×
×

پنجشنبه‌ ساعت ۲۲

  • کد نوشته: 184388
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام مرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • رادیو ایران در برنامه تخصصی موسیقی خود به واکاوی تاریخ پیدایش و تحول موسیقی ها و مارش‌های نظامی و تاثیر این‌گونه از موسیقی در فرهنگ جوامع مختلف می پردازد. به نقل از شبکه رادیویی ایران، از زمانی که مفهوم ملیت و مرزهای سیاسی جغرافیایی در میان کشور ها به وجود آمد هر جامعه ای برای […]

    پنجشنبه‌ ساعت ۲۲
  • رادیو ایران در برنامه تخصصی موسیقی خود به واکاوی تاریخ پیدایش و تحول موسیقی ها و مارش‌های نظامی و تاثیر این‌گونه از موسیقی در فرهنگ جوامع مختلف می پردازد.

    به نقل از شبکه رادیویی ایران، از زمانی که مفهوم ملیت و مرزهای سیاسی جغرافیایی در میان کشور ها به وجود آمد هر جامعه ای برای حفظ اتحاد و قدرت بخشی به مفهوم وطن به دنبال نشانه هایی برای این همگرایی و تقویت این نشانه ها بوده است. در مواقع حساس که هر کشوری با تهدیداتی از سوی بیگانگان مواجه بوده نیاز به این همگرایی و وطن دوستی بیشتر احساس می‌شده است. موسیقی های نظامی یا مارش‌های نظامی برای همین منظور به وجود آمده اند و هر ملتی که از این ابزار بهتر و هنرمندانه تر استفاده کرده در مواقع لزوم ار نتایج بهتری نیز برخوردار شده است.

    در برنامه این هفته «عندلیب» به بررسی این نوع از موسیقی پرداخته می شود و نمونه های تاثیرگذار اینگونه موسیقی در طول تاریخ پیدایش و در سطح جهان نیز برای شنوندگان پخش خواهد شد.

    «عندلیب» ویژه برنامه موسیقی رادیو ایران به تهیه کنندگی و نویسندگی سعید مبشری، گویندگی داود حیدری و کارشناسی علیرضا امینی پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از رادیو ایران پخش می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=184388
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *