ها حمایت کند تا همه مردم با جشنواره موسیقی آشنا شوند و از آن استقبال کنند. میدیا فرج نژاد، نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: جشنواره موسیقی زمانی ارزشمند است […]

  • میدیا فرج نژاد: جشنواره نیاز به اطلاع رسانی دقیق‌تر دارد، صدا و سیما نیز باید از این جشنواره‌ها حمایت کند تا همه مردم با جشنواره موسیقی آشنا شوند و از آن استقبال کنند.

    میدیا فرج نژاد، نوازنده تار و سه تار در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: جشنواره موسیقی زمانی ارزشمند است که از استادان و گروه‌های تاثیرگذار دعوت شود ولی زمانی که این اتفاق نیفتد جشنواره ارزش خود را از دست می دهد.

    این نوازنده در ادامه افزود: جشنواره موسیقی تاثیرات مثبتی در جهت رشد و پرورش موسیقی دارد اما نباید این جشنواره محدود باشد و در طول سال فقط یک بار برگزار شود، همچنین در جشنواره موسیقی باید گروه‌های مختلف از هر ژانری حضور داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم.

    این نوازنده تار در ادامه گفت: حضور گروه‌های بین المللی مطرح جهان اعتبار جشنواره هستند که باید به این موضوع در سطح وسیع تر پرداخته شود، همچنین جشنواره نیاز به اطلاع رسانی دقیق تر دارد که صدا و سیما نیز باید از این جشنواره ها حمایت کند و تبلیغات از طریق صدا و سیما نیز صورت گیرد تا همه مردم با جشنواره موسیقی آشنا شوند و از آن استقبال کنند.

    این نوازنده سه تار در ادامه بیان کرد: جشنواره موسیقی باید برای همه جذاب باشد یعنی اینکه مردم، گروههای برتر، اساتید و… از آن حمایت کنند در غیر این صورت جشنواره موسیقی هر سال بیشتر دچار رکود می شود.

    فرج نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: به طور کلی ما کاملترین موسیقی را داریم و نباید فقط یک هفته در طول سال را به آن اختصاص دهیم در نتیجه باید در طول سال چندین جشنواره را به موسیقی بپردازیم تا موسیقی ایرانی در سطح بین المللی مطرح شود.

    میدیا فرج نژاد در ادامه گفت: هنر و فرهنگ در هر کشوری حرف اول را می زند و اگر به این دو مقوله مهم اهمیت ندهیم پیشرفتی نخواهیم کرد زیرا بسیاری از مردم حتی مفهوم واقعی هویت و هنر خود را نمی دانند و با آن ناآشنا هستند پس در نتیجه جشنواره موسیقی خوراک فرهنگی مناسبی برای مخاطبان است.

    این نوازنده در ادامه افزود: متاسفانه تبلیغات در عرصه موسیقی بسیار کم است و به نوعی موسیقی مهجور واقع شده است در حالیکه موسیقی یک هنر است و باید بازتاب خبری در سطح وسیع داشته باشد.

    فرج نزاد در ادامه بیان کرد: جشنواره موسیقی زمان مناسبی برای گروه‌های جوان است تا هنر خود را به گوش مخاطبان برسانند اما حمایت از این گروه‌ها باید بعد از جشنواره نیز ادامه یابد.

    https://musiceiranian.ir/?p=29530
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *