×
×

کارگردان شاخص ترکیه رئیس هیأت داوران فیلم شانگهای شد

  • کد نوشته: 247410
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۶ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • کارگردان شاخص ترکیه رئیس هیأت داوران فیلم شانگهای شد

  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، «نوری بیلگه جِیلان» کارگردان اهل ترکیه خالق فیلم‌های «سه میمون»، «روزی روزگاری در آناتولی» و «خواب زمستانی» (برنده نخل طلای کن) به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای انتخاب شد.

    جیلان رئیس هیأتی شده که در مورد اهدای جوایز «گلدن گوبلت» تصمیم می‌گیرد.

    جشنواره فیلم شانگهای در مورد این کارگردان اهل ترکیه که او را گنجی ملی نام نهاده، نوشته است: جیلان در آثار خود زبانی منحصر به فرد دارد. او سفری از زندگی را با صحنه‌هایی دارای عمق میدان زیاد نشان می‌دهد و نگرش و تفکر فلسفه‌ای خود را در حقیقت زندگی به مخاطب می‌نمایاند و در این روند از سکوت و آرامشی شاعرانه با روایتی ادبی بهره می‌برد.

    جیلان ۶ بار در بخش رقابتی جشنواره کن حضور داشته است و جوایزی از قبیل «بهترین فیلم» «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» را در کارنامه خود دارد. فیلم او با نام «خواب زمستانی» در سال ۲۰۱۴ برنده «نخل طلای کن» شد.

    «لوک بِسون»، «چن کِیگ»، «وونگ کار وای»، «دنی بویل»، «جان وو»، «ژان ژاک آنو»، «تام هوپر»، «گونگ لی»، «آندری زیاجینتسِف»، «امیر کاستاریکا»، «کریستین مونگیو» و «جیانگ وِن» روسای پیشین هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای بوده‌اند.

    جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از ۱۵ تا ۲۴ ژوئن در همین شهر برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=247410
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *