×
×

سفیر ایران در روسیه بیان کرد:

  • کد نوشته: 182087
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه روز گذشته همراه با مدیرعامل بنیاد رودکی و رهبر ارکستر سمفونیک تهران با رییس جمهور جمهوری تاتارستان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در راس هیاتی بلند پایه همراه با علی اکبر صفی […]

    سفیر ایران در روسیه بیان کرد:
  • مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه روز گذشته همراه با مدیرعامل بنیاد رودکی و رهبر ارکستر سمفونیک تهران با رییس جمهور جمهوری تاتارستان دیدار و گفتگو کرد.

    به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در راس هیاتی بلند پایه همراه با علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران با رستم مینیخانوف رییس جمهور منطقه تاتارستان در کازان دیدار و گفتگو کرد.

    رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان در ابتدای این برنامه ضمن قدردانی از حضور هیات ایرانی در این نشست گفت: به دستور رییس جمهور پوتین روابط بین ۲ کشور روسیه و ایران در حال توسعه است که فرهنگ نیز بخشی از آن است. ایران دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که برای مردم ما بسیار جالب و جذاب است و ما خواهان این هستیم که شناخت بیشتر  و بهتری نسبت به کشور ایران داشته باشیم.

    وی افزود: من از ارکستر سمفونیک برای حضور در شهر کازان قدردانی می کنم و امیدوارم این تبادل فرهنگی در آینده ای نزدیک به صورت مستمر ادامه داشته باشد. اینکه در ایام جام جهانی فوتبال روسیه، ورزش و هنر ایران همزمان با هم به مردم کازان معرفی شده، اتفاق خوبی است که باید آن را به فال نیک گرفته و در تقویت روابط ۲ منطقه کارهای مهمی را انجام داد.

    مهدی سنایی سفیر کشورمان هم در این دیدار گفت: بعد از بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با اسپانیا که در شهر کازان برگزار شد بسیاری از هموطنان ما که با جمهوری تاتارستان آشنایی چندانی نداشتند به طور کامل توانستند این منطقه را شناخته و با جذابیت ها و ویژگی های آن آشنا شوند.

    وی با اشاره به نقش منطقه تاتارستان در گسترش دین اسلام ادامه داد: روابط ایران با تاتارستان برای ما بسیار حائز اهمیت است و گسترش روابط ایران و روسیه در ملاقات های متعددی که آقای روحانی با آقای پوتین داشته است نشان دهنده علاقه طرفین برای گسترش روابط در همه زمینه هاست و منطقه تاتارستان می تواند نقش بسیار مهم و موثری در تحکیم این روابط داشته باشد.

    سنایی با ارایه گزارشی از روند فعالیت های انجام گرفته سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه تاتارستان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و دینی اظهار امیدواری کرد که روابط ایران و تاتارستان به ویژه در دوران تجربه تحریم بتواند بیشتر از گذشته فعال شود.

    علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی هم ضمن قدردانی از میزبانی شهر کازان از کنسرت اخیر ارکستر سمفونیک تهران توضیح داد: به اعتقاد من نان و نمک منطقه تاتارستان بسیار گیرا است که باعث شده ایرانی ها در مدت برگزاری جام جهانی فوتبال و اجرای کنسرت ما در شهر کازان تا این حد علاقه مند مردمان شما شوند.

    وی ادامه داد: امیدوارم همکاری هنرمندان ایرانی و هنرمندان تاتارستانی بتواند علاوه بر حوزه موسیقی در حوزه های دیگر از جمله تئاتر و دیگر گونه ها گسترش پیدا کرده و ما بتوانیم در قالب یک تفاهم نامه فرهنگی طی آینده نزدیک از هنرمندان تاتارستانی نیز میزبانی کنیم. این میزبانی نیز می تواند در قالب هفته های فرهنگی تعریف شود که امیدوارم هرچه زودتر به صورت اجرایی صورت پذیرد.

    در جام جهانی، فوتبال و فرهنگ ایرانی با هم معرفی شدند

    مهدی سنایی پس از پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: اتفاق جالبی که طی زمان حضور ارکسترها در روسیه افتاد این بود که کشور ایران نه تنها ورزش خود را، بلکه فرهنگ و هنر خود را به مخاطبان معرفی کرد. به همین منظور می توان گفت کشور جمهوری اسلامی ایران در ایام برگزاری جام جهانی فوتبال روسیه با یک پشتوانه فرهنگی – ورزشی در این مسابقات مهم حضور پیدا کرد که در نوع خود می تواند جالب توجه باشد. ما در این سه اجرای مجموعه منتخب ارکسترها شاهد این بودیم که مخاطبان در سن پترزبورگ، مسکو و کازان استقبال بسیار خوبی از برنامه به عمل آوردند که به نوعی می توان گفت این ورزش و هنر بود که در ایام مهم جام جهانی دست در دست هم ایران عزیز را به مردم دنیا معرفی کرد.

    سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه با اشاره سابقه تاریخی جمهوری تاتارستان اظهار کرد: دیدار گروه ایرانی با آقای مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان قطعا می تواند منجر به تقویت روابط ایران و تاتارستان شود و من مطمئنم تاتارها نیز علاقه مندند که این پیوند فرهنگی هر چه زودتر اتفاق بیفتد. به اعتقاد من حضور آقایان شهرداد روحانی و صفی پور با رییس جمهور منطقه تاتارستان روسیه بسیار حائز اهمیت بود و می تواند مقدمه خوبی برای گسترش روابط باشد و امیدوارم آقای صفی پور نیز بعد از بازگشت به ایران با کمک رسانه ها و خبرنگاران جمهوری تاتارستان را فراموش نکند.

    سنایی در پایان بیان کرد: در دورانی که عرصه بین المللی عرصه چالش هاست باید از دیپلماسی عمومی به بهترین شکل ممکن بهره مند شد و این موضوع برای ما اهمیت ویژه ای دارد و قطعا در کنار اقدامات حوزه دیپلماسی سیاسی توجه به حوزه فرهنگ و هنر نیز جزو مهم ترین برنامه های ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران است. ما در همین راستا بنا داریم هفته فرهنگی ایران و روسیه را شهریور ماه امسال در کشور روسیه برگزار کنیم که طی هفته های گذشته مشغول برنامه ریزی آن هستیم و بسیار هم امیدواریم که محدود به چند برنامه مختصر نشود. ما بنا داریم فضایی را ایجاد کنیم که فرهنگ و هنر ایرانی بیشتر از قبل به دنیا معرفی شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=182087
       
    برچسب ها مهدی سنایی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *